Skocz do zawartości




- - - - -

[c124] m104 spaliny śmierdzą benzyną


19 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 04 lutego 2015 - 19:29

Wyświetl postw0jta5 napisał:

w0jta5

Mój bez kata też śmierdzi, również myślałem że coś jest nie tak.

Szczerze przepraszam. Myślałem że to forum mercedesa a nie kółko polonistyczne, głowa boli od takich przytyków.
Odpowiedź z małej litery, w trakcie wymiany zdań nie jest błędęm o ile się nie mylę. Dialogi w książkach też poprawiasz ? :)


Pozdrowienia.

Użytkownik vorlog edytował ten post 04 lutego 2015 - 20:17
Regulamin forum




#12 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 04 lutego 2015 - 21:56

Wyświetl postUżytkownik Shaar dnia 04 lutego 2015 - 15:47 napisał

jest jakaś szansa dorwania katalizatora do tego modelu gdzieś poza ASO?
Ja też się nad tym długo zastanawiałem, miałem ambicje założyć z powrotem. I nie znalazłem nic oprócz bardzo nielicznych na złomowiskach, zresztą w opłakanym stanie zewnętrznym a prawdopodobnie też zapchanych na potęgę. Jeżeli ASO Cię przeraża (bo mnie osobiście ich propozycja zwaliła z nóg, a warto pamiętać że potencjometr kupowałem z 780 zł, sondę za 350, pompę paliwa za 700 itd.) to możesz próbować szczęścia z rozbitkami, polecam szukać anglików, z reguły części w nich są w dużo lepszym stanie niż we "wrakach", którymi "dziadek jeździł do kościoła".

#13 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 lutego 2015 - 22:00

Wie ktoś może ile kosztuje kat w ASO ,bo ja mam kata zdrowego na zapas ,może bym sprzedał :hmm:

Cytat

Szczerze przepraszam. Myślałem że to forum mercedesa a nie kółko polonistyczne, głowa boli od takich przytyków.
Odpowiedź z małej litery, w trakcie wymiany zdań nie jest błędęm o ile się nie mylę. Dialogi w książkach też poprawiasz ?
Jak w szkole ,nie długo pały będzie stawiał :mrgreen:

Użytkownik melfio1 edytował ten post 04 lutego 2015 - 22:03


#14 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 04 lutego 2015 - 23:04

Może być też tak że po prostu masz przytkany ten KAT, jeśli byłby całkiem wywalony/do wymiany to na bank byś go mocno słyszał ( głośny metaliczny dźwięk) albo miał problemy z pracą silnika. Jeśli jest przytkany to jest szansa na to żeby go po prostu przeczyścić, na Youtube jest sporo patentów na to.
W pierwszej kolejności upewniłbym się czy w miejsce kata nie masz wspawanej po prostu puszki z tłumikiem która wygląda jak katalizator, sam wymieniłem katalizator na tłumik, bo z katalizatora wiele nie zostało i okropnie brzęczał, lekki zapach spalin pozostał ale przynajmniej panuje cisza.

#15 Offline   Shaar


  • Postów: 31
  • Na forum od: 10 cze 2014
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Acura TL 3.2 '05

Napisano 05 lutego 2015 - 15:22

Kata raczej na pewno nie ma, wydech pracuje trochę bardziej jak rozwiercona beemka i do tego po odpuszczeniu gazu jest taki charakterystyczny odgłos który ciężko opisać werbalnie :)
Dzięki za podpowiedzi, pewnie będę polował na jakąś używkę.

#16 Offline   22hubert


  • Postów: 45
  • Na forum od: 11 sty 2015
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:opel astra 4

Napisano 05 lutego 2015 - 16:30

Nie przybywa ci stanu oleju na bagnecie? Kiedyś miałem w golfie zepsuta sondę lambda i spaliny śmierdzialy okrutnie ale i poziom oleju się zwiększał (wynikiem nie przepalonego paliwa), a sonda podobno była dobra. Zapach paliwa było czuć także z otworu korka w pokrywie zaworów.

#17 Offline   190tker


  • Postów: 107
  • Na forum od: 28 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord SJ - 1981

Napisano 05 lutego 2015 - 18:30

Szkoda kasy wedlug mnie na używany katalizator, ich stan bywa mocno losowy i zależny nawet nie tyle od przebiegu co od jakości beny.
Jest firma która robi same wkłady ceramiczne z TUVem i gwarancją, gdzieś na allegro powienieneś znaleźć.

#18 Offline   Shaar


  • Postów: 31
  • Na forum od: 10 cze 2014
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Acura TL 3.2 '05

Napisano 06 lutego 2015 - 09:07

Wyświetl postUżytkownik 22hubert dnia 05 lutego 2015 - 16:30 napisał

Nie przybywa ci stanu oleju na bagnecie? Kiedyś miałem w golfie zepsuta sondę lambda i spaliny śmierdzialy okrutnie ale i poziom oleju się zwiększał (wynikiem nie przepalonego paliwa), a sonda podobno była dobra. Zapach paliwa było czuć także z otworu korka w pokrywie zaworów.
Sprawdzę, póki co to przejechałem może 500 km tym autem bo cały czas jak nie blacharz to mechanika to ja coś dłubie :)
Sonda teoretycznie była prześledzona podczas pracy i reaguje poprawnie w całym zakresie. Chociaż nie zaszkodzi nawet w ciemno ją wymienić w sumie...

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 06 lutego 2015 - 09:17

Po co będziesz wymieniał jak jest dobra ,szkoda kasy,auto które mało jeździ może mieć inny zapach ,jak jeździsz codziennie to wszysko jest dogrzane przedmuchane itd.

#20 Offline   ushtari


  • Postów: 111
  • Na forum od: 21 maj 2009
  • Miejscowość: Wrocław Śródmieście
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2015 - 08:36

Czesc Shaar, mialem podobnie w swoim samochodzie na poczatku jak go gupilem. Robilem rzeczy od podstaw, na poczatku wiazka silnika pozniej pojechalem do dobrego diagnosty. Wyszlo ze sonda lamda i przeplywomierz padniete, zostaly zmienione na origynalne czesci Boscha i po zrobieniu adaptacji zapach znikl. Na wtrysku HFM jakim ja mam jest bardzo dokladna kontrola spalin i moim zdaniem zapach benzyny w nich jest zwiazany raczej z bogata mieszanka niz brakiem katalizatora. Twoj silnik pewnie jest na innym rodzaju wtrysku/sterowania mieszanka wiec to co ja wymienilem moze nie do konca pasowac do twojego przypadku jednak radze znalesc dobrego diagnoste i dokladnie sprawdzic wszystkie element ktore steruja skladem mieszanki.








Podobne tematy Zwiń