Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 2.2E problemy z odpaleniem silnika



19 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   ziolek88


  • Postów: 7
  • Na forum od: 12 lip 2014
  • Miejscowość: trojmiasto
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 Elegance C180 M111 automat

Napisano 16 lipca 2014 - 08:21

Heh na razie malo jeszcze informacji mam wiem ze mechanik znalazl 27 roznych bledow, nie mam jeszcze listy ale wspominal cos o stalym problemie przeplywomierza. Nie wiem czemu sie tak na niego uparl ja jak odlaczylem przeplywke czy byla wlaczona caly czas na ladnych obrotach pracuje. No nic dzisiaj powinny byc jakies pierwsze podejrzenia zobaczymy co tam bedzie. Jak tylko dostane liste i zidentyfikuje wszytskie bledy podam je tutaj i ewentualnie powiem od czego zaczynam wymiany.



#12 Offline   ziolek88


  • Postów: 7
  • Na forum od: 12 lip 2014
  • Miejscowość: trojmiasto
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 Elegance C180 M111 automat

Napisano 16 lipca 2014 - 17:43

Witam,

dostałem trzy osobno generowane pliki z komputera (przed kasowaniem, po kasowaniu i po kasowaniu na włączonym silniku):
https://dl.dropboxus...skasowaniem.pdf
https://dl.dropboxus..._skasowaniu.pdf
https://dl.dropboxus...zony_silnik.pdf

błąd P200B i P2006 - dotyczący przepływomierza oraz temperatury zasysanej wywołany przeze mnie poprzez wyciągnięcie wtyczki podczas pracy silnika z przepływomierza.

B1102, B110C, B110D, B1124 - najprawdopodobniej wywołałem te błędy kiedy wymieniałem radio w samochodzie ze standardowego na moje własne wtedy też pracował silnik często i stąd mogły się pojawić.

błędy z sekcji funkcje różne czy to dla tyłu, przodu czy góry pojazdu (podbitka), też wygenerowane poprzez spalenie żarówek i innych takich tam pracach jak wymiana bezpiecznika, też zwarcie obwodu przy przednim siedzeniu pasażera było (samemu naprawiłem przewód od elek. regulacji siedzenia).

Jeśli chodzi o błędy niestety stale powracające to:

C1025, C1022, C1031, C1140, C1202 - jeszcze bladego pojęcia nie mam skąd one są, podejrzewam na pierwszy rzut problem z wiązkami kabli gdzieś przegnite może są czy coś. Natomiast B15A8 błąd jutro postaram się samemu naprawić.

Wracając do przypadłości mojego Mercedesa, mechanik stwierdził że czujnik temperatury wody jest niesprawny, podejrzana mocno jest przepustnica oraz pompa paliwa. Na razie zostawił wszystko jak jest do obserwacji poszczególnych elementów. Czujnik temp. wymienię tak szybko jak tylko się da nie są to żadne pieniądze, niestety co do pompy paliwa i przepustnicy na razie się wstrzymam. Przepustnice oczywiście chyba jutro zdemnotuję rozbiorę przeczyszczę i złożę ponownie a potem zobaczymy jak będzie. Na chwile obecną to tyle. Jak uda mi się coś więcej dowiedzieć o pozostałych błędach, bądź o ich likwidacji dam znać :)

#13 Offline   ziolek88


  • Postów: 7
  • Na forum od: 12 lip 2014
  • Miejscowość: trojmiasto
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 Elegance C180 M111 automat

Napisano 18 lipca 2014 - 16:52

Wyświetl postUżytkownik ziolek88 dnia 16 lipca 2014 - 17:43 napisał

mechanik stwierdził że czujnik temperatury wody jest niesprawny, podejrzana mocno jest przepustnica oraz pompa paliwa

wyciągnąłem dzisiaj przepustnice, wygląda tak czysto że nie można się do niej przyczepić dla pewności mimo wszystko jeszcze ją doczyściłem.
czujnik temperatury wody zamówiony jutro powinien być we wtorek myślę że uda się go wymienić.
co do pracy pompy paliwa ja nie widzę żadnych zastrzeżeń, czy raz włączę zapłon czy zrobię to 3x auto czasami kręci dłużej czasami złapie od razu ale dalej się przez chwilę dusi. Na komputerze niestety nie pokazuje więcej błędów. Już nie wiem czego mogę się czepiać...

#14 Offline   ziolek88


  • Postów: 7
  • Na forum od: 12 lip 2014
  • Miejscowość: trojmiasto
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 Elegance C180 M111 automat

Napisano 20 lipca 2014 - 13:19

Wyświetl postUżytkownik ziolek88 dnia 18 lipca 2014 - 16:52 napisał

wyciągnąłem dzisiaj przepustnice, wygląda tak czysto że nie można się do niej przyczepić dla pewności mimo wszystko jeszcze ją doczyściłem.
dziwna sprawa wygląda na to że przy rozłączaniu wszystkich przewodów, aby móc spokojnie i bez problemów wyciągnąć przepustnicę musiało się coś wydarzyć. Auto odpala normalnie już przy pierwszym strzale, jednak nadal zmagam się z problemem braku mocy przez jakieś kilkanaście sekund od uruchomienia silnika. Znalazłem jeszcze jeden feler, którego wcześniej nie widziałem, oczywiście nie wspomniałem że mam instalację gazową, jak się okazuje jeden wężyk od wtrysku gazu do kolektora dolotowego jest pęknięty przy opasce ściągającej. Wydaje mi się, że tamtędy może trochę lewego powietrza zaciągać, jak również trzeba będzie jeszcze raz sprawdzić szczelność układu gazowego, bo czasami samochód "strzela", kiedy przy braku mocy wciskam pedał gazu.

#15 Offline   nikischlicki


  • Postów: 104
  • Na forum od: 22 cze 2014
  • Miejscowość: Leszno/Frankfurt (Oder)
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A6 C6 2,7TDI 10/09

Napisano 25 lipca 2014 - 20:56

Po wymianie regulatora ciśnienia paliwa silnik odpala bez problemów, na luzie chodzi równiej, przyjmuje gaz lepiej. Wymiana bardzo prosta, polecam wszystkim w przypadku takich objaw, jak te powyżej opisane.

#16 Offline   Pawelbenz88


  • Postów: 3
  • Na forum od: 01 sie 2014
  • Miejscowość: Września
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 sierpnia 2014 - 09:26

Wyświetl postUżytkownik nikischlicki dnia 25 lipca 2014 - 20:56 napisał

Po wymianie regulatora ciśnienia paliwa silnik odpala bez problemów, na luzie chodzi równiej, przyjmuje gaz lepiej. Wymiana bardzo prosta, polecam wszystkim w przypadku takich objaw, jak te powyżej opisane.
W moim było to samo, ciekawa sprawa widzę, ze to częsta przypadłość tych silników.

#17 Offline   lajo


  • Postów: 2
  • Na forum od: 04 sty 2017
  • Miejscowość: parczew
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2017 - 10:39

Hej, mam problem z odpaleniem, nieważne czy ciepły czy zimny, muszę kręcić 30s zanim zaskoczy. Dzieje się tak 1,2 razy, kilka razy jest dobrze i znów. Układ paliwowy sprawdzony, niby ok, przepływki 3 różne to samo.
Co jeszcze mogę sprawdzić?

#18 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2017 - 14:49

Czy paliwo się nie cofa do baku, czy masz iskrę, czy kable nie przebijają... dużo rzeczy

#19 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 grudnia 2017 - 18:24

Sprawdź regulator ciśnienia na listwie, najlepiej wstawić inny. Sprzwdź co się dzieje jak odepniesz przewód podciśnienia.

#20 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2017 - 17:27

U mnie winien był regulator ciśnienia paliwa, który znajduje się przy pompie paliwa.








Podobne tematy Zwiń