Skocz do zawartości




- - - - -

[M104] Jaki pasek wielorowkowy do M104.942


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 czerwca 2014 - 19:18

Witam, proszę o pomoc (oczywiście przeszukałem gdzie tylko mogłem i nie znalazłem treściwej informacji) w sprecyzowaniu który dokładnie pasek wielorowkowy potrzebuję załozyć do M104942 z wiadomo wspogaganie, pompa płynu chłodz., altern., pompa powietrza, klima. Skrzynia automat jeśłi to ma znaczenie, Załozony jest ^PK2445 ale raczej to nie jest dobry wybór ponieważ naciąg paska jest co prawdz chyba popsuty, ponieważ kręcąc nim nie ma reakcji a zaglądając do nakrętki widać pręt gwintowany na samym jej "dnie" czyli jakby był maksymalnie naciągnięty rozumiem, ale jest coś nie tak z samym naciagiem bo obraca się a nie widać aby się wkręcał pręt do nakrętki (oczywiście lewy gwint, czyli luzuję jak kręce w lewo ? ). Dlatego myślę, że .. no własnie który dokładnie pasek, a naciąg paska, sam nie wiem, nowy i go zmienić, ale wtedy pasek powinien być no właśnie. Proszę o jakieś pomysły, sugestie.



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 czerwca 2014 - 19:49

Gwint jest lewy, ale żeby napiąć pasek kręcisz normalnie, czyli w prawo. Napraw naciąg, potem martw się paskiem. Ale o ile pamiętam, długość masz prawidłową.

#3 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 czerwca 2014 - 20:57

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 08 czerwca 2014 - 19:49 napisał

Gwint jest lewy, ale żeby napiąć pasek kręcisz normalnie, czyli w prawo. Napraw naciąg, potem martw się paskiem. Ale o ile pamiętam, długość masz prawidłową.

A dzięki M104. Muszę coś zrobić bo co prawda nie piszczy mi pasek, chyba że dostanie wody, ostatnio potraktowałem go specjałem do pasków i jest bardziej "czepliwy do kół" ale ciut ciut bym go napiąl choćteż bez przesady boa dało się wyczuć lekki luz "góra-dół" na kole pompy płynu chłodzącego i nie chce jej wysadzić do końca. Co do długości paska to chyba jest nie za bardzo dobry rozmiar, bo jak sprawdzałem na Motointegratorze po wprowadzeniu parametrów samochodu to wykrzyczał mi że 6PK2445 jest nie dobry a jak go zakładałem bo "stary" był już popękany, to nie zluzowałem naciągu bo też nie byłem douczony, a dobrałem pasek wg tego co był założony ale jak widać chyba też nie dobrze, bo popsuli poprzednicy naciąg i na maksymalnie rozkręconym jak jest w tej chwili załozyli pasek i o....teraz nie ma regulacji. Dlatego szukam informacji jaki prawidłowo ma być pasek, z tego co mi się udało wydedukować to chyba 6PK2415 ale nie jestem pewien. Zastanawiam się też nad tym naciągiem, bo u mnie jest on chyba po prostu wykręcony na maksa wnioskując po ty pasku a i po tym że zaglądając do tej nakretki preta naciągu widze na dnie pręt i tak jakby nie chciał załapać żeby go z powrotem wkręcić i załozyć prawidłowy pasek i wtedy mieć regulację - co prawda mój pasek w tej chwili ma niecały rok bo zmieniłem go w zeszłym roku na koniec lipca po zakupie gwiazdy. No i teraz muszę dojść do ładu z kloejnym partactwem jakichś "mechaników" dlateo pytam, szukam i myślę. :):)

#4 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 sierpnia 2014 - 21:46

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 15 czerwca 2014 - 20:57 napisał

A dzięki M104. Muszę coś zrobić bo co prawda nie piszczy mi pasek, chyba że dostanie wody, ostatnio potraktowałem go specjałem do pasków i jest bardziej "czepliwy do kół" ale ciut ciut bym go napiąl choćteż bez przesady boa dało się wyczuć lekki luz "góra-dół" na kole pompy płynu chłodzącego i nie chce jej wysadzić do końca. Co do długości paska to chyba jest nie za bardzo dobry rozmiar, bo jak sprawdzałem na Motointegratorze po wprowadzeniu parametrów samochodu to wykrzyczał mi że 6PK2445 jest nie dobry a jak go zakładałem bo "stary" był już popękany, to nie zluzowałem naciągu bo też nie byłem douczony, a dobrałem pasek wg tego co był założony ale jak widać chyba też nie dobrze, bo popsuli poprzednicy naciąg i na maksymalnie rozkręconym jak jest w tej chwili załozyli pasek i o....teraz nie ma regulacji. Dlatego szukam informacji jaki prawidłowo ma być pasek, z tego co mi się udało wydedukować to chyba 6PK2415 ale nie jestem pewien. Zastanawiam się też nad tym naciągiem, bo u mnie jest on chyba po prostu wykręcony na maksa wnioskując po ty pasku a i po tym że zaglądając do tej nakretki preta naciągu widze na dnie pręt i tak jakby nie chciał załapać żeby go z powrotem wkręcić i załozyć prawidłowy pasek i wtedy mieć regulację - co prawda mój pasek w tej chwili ma niecały rok bo zmieniłem go w zeszłym roku na koniec lipca po zakupie gwiazdy. No i teraz muszę dojść do ładu z kloejnym partactwem jakichś "mechaników" dlateo pytam, szukam i myślę. :):)

Ten temat też można zamknąć, powoli odgaduję zagadki nieodgadnięte albo ukryte w mojej gwieździe. Niestety partactwo poprzednich "mechanikó" czy bóg wie kogo w naprawianiu. Mam parę odkrytych niuansów, jakby co służę pomocą w zakresie mojej wiedzy popartej własnymi pozytywnymi doświadczeniami.

#5 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 25 listopada 2015 - 21:37

Moge prosic kogos o podanie rozmaru paska dla silnik m104.
Rysunek 2 w grafice 3.
###
Dzieki z gory
Vin dla uzupalnienia
WDB1240992F295837

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 30 listopada 2015 - 12:25


#6 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopada 2015 - 23:27

Idź do serwisu - ja dzwoniłem, podasz VIN i jeśli nie masz żadych wytworów pozafabrycznych - silnik i jego osprzęt zgodny z VINem to podadza ci dokładnie jaki powinien być pasek. W moim przypadku jak zmieniałem, zaraz po kupnie mojej M104ki, to niestety był problem z ustaleniem, bo wg katalogów wychodziło inaczej niż to co było założone. Dopiero później zaczęła sie akcja z uszkodzonym nieudolnościa mechaniorów napinacza paska. Zasięgnąłem wiedzy w serwisie MB wg VINu i mam dokładny wymiar paska jaki ma być, chociaż jeszcze jedna rzecz jest niedokończona - zerwane mocowanie pompy powietrza. Ale wiem dokładnie jaki mam założyć poierwotny pasek. Vin ->serwis i masz odpowiedź. Ja mam 4rte ułożenie czyli dłuższy pasek więc nie pomogę więcej.

#7 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 18 grudnia 2015 - 16:47

Moze ktos podrzucic nr paska dla mojego silnika - plissss!
Motor m104 bez pompy powietrza ale ze sprezarka klomatyzacji.
Odczytalbym nr ze swojego ale sie wytarly.

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2015 - 17:06

Napinacz auto, czy ręczny ?

#9 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 18 grudnia 2015 - 17:47

Napinacz standardowy,na srube.
Czy tam tylko jest rolka przy napinaczu lancucha do wymiany?
Mam nowy napinacz z rolka.

#10 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2015 - 18:09

Jest rolka gładka napinająca i rowkowana, prowadząca - nad alternatorem

Pasek do wersji z naciągiem manualnym i klimą, bez pompy powietrza 6pk2415








Podobne tematy Zwiń