Cześć,
Koledzy, mam problem ze spalinami w swoim C124, kupiłem go pół roku temu i staram się go zrobić na bóstwo ale od samego początku jest bolączka ze spalinami - śmierdzą tak jak świeżo zapalone auto, jakby za bogatą mieszanka. Nie ważne czy się nagrzeje czy jest zimny. Był już chyba 5 razy w tej sprawie u 2 różnych mechaników.
Wymienione zostały wtryskiwacze, sprawdzona sonda, niby wyregulowany fuel/air. Generalnie samochód ma moc, pali, nie faluje tylko śmierdzi. W kabinie tego nie czuć ale wstyd jeździć takim smrodem
Ostatnio (wczoraj) jak odbierałem go od mechanika to poprosiłem go, żeby powąchał raz jeszcze te spaliny i powiedział czy to wg niego normalne to stwierdził, że to przez brak katalizatora.... to możliwe? Dawno temu miałem A4 1.8T bez kata to nic podobnego nie pamiętam
Dodam, że auto miało instalacje gazową BRC która ostatnio była używana 5 lat temu, obecnie wypieprzona.
PS. Nie wiem czy to ma znaczenie ale jest problem z przelaczaniem biegu (automat) z jedynki na dwójke kiedy go cisnę w podłogę. Obroty dochodzą do 6 tyś i głupieje, odcina ale biegu nie chce zmienić póki nie odpuszcze. Nie wiem czy to wina skrzyni czy silnika
Pozdrawiam,
Piotrek
1
[c124] m104 spaliny śmierdzą benzyną
Rozpoczęty przez Shaar, lut 04 2015 09:31
19 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 04 lutego 2015 - 09:31
#2
Napisano 04 lutego 2015 - 09:40
Podjedź na analizator spalin ,może nie potrzebnie panikujesz.
#3
Napisano 04 lutego 2015 - 10:10
Użytkownik melfio1 dnia 04 lutego 2015 - 09:40 napisał
Podjedź na analizator spalin ,może nie potrzebnie panikujesz.
Byłem już na samym początku, diagnosta stwierdził, że spełnia normy dla aut wyprodukowanych do 2006 roku i ogółem wszystko wygląda w porządku. Niestety tak nie jest bo cieżko jest stać koło tego auta kiedy pracuje.
#4
Napisano 04 lutego 2015 - 10:39
Wg mnie trzeba było zacząć od podpięcia pod Star Diagnostic System, a nie wymieniać elementy w ciemno.
Brak kata też może dawać swoje, ale czy aż tak bardzo?
Brak kata też może dawać swoje, ale czy aż tak bardzo?
#5
Napisano 04 lutego 2015 - 10:42
Może masz wyostrzony węch,jeżeli diagnostyka ok,to co tu szukać na siłę problemu ,
#6
Napisano 04 lutego 2015 - 14:32
Ja nie mam katalizatora w silniku 2.3 i spaliny też pachną benzyną, moim zdaniem to normalne w starych silnikach Mercedesa. Skoro analiza spalin nie wykazuje nieprawidłowości, skoro ma swoją moc, jeżeli spalanie jest w porządku- to nie rozgrzebuj dziury w całym. To duży, 24-ro zaworowy silnik, nie dziwota że czuć szlachecką woń
A za kłopot ze zmianą biegów odpowiada z pewnością skrzynia albo przekaźnik, silnikowi nic do tego.
A za kłopot ze zmianą biegów odpowiada z pewnością skrzynia albo przekaźnik, silnikowi nic do tego.
#7
Napisano 04 lutego 2015 - 15:40
mój bez kata też śmierdzi, również myślałem że coś jest nie tak.
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 04 lutego 2015 - 19:14
#8
Napisano 04 lutego 2015 - 15:47
Dzięki za odpowiedzi Panowie!
Może faktycznie macie racje, że czepiam się szczegółów. W sumie to mój pierwszy samochód aspirujący o miano klasyka
Swoją drogą, jest jakaś szansa dorwania katalizatora do tego modelu gdzieś poza ASO? Na allegro nic pasującego nie widzę. Są jakieś uniwersalne katalizatory, niezależne od modelu lub coś w tym stylu?
Może faktycznie macie racje, że czepiam się szczegółów. W sumie to mój pierwszy samochód aspirujący o miano klasyka
Swoją drogą, jest jakaś szansa dorwania katalizatora do tego modelu gdzieś poza ASO? Na allegro nic pasującego nie widzę. Są jakieś uniwersalne katalizatory, niezależne od modelu lub coś w tym stylu?
#9
Napisano 04 lutego 2015 - 18:43
Spaliny bez katalizatora najczęściej śmierdzą tak, że aż łzy napływają do oczu ...
#10
Napisano 04 lutego 2015 - 19:00
Nie wiem co wy opowiadacie ja nie mam kata i u mnie delikatnie podjeżdża benzyną jedynie chwilę po odpaleniu bądź zgaszeniu auta , podczas ciągłej pracy silnika nie ma nawet takiej opcji .
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
|