Skocz do zawartości




[w201] driftingisrisk 1.8E 91'


57 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2015 - 07:19

Wyświetl postUżytkownik StempeL dnia 08 czerwca 2015 - 23:07 napisał

V8 w 190 super ale po takim przeszczepie auto będzie jechać tylko i wyłącznie w linii prostej

Wyświetl postUżytkownik driftingisrisk dnia 08 czerwca 2015 - 23:19 napisał

Nie ma jechać w linii prostej tylko bokiem
Kolega ma rację.
A i bokiem to też tak średnio na jeża.
Rozkład masy fatalny, wielki i ciężki motor z przodu.
Fizyka.

Nie musisz wsadzać ośmiu garów pod maskę, żeby uzyskać jakąś moc. Mało tego, moc z ośmiu garów ma bardzo niski stosunek mocy do pojemności do masy, itp.
Czy w zawodowych driftowozach masz pod maską takie potwory? Nie masz. To małe silniki, tylko uturbione. Duża moc z niższej pojemności. Wspomniany przez Ciebie Japończyk - tylko 2.6L, mała V6, ale za to z dwiema dmuchawkami. I mocy pod dostatkiem masz - 280KM z takiego maleństwa, a przekroczenie 300KM to też nie problem w tym silniku. A jak wrzucisz V8 to ile będziesz miała? Spójrz sobie w tabelki ze specyfikacjami silnika M119: najmniejszy też ma 280KM, a poczytaj sobie - chociażby na tym forum - o tym jaki to "fajny" silnik. Potem porównaj sobie wymiary i masę tych motorów i zastanów się, dlaczego Skyline fabrycznie nie miał np. V12? W końcu to jeszcze więcej mocy.

Miałem przyjemność przejechać się driftowozami zrobionymi z W201 i wierz mi, że sześć cylindrów i niecałe trzy litry pojemności wystarczają, żeby tym autem efektownie latać bokiem. A dokładanie turbo do tych silników jest już przerobione.
A jeśli marzy Ci się driftmaszyna pełną gębą, ale taka na prawdę, to - przykro mi to pisać - W201 to jeden z gorszych do tego środków.
Ale na to musisz, niestety, wpaść już sama.

Wyświetl postUżytkownik driftingisrisk dnia 08 czerwca 2015 - 20:37 napisał

Nie musicie od razu próbować mnie zniechęcać bo to nie wyjdzie
Tu nie chodzi o zniechęcenie.
Czasem trzeba po prostu przemyśleć coś dwa razy, żeby nie żałować potem chociażby straconego czasu, jeśli pieniądze nie mają dla Ciebie znaczenia.



#12 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2015 - 07:50

Do driftu bardziej bym widział jakieś r4 z kompresorem. Nie wiem, czemu ludzie się tak uwzięli na to v8 w w201. Nie jesteś pierwszy/pierwsza z tym pomysłem. To nie będzie miało żadnych właściwości jezdnych z takim klocem wysuniętym przed przednią oś. Do tego sama "skorupa" też się średnio nadaje - praktycznie brak części tuningowych. Jest wiele innych modeli samochodów, które się do tego lepiej nadają i mają potężny wybór części do sportu.

#13 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 09 czerwca 2015 - 07:51

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 09 czerwca 2015 - 07:19 napisał

a poczytaj sobie - chociażby na tym forum - o tym jaki to "fajny" silnik

Możesz rozwinąć ? Nie rozumiem dla czego "fajny" a nie fajny ;> ?

#14 Offline   driftingisrisk


  • Postów: 47
  • Na forum od: 15 maj 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nissan 200SX s13 4.0 V8

Napisano 09 czerwca 2015 - 08:11

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 09 czerwca 2015 - 07:19 napisał

Czy w zawodowych driftowozach masz pod maską takie potwory? Nie masz. To małe silniki, tylko uturbione. Duża moc z niższej pojemności. Wspomniany przez Ciebie Japończyk - tylko 2.6L, mała V6,
D z silników japońskich rzędowych szóstek ma pewien duży defekt i jest nie dopracowany. Zaczynając od największej pomyłki CA18DET w 200sx s13 gdzie panewki trzaskały jak jechowi do drzwi....W następcy łamały się tzw. Y-ki, w RBkach nawet od poj. 2.0 ale też 2,5 i 2,6 wadą są tłoki... Myślałam o JZ albo 2JZ ale nie przemawia do mnie tak do końca.
Nie zgodzę się z kolegą ze mniej niż 3 litry wystarczy, a także nie zgodzę się ze 190ka nie jest do tego dobra. Popatrzcie poza granicę Polski a w Polsce Kajetan Rutyna - on właśnie lata 190ką. Mam na oku albo od AMG albo LS'a jakiegoś, ale jest taki jeden bardzo fajny silnik z potencjałem ogromnym, jest prosty do ogarnięcia i mam kilka osób które składały nie raz to silniki. Jest to silnik seryjnie montowany w LS400 - poj. 4.0 V8 1UZ-FE. VVTI jest tak zrobiony, że prawie można powiedzieć, że jest zakuty. Taki mój znajomy wsadził taki silnik do swojego 200sxa co prawda i nawet dał radę to uturbić. Ale nie jest to jeden koleś który sobie ten silnik wymyślił, ostatnio dużo chcących trochę auto połamać w zakrętach montują Uz'ty także do BMW. i to wcale nie są tak duże koszty jak się wydaje :) Przy małych litrażach nawet z turbo jest problem dziury przy np. wyjściu z zakrętu często brakuje mocy albo za mały kąt wychylenia itd itd. Poczytam i pomyślę jeszcze bo mam dużo czasu, ale no dźwięk V8 jest nie do zastąpienia i żadne V12 jak dla mnie nie mają tego czegoś. I bez spiny Panowie :) nie swapuję tego za 2 dni tylko trochę dłużej ;)

#15 Offline   carl00s


  • Postów: 2 004
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2015 - 08:41

Jezdzilem wieloma roznymi wynalazkami, chlostalem e34 w kombi z v8, robilem rozne dziwne rzeczy 750i, ale v8 do 190 bym nie pchal. To auto fabrycznie jest kiepskie pod katem wlasciwosci jezdnych, a odchudzac maszyne tylko po to, zeby zaraz pakowac balast do kufra? Oczywiscie wszystko mozna, ale to jak sex przez jeansy, niby fajnie, ale raczej do niczego nie prowadzi.

#16 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 09 czerwca 2015 - 09:35

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 09 czerwca 2015 - 08:41 napisał

To auto fabrycznie jest kiepskie pod katem wlasciwosci jezdnych

Daje nominacje do bzdury tygodnia ;] Bez obrazy ale w201 przez swoją nie dużą wagę i napęd na tył prowadzi się wyśmienicie 5 lat miałem w201 2.3E i jeszcze nie jeździło mi się niczym tak fajnie i sprawnie jak baby benzem ;] Oczywiście jest wiele auto prowadzących się lepiej ale nie pisz , że w201 jest kiepskie pod tym względem bo wcale nie jest.( no chyba że wstawisz ciężkie V8 to wtedy być może - nie wiem bo nie próbowałem ) Pozdro

#17 Offline   driftingisrisk


  • Postów: 47
  • Na forum od: 15 maj 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nissan 200SX s13 4.0 V8

Napisano 09 czerwca 2015 - 09:51

Zobaczę co będzie się działo i jak to wszystko najlepiej rozwiązać :) Hejterów i negatywnie nastawionych - pozdrawiam :) A tych ciekawych i zainteresowanych SERDECZNIE POZDRAWIAM ;)
Jeżeli ktoś się boi przeciwności i obawia się, że nie da sobie z czymś rady to odpuszcza :) ja chce stanąć przeciwnością na drodze i negocjować ;) Chciałabym aby V8 doszło do skutku a co wyniknie i jak to będzie to wszystko zależy, czy duży silnik w 190tce się nie sprawdzi hmmm .... tu bym polemizowała ;)
Dołączona grafika Dołączona grafika

#18 Offline   StempeL


  • Postów: 237
  • Na forum od: 19 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2015 - 10:12

Nie mówimy, że się nie da. Da się ale taki setup będzie charakteryzował się słabym rozkładem masy.
Tutaj gości wsadzili v12 do c klasy i jeździ to bokiem ale silnik w połowie znajduje się w kabinie kierowcy: https://www.youtube....h?v=zNOybpfPv00

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 09 czerwca 2015 - 07:19 napisał

Czy w zawodowych driftowozach masz pod maską takie potwory?

Ludzie wsadzają V8 do driftowozów i w większości przypadków są to amerykańskie LS3 i do tego kompresor i ludzie wygrywają takimi setupami zawody.

Użytkownik StempeL edytował ten post 09 czerwca 2015 - 10:17


#19 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 czerwca 2015 - 10:24

Wyświetl postUżytkownik XperT dnia 09 czerwca 2015 - 07:51 napisał

Możesz rozwinąć ? Nie rozumiem dla czego "fajny" a nie fajny ;> ?
Chodzi mi o koszty utrzymania tych silników poprzez ich skomplikowanie - sam jako właściciel wiesz co ile kosztuje, jak jest z dostępnością gratów poza ASO. Ilu jest mechaników, którzy boją się wsadzić w to ręce... Te konstrukcje mają po 20 lat i bardzo mocne żyłowanie ich na pewno im nie posłuży.

Wyświetl postUżytkownik driftingisrisk dnia 09 czerwca 2015 - 09:51 napisał

Hejterów i negatywnie nastawionych
Tu nie chodzi o hejtowanie czy negatywne nastawienie - tylko o trzeźwe spojrzenie.
Nikt Ci źle nie życzy tutaj.

Rzuć okiem w dział "modyfikacje", jest tam wiele szumnych tematów o niebotycznych swapach.
Zobacz, jak zwykle się kończyły - zapał niestety często nie wygrywał z rzeczywistością.
Wiadomo, że się da upchać do W201 taki silnik - da się wszystko.
Tylko cel nie uświęci środków. Nie będziesz zadowolona. Po prostu.
Będziesz miała zarąbistą W201 z kozackim V8 pod maską, ale to wszystko.
Nie będziesz zadowolona. Będziesz czuć gdzieś w środku taki trochę gorzki posmak porażki.

To jak z butami. Na pewno masz taką parę, która jest świetna, ale z jakichś powodów nie lubisz ich nosić.... tak będzie z tym autem.
Swapuj, ale posłuchaj się innych kolegów stąd. Oni, ja także, nie piszemy tego bo lubimy hejtować - jeździmy tymi autami trochę dłużej niż Ty, znamy je lepiej niż Ty i po prostu wiemy co warto, a co nie.
Nie odbieraj tego personalnie.

#20 Offline   driftingisrisk


  • Postów: 47
  • Na forum od: 15 maj 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nissan 200SX s13 4.0 V8

Napisano 09 czerwca 2015 - 11:06

Wyświetl postUżytkownik StempeL dnia 09 czerwca 2015 - 10:12 napisał

Użytkownik wojtek81 dnia 09 czerwiec 2015 - 07:19 napisał
Czy w zawodowych driftowozach masz pod maską takie potwory?

Ludzie wsadzają V8 do driftowozów i w większości przypadków są to amerykańskie LS3 i do tego kompresor i ludzie wygrywają takimi setupami zawody.

Albo LS7 jeszcze się często pojawia.

Generalnie nie zamierzam odrzucać rzędówek ale mniej niż 3 litry na pewno nie będę pakować. dodatkowo zależy mi na potencjale silnika aby własnie wpakować kompresor ( albo ITB ). Od jakiegoś czasu ryje już forum także poczytam pomyślę i zadecyduję. Zanim się zabiorę za SWAP wszystko porządnie rozrysuję i podliczę. Jedni wolą V8 inni rzędowe :) zobaczymy co z tego wyniknie :) Żadnej opcji powyżej poj 3 l, bez podtlenku LPG i nie diesel !

Tymczasem myślę, że o SWAPie można dyskusję zakończyć i powrócić gdy kontener ze złotem już mi podstawią na kwadrat :P A na razie dziękuję za wszelkie rady i wskazówki, przemyślę ale niestety jestem strasznie uparta, lecz gdy dochodzi co do czego myślę racjonalnie.