Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] M102 2.0E wymiana uszczelki pod głowica


54 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2015 - 17:08

Żeby wytargać sworznie z głowicy musisz mieć albo ściągacz bezwładnościowy, albo zrobić sobie ściągacz na śrubę - potrzebujesz 20 cm kawałek szpilki gwintowanej M6, kawałek 8 - 10 cm rurki około 2 cm średnicy wewn.., do tego duża podkładka i nakrętka M6. Wkręcasz szpilkę w sworzeń, nakładasz rurkę tak, żeby sworzeń wszedł jej wnętrze podczas wyciągania, nakładasz podkładkę, tak, żeby oprzeć ją o rurkę a na niej nakrętkę, nakręcasz nakrętkę i kręcisz tak długo aż sworzeń wyjdzie.



#12 Offline   Silverserfer


  • Postów: 64
  • Na forum od: 22 lip 2014
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2015 - 17:43

Tak włąsnie zrobiłem bo znam ten patent tylko ze on nie daje rezultatu bo jak kreciłem już nakretką to szpilka wyskoczyła z gwintu ze sworznia w bloku tak mocno siedzi i kapa mantel.

#13 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 marca 2015 - 15:30

Czyli masz pouszkadzane gwinty w sworzniach? No to faktycznie, kaplica, sam nie wiem co bym wybrał, czy rozwiercić i nagwintować rozmiar większy, czy zastosować helikoila... Obie drogi podobnie inwazyjne, nie pamiętam ile tam jest materiału już ale coś mi się wydaje, że za mało...
Niech się wypowie ktoś mądrzejszy...

#14 Offline   Silverserfer


  • Postów: 64
  • Na forum od: 22 lip 2014
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 marca 2015 - 17:14

Ten dolny sworzeń wyciągnołem został mi ten górny bede pewnie po głembiał i gwintował jakos dam rade :)

#15 Offline   Silverserfer


  • Postów: 64
  • Na forum od: 22 lip 2014
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2015 - 15:56

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

A to parę zdjęć z postępów prac pozdrawiam i mam nadzieje ze komuś się te zdjęcia przydadzą, pozdrawiam.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 26 marca 2015 - 08:16


#16 Offline   Silverserfer


  • Postów: 64
  • Na forum od: 22 lip 2014
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2015 - 19:21

Panowie jakim momentem dokrecac śruby z głowicy począwszy od pierwszego etapu ?

#17 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2015 - 21:02

http://mb201-124.eu/...nty-dokrecania/
pamiętaj o prawidłowym skręceniu napinacza rozrządu bo cała robota pójdzie się.....

edit:
a tak poza protokołem to mamy wielgachny temat o tym
http://mb201-124.eu/...a/page__st__120

#18 Offline   Silverserfer


  • Postów: 64
  • Na forum od: 22 lip 2014
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2015 - 15:19

Dzieki i pozdrawiam

#19 Offline   Silverserfer


  • Postów: 64
  • Na forum od: 22 lip 2014
  • Miejscowość: Gliwice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwietnia 2015 - 08:35

Witam jescze raz mam sprawe bo poskładałem wszystko ale mi nie odpala iskra jest wszystko na znaki, na wale na OT, i na głowicy tez tylko ze jak odebrałem głowice to wiadomo oni tez krecili wałkiem i teraz jak zawory sie otwierają i zamykają to skąd wiadomo ze otwierają sie na pierwszy cylinder bo mi nic nie koliduje i zawory nie uderzają o tłoki bo tak jak muwie ustawiłem na znaki i nie wiem czy to moze miec znaczenie że tam sie cos mija i jak na aparacie zapłonowym zobaczyc że znaki sie zgadzają.

#20 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwietnia 2015 - 09:58

Tu masz ustawianie http://mb201-124.eu/...post__p__201536
tylko pamiętaj żeby ustawić OT dla pierwszego cylindra.








Podobne tematy Zwiń