KAMILW124, lepiej sie wkreca, ale powyzej pewnej wartosci obrotow, a ponizej gorzej sie wkreca... przynajmniej tak wynika z tego co pisze Charlie9
0
power rura - stainless steel
Rozpoczęty przez Charlie9, sty 16 2007 19:01
130 odpowiedzi w tym temacie
#51
Napisano 09 lutego 2007 - 01:22
#52
Napisano 09 lutego 2007 - 10:58
Charli9, nie zapewniałem Cię, że będzie pięknie sielsko i anielsko. M103, a M102 to co innego. NA podstawie moich doświadczeń opisał wszystko i nikogo do nieczego nie namawiam gwarantując czegokolwiek - robisz na włąsną odpowiedzialność - inna budowa, inny dolot.
Widziasz, zadałem Ci pytanie, dlaczego taki kształt rury, dlaczego taka długość jaka średnica, bo to wszystko = pewna pojemność, a jak doskonale wiesz lub nie to wszystko nie jest bez znaczenia.
Zasugerowałem także byś nie nasadzał gumy na szprycę zbyt głęboko - patrz jej budowa od wewnątrz.
Przepraszam, nie stety nie mam M102 i mieć nie będę, dlatego nie doradzę Ci dlaczego jest tak, a nie inaczej. Szafa miał ten sam problem. Ty skopiowałeś jotka w jotkę jego dolot i nic się nie zmieniło. Podejrzewam, że zbraknie Ci zapału by dojść do meritum sprawy i policzyć dolot.
Gdy robiłem swój miał on kilka wersji, dop. ta obecna jest wersją finałową jeśli chodzi o kształt, długość, dodatkow wejścia, bo śr. od samego początki była optymalna o czym pisałem już wcześniej w którymś z topic'ów.
EssiRS, zejdz ze mnie i zajmij się dąrzeniem do wzoru AMG które podupada już na początku tej drogi, gdyż wiąze się ze zmianą zawieszenia dosłownie z "żyrafY" na sportowe, a nie sportline'em. Wczoraj jeździłem nowym nabytkiem Zibiego i jeśli to auto na czerwonym H&R jest dla ciebie za twarde to trzeba ci poduszkę powietrzną (żółty APEX to przy tym hardcore). Poza tym jak wiesz AMG w M104 montowało dodatkową rurę filtru powietrza. Przyglądając się twoim postępom nigdy nie zrobisz z tego AMG.
Widziasz, zadałem Ci pytanie, dlaczego taki kształt rury, dlaczego taka długość jaka średnica, bo to wszystko = pewna pojemność, a jak doskonale wiesz lub nie to wszystko nie jest bez znaczenia.
Zasugerowałem także byś nie nasadzał gumy na szprycę zbyt głęboko - patrz jej budowa od wewnątrz.
Przepraszam, nie stety nie mam M102 i mieć nie będę, dlatego nie doradzę Ci dlaczego jest tak, a nie inaczej. Szafa miał ten sam problem. Ty skopiowałeś jotka w jotkę jego dolot i nic się nie zmieniło. Podejrzewam, że zbraknie Ci zapału by dojść do meritum sprawy i policzyć dolot.
Gdy robiłem swój miał on kilka wersji, dop. ta obecna jest wersją finałową jeśli chodzi o kształt, długość, dodatkow wejścia, bo śr. od samego początki była optymalna o czym pisałem już wcześniej w którymś z topic'ów.
EssiRS, zejdz ze mnie i zajmij się dąrzeniem do wzoru AMG które podupada już na początku tej drogi, gdyż wiąze się ze zmianą zawieszenia dosłownie z "żyrafY" na sportowe, a nie sportline'em. Wczoraj jeździłem nowym nabytkiem Zibiego i jeśli to auto na czerwonym H&R jest dla ciebie za twarde to trzeba ci poduszkę powietrzną (żółty APEX to przy tym hardcore). Poza tym jak wiesz AMG w M104 montowało dodatkową rurę filtru powietrza. Przyglądając się twoim postępom nigdy nie zrobisz z tego AMG.
#53
Napisano 09 lutego 2007 - 15:13
Kamilw124, będziesz robił pomiar na hamowni?
Hamownia byłaby najlepszym rozwiązaniem, tylko czy twój motor jest idealnie wyregulowany na Pb skoro zasilany jest LPG na palniku?
Hamownia byłaby najlepszym rozwiązaniem, tylko czy twój motor jest idealnie wyregulowany na Pb skoro zasilany jest LPG na palniku?
#54
Napisano 09 lutego 2007 - 21:41
Kudlaty Spokojnie, przeciez ja nie Ci nie zarzucam. Czekajac na Twoja opinie liczylem wlasnie na doswiadczenie z przeprowadzanych przez Ciebie prob . Przeciez nikt mi nie kazal zakladac stozka tak? - wiec "no problem", ja dziele sie z Wami swoimi odczuciami.
Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze znaczenia geometrii i objetosci dolotu - w koncu minelo prawie pol roku zanim sie za to zabralem.
Zalecana srednica rury do silnika 2.0 to 70mm, do 2.5 80mm. Ja mam 2.3.
Niestety rura fi=80mm nie byla latwa do zdobycia (zwlaszcza pol metrowy kawalek) dlatego musiale pojsc na ustepstwo i zanabylem fi=78mm. Dlugosc calkowita 280mm.
Na marginesie: w amerykanskich rozwiazaniach stosuje rury o srednicy sie 3" (cali) czyli ok.82mm.
Jesli chodzi o ksztalt - pisalem wielkrotnie, ze normalnie nie bylo innego wyjscia. Rura musi byc wlasnie zagieta bo inaczej sie nie pomiesci. Mam klime, wieksza chlodnice, ABS. Zadne inne rozwiazanie nie wchodzilo w gre. Tymbardziej, ze znalazlem podobne rozwiazanie na Ebay .
Po sprawdzeniu wszytkiego ponownie okazalo sie, ze czujnik temperatury powietrza sie lekko wysunal. (zapomnialem zalozyc ta gumowa plaska uszczeleczke). Podnioslem tez lekko "szpryce" do gory.Teraz, moze to subiektywne odczucie bo nie mialem okazji na trasie sprawdzic, chyba jest znacznie lepiej. Moze to zabrzmi glupio, ale wczesniej nie mialem problemu z uciekajacym tylem przy zmianie biegu. Teraz musze operowac delikatnie "przyspiesznikiem", bo gdy nacisne za mocno to kola sie slizgaja (!). Wczesniej musialem celowo "ostro" puszczac sprzeglo zeby doszlo do czegos takiego Nie mowie tu o jakims kolosalnym przyroscie mocy. Moze to wynik latwiejszego "wchodzenia na obroty" nawet z obciazeniem silnika (podczas jazdy, a nie na luzie).
Ufff, ale sie opisalem
P.S. A tak zartem: Kudlaty a kto mowil, zeby olac wkladke do oryginalnej puszki i zainwestowac w stozek
Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze znaczenia geometrii i objetosci dolotu - w koncu minelo prawie pol roku zanim sie za to zabralem.
Zalecana srednica rury do silnika 2.0 to 70mm, do 2.5 80mm. Ja mam 2.3.
Niestety rura fi=80mm nie byla latwa do zdobycia (zwlaszcza pol metrowy kawalek) dlatego musiale pojsc na ustepstwo i zanabylem fi=78mm. Dlugosc calkowita 280mm.
Na marginesie: w amerykanskich rozwiazaniach stosuje rury o srednicy sie 3" (cali) czyli ok.82mm.
Jesli chodzi o ksztalt - pisalem wielkrotnie, ze normalnie nie bylo innego wyjscia. Rura musi byc wlasnie zagieta bo inaczej sie nie pomiesci. Mam klime, wieksza chlodnice, ABS. Zadne inne rozwiazanie nie wchodzilo w gre. Tymbardziej, ze znalazlem podobne rozwiazanie na Ebay .
Po sprawdzeniu wszytkiego ponownie okazalo sie, ze czujnik temperatury powietrza sie lekko wysunal. (zapomnialem zalozyc ta gumowa plaska uszczeleczke). Podnioslem tez lekko "szpryce" do gory.Teraz, moze to subiektywne odczucie bo nie mialem okazji na trasie sprawdzic, chyba jest znacznie lepiej. Moze to zabrzmi glupio, ale wczesniej nie mialem problemu z uciekajacym tylem przy zmianie biegu. Teraz musze operowac delikatnie "przyspiesznikiem", bo gdy nacisne za mocno to kola sie slizgaja (!). Wczesniej musialem celowo "ostro" puszczac sprzeglo zeby doszlo do czegos takiego Nie mowie tu o jakims kolosalnym przyroscie mocy. Moze to wynik latwiejszego "wchodzenia na obroty" nawet z obciazeniem silnika (podczas jazdy, a nie na luzie).
Ufff, ale sie opisalem
P.S. A tak zartem: Kudlaty a kto mowil, zeby olac wkladke do oryginalnej puszki i zainwestowac w stozek
#55
Napisano 09 lutego 2007 - 22:18
Kudłaty, niestety nie masz racji co do dolotu w AMG M104...
Nie mam zamiaru na ciebie "wsiadac" bo to zadna przyjemnosc...
Jak bede mial zmieniac sprezyny to napewno sie do ciebie zglosze
Jakies jeszcze masz sugestie co do mojego podejscia? Wyobraz sobie ze nie kazdy na codzien smiga Corsa a od swieta wozi sie mercedesem i nie tylko jedneo podejscie do tematu jest sluszne, tak wiec radzilbym ci troche utemperowac swoje prowokacyjne slownictwo
Nie mam zamiaru na ciebie "wsiadac" bo to zadna przyjemnosc...
Jak bede mial zmieniac sprezyny to napewno sie do ciebie zglosze
Jakies jeszcze masz sugestie co do mojego podejscia? Wyobraz sobie ze nie kazdy na codzien smiga Corsa a od swieta wozi sie mercedesem i nie tylko jedneo podejscie do tematu jest sluszne, tak wiec radzilbym ci troche utemperowac swoje prowokacyjne slownictwo
#56
Napisano 10 lutego 2007 - 05:10
Charlie9 napisał:
Moze to zabrzmi glupio, ale wczesniej nie mialem problemu z uciekajacym tylem przy zmianie biegu. Teraz musze operowac delikatnie "przyspiesznikiem", bo gdy nacisne za mocno to kola sie slizgaja (!). Wczesniej musialem celowo "ostro" puszczac sprzeglo zeby doszlo do czegos takiego Nie mowie tu o jakims kolosalnym przyroscie mocy. Moze to wynik latwiejszego "wchodzenia na obroty" nawet z obciazeniem silnika (podczas jazdy, a nie na luzie).
Czyli jest jak mówiłem, znaczna poprawa po zprawdzeniu wszystkiego. Do siebie wycinałem nową uszczelkę pod czujnik temp. zasysanego powietrza dosłownie o 1mm większą w obwodzie aby zachować idealną szelność.
Cytat
P.S. A tak zartem: Kudlaty a kto mowil, zeby olac wkladke do oryginalnej puszki i zainwestowac w stozek
Chyba ja, bo tak czy siak w moim przekonaniu sama wkładka niewiele daje w porównaniu do dobrze zrobionego dolotu z dużą średnicą umożliwiając silnikowi zassanie takiej ilości powietrza jaką w danej chwili potrzebuje, natomiast budowa oryginalnej puchy raczej daje lipa efekt. Nabardziej śmieszy mnie rozwiązanie w silniku 200D - obłęd!! Jeśli ktośdysponuje foto to wrzućcie poglądowo.
EssiRS napisał:
niestety nie masz racji co do dolotu w AMG M104...
Przedstaw swoje racje
Np. w M103 dolot AMG wygląda tak:
A TUTAJ link do fotek ze strony poświęconej AMG wielu modeli z fotkami i opisami
Cytat
(...)
Corsa to praca, a przyjemność po
#58
Napisano 10 lutego 2007 - 17:11
A wrzuć (byle nie po 4 fotki jednego auta)
#60
Napisano 20 lutego 2007 - 19:16
a co sadzicie o tym gadzecie spelnia to jakies zastosowanie w dolocie?
http://moto.allegro.pl/item167622523_tu ... eszen.html
http://moto.allegro.pl/item167622523_tu ... eszen.html
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jaki powerbank |
HydePark | Grzegorz881 |
|
||
[w201] Rura kolektorowa - 2.5 TD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mww |
|
|
|
[W211] Brabus power box |
Mercedes C, E i CLK | majma |
|
|
|
W201 Diesel Power. |
Media - Audio, Video, Jpg | Sly108 |
|
||
Power rura do M103 o poj. 2.6 i 3.0E by Kudłaty |
Modyfikacje,Tuning | Kudłaty |
|