coś mi mocno rzęzi i piszczy przy odpaleniu. Prawdopodobnie jest to łożysko w pompie cieczy chłodzącej. Alternator sprawdziłem, pasek wieloklinowy nowy. Chcę to sprawdzić i podmienić pompę całą, jednak mam wątpliwość jeśli chodzi o demontaż koła pasowego i ogólnie tej całości razem z wiatrakiem.
Podręcznik Sam naprawiam mówi o jakimś elemencie o nazwie sprzęgło lepkościowe silnika pięciocylindrowego (rozumiem, że w om602 mam właśnie to (element numer 10 na załączonym zdjęciu)? Rozumiem, że element numer 9 jest w OM 601? W jaki sposób to wyjąć, żeby nic nie zepsuć? Razem z wentylatorem? Są tam jakieś kable, wtyczki, czujniki? Jak potem to złożyć? Trzeba uważać np. na wzajemne położenie tych elementów?
Poza tym podręcznik pisze, że trzeba zdemontować węże do chłodnicy, wymontować obudowę termostatu, zdjąć przewód łączący obudowę termostatu z pompą cieczy chłodzącej (nic takiego nie widzę)... Jak patrzę na pompę od góry i dołu mam wrażenie, że w podręczniku chyba przedobrzyli. Wydaje się na pierwszy rzut oka, że po zdjęciu koła pasowego dostęp do pompy jest kompletny. Czy mam zły podręcznik?
Z góry dziękuję za pomoc, raczkuję jeśli chodzi o samodzielne naprawy, postanowiłem więc zapytać kogoś doświadczonego.
Dziękuję,
Użytkownik Wobbuffet7777 edytował ten post 27 listopada 2014 - 21:22