Witam.
Mam problem. W moim w124 2.5d 20v chcę zmienić uszczelkę pod głowicą. Odkręciłem już wałki rozrządu, ale do połowy sukcesu brakuje mi jeszcze zdjąć tę głowicę... i tu jest problem, bo przeszkadza mi taki ,,bolec'' co trzyma ten napinacz łańcucha, który jest jednocześnie takim mocowaniem z zewnątrz dla sprężyny napinacza paska. Jak mam sobie z tym poradzić? proszę o jak najszybszą odpowiedź.
1
[W124] OM605 - Wymiana uszczelki pod głowicą
Rozpoczęty przez MateuszJozwiak, lip 10 2015 17:56
19 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 10 lipca 2015 - 17:56
#2
Napisano 10 lipca 2015 - 18:10
Jeśli chodzi o sworzeń mocujący prowadnicę łańcucha to wybija się go udarowo albo wyciąga za pomocą śrubki, nakrętki i zestawu nakrętek/podkładek:
Profilaktycznie zapytam - skoro o to pytasz, na pewno wiesz, na co się porywasz ? Żeby potem nie było żalu jak zdarzy się jakiś fuck-up.
Profilaktycznie zapytam - skoro o to pytasz, na pewno wiesz, na co się porywasz ? Żeby potem nie było żalu jak zdarzy się jakiś fuck-up.
#3
Napisano 10 lipca 2015 - 18:18
A widzisz! ja tak jak na zdjęciu na początku robiłem, ale coś nie chciało sie ruszać i pomyślałem, że mogę to rozwalić w ten sposób.
Właścicielem balerona jestem od 3 tygodni i dopiero zaczynam z nim przygodę . A uszczelkę zmieniam bo olej w zbiorniczku od chłodnicy był i wygląda na to, że to uszczelka. Korpus silnika albo głowica to chyba raczej mało prawdopodobne? ...w sumie widać trochę jak wygląda.
Właścicielem balerona jestem od 3 tygodni i dopiero zaczynam z nim przygodę . A uszczelkę zmieniam bo olej w zbiorniczku od chłodnicy był i wygląda na to, że to uszczelka. Korpus silnika albo głowica to chyba raczej mało prawdopodobne? ...w sumie widać trochę jak wygląda.
#4
Napisano 10 lipca 2015 - 18:21
Jeśli dobierzesz właściwą śrubę, o właściwej twardości, właściwym gwincie i wkręcisz ją do oporu (w sworzniu jest gwint - trzeba go oczyścić), to wyciągniesz go bez problemu. Trzeba tylko ruszyć głową, jak to zrobić.
Jak zdejmujesz głowicę to i tak trzeba ją oddać do sprawdzenia i zrobienia co trzeba - chociażby usunięcie resztek starej uszczelki poprzez minimalne zebranie powierzchni i wymiana uszczelniaczy zaworowych. Możesz nie oddawać - zaoszczędzisz parę złotych, albo stracisz kasę i czas, jak będziesz musiał jeszcze raz rozbierać od nowa.
Jak zdejmujesz głowicę to i tak trzeba ją oddać do sprawdzenia i zrobienia co trzeba - chociażby usunięcie resztek starej uszczelki poprzez minimalne zebranie powierzchni i wymiana uszczelniaczy zaworowych. Możesz nie oddawać - zaoszczędzisz parę złotych, albo stracisz kasę i czas, jak będziesz musiał jeszcze raz rozbierać od nowa.
#5
Napisano 10 lipca 2015 - 18:43
Planowanie jakiejś prostej głowicy to koszt 50-70zł Ciekawe ile za tę co mam w Mercedesie? Obstawiam, że samo planowanie to jakieś 120zł z uszczelniaczami to pewnie wyjdzie z 400 minimalnie... A sprawdzenie szczelności, nie wiem... Dobrze celowałem? Docieranie zaworów chyba nie będzie konieczne.
#6
Napisano 10 lipca 2015 - 18:51
Ja mam zasadę, że jak zdejmę, to oddaje do sprawdzenia i zrobienia wszystkiego, co jest konieczne - trzeba dotrzeć zawory - docierać. Prowadnice mają luzy ? Wymienić. Głowicy nie ściąga się co pół roku, zrobić raz, zapomnieć i nie wracać do tematu.
#7
Napisano 10 lipca 2015 - 19:32
Co racja to racja.
#8
Napisano 11 lipca 2015 - 12:55
No i głowica zdemontowana Teraz już widzę po uszczelce gdzie dawało olejem...
Miesiąc temu robiłem to samo w BMW e46 318d 115km. Robota jak robota, tylko głowicę do planowania oddałem, a resztę już sam.
Miesiąc temu robiłem to samo w BMW e46 318d 115km. Robota jak robota, tylko głowicę do planowania oddałem, a resztę już sam.
#9
Napisano 13 lipca 2015 - 10:32
Pochwalisz sie ile Cie takie zdjecie glowicy wynioslo(uszczelka,planowanie itd)?
#10
Napisano 18 lipca 2015 - 16:58
Uszczelka 175zł
Zgubiłem kartkę z kosztorysem co do samej głowicy, ale wiem, że ogólnie zapłaciłem z nią 250zł
Trzeba było jeszcze ją spawać, bo za duży wżer miała
Zgubiłem kartkę z kosztorysem co do samej głowicy, ale wiem, że ogólnie zapłaciłem z nią 250zł
Trzeba było jeszcze ją spawać, bo za duży wżer miała
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Podsufitka szyberdachu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pavlus |
|
||
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W201] Problem z podświetleniem zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ksiumaxx |
|
|
|
[w124] wskazówka temperatury cieczy się nie podnosi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|