Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] OM605 - Wymiana uszczelki pod głowicą


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MateuszJozwiak


  • Postów: 22
  • Na forum od: 10 lip 2015
  • Miejscowość: Łosice
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2015 - 17:56

Witam.
Mam problem. W moim w124 2.5d 20v chcę zmienić uszczelkę pod głowicą. Odkręciłem już wałki rozrządu, ale do połowy sukcesu brakuje mi jeszcze zdjąć tę głowicę... i tu jest problem, bo przeszkadza mi taki ,,bolec'' co trzyma ten napinacz łańcucha, który jest jednocześnie takim mocowaniem z zewnątrz dla sprężyny napinacza paska. Jak mam sobie z tym poradzić? proszę o jak najszybszą odpowiedź.



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2015 - 18:10

Jeśli chodzi o sworzeń mocujący prowadnicę łańcucha to wybija się go udarowo albo wyciąga za pomocą śrubki, nakrętki i zestawu nakrętek/podkładek:

Dołączona grafika

Profilaktycznie zapytam - skoro o to pytasz, na pewno wiesz, na co się porywasz ? Żeby potem nie było żalu jak zdarzy się jakiś fuck-up.

#3 Offline   MateuszJozwiak


  • Postów: 22
  • Na forum od: 10 lip 2015
  • Miejscowość: Łosice
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2015 - 18:18

A widzisz! ja tak jak na zdjęciu na początku robiłem, ale coś nie chciało sie ruszać i pomyślałem, że mogę to rozwalić w ten sposób.
Właścicielem balerona jestem od 3 tygodni i dopiero zaczynam z nim przygodę ;). A uszczelkę zmieniam bo olej w zbiorniczku od chłodnicy był i wygląda na to, że to uszczelka. Korpus silnika albo głowica to chyba raczej mało prawdopodobne? ...w sumie widać trochę jak wygląda.

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2015 - 18:21

Jeśli dobierzesz właściwą śrubę, o właściwej twardości, właściwym gwincie i wkręcisz ją do oporu (w sworzniu jest gwint - trzeba go oczyścić), to wyciągniesz go bez problemu. Trzeba tylko ruszyć głową, jak to zrobić.

Jak zdejmujesz głowicę to i tak trzeba ją oddać do sprawdzenia i zrobienia co trzeba - chociażby usunięcie resztek starej uszczelki poprzez minimalne zebranie powierzchni i wymiana uszczelniaczy zaworowych. Możesz nie oddawać - zaoszczędzisz parę złotych, albo stracisz kasę i czas, jak będziesz musiał jeszcze raz rozbierać od nowa.

#5 Offline   MateuszJozwiak


  • Postów: 22
  • Na forum od: 10 lip 2015
  • Miejscowość: Łosice
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2015 - 18:43

Planowanie jakiejś prostej głowicy to koszt 50-70zł Ciekawe ile za tę co mam w Mercedesie? Obstawiam, że samo planowanie to jakieś 120zł z uszczelniaczami to pewnie wyjdzie z 400 minimalnie... A sprawdzenie szczelności, nie wiem... Dobrze celowałem? :hmm: Docieranie zaworów chyba nie będzie konieczne.

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2015 - 18:51

Ja mam zasadę, że jak zdejmę, to oddaje do sprawdzenia i zrobienia wszystkiego, co jest konieczne - trzeba dotrzeć zawory - docierać. Prowadnice mają luzy ? Wymienić. Głowicy nie ściąga się co pół roku, zrobić raz, zapomnieć i nie wracać do tematu.

#7 Offline   MateuszJozwiak


  • Postów: 22
  • Na forum od: 10 lip 2015
  • Miejscowość: Łosice
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2015 - 19:32

Co racja to racja.

#8 Offline   MateuszJozwiak


  • Postów: 22
  • Na forum od: 10 lip 2015
  • Miejscowość: Łosice
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2015 - 12:55

No i głowica zdemontowana ;) Teraz już widzę po uszczelce gdzie dawało olejem...
Miesiąc temu robiłem to samo w BMW e46 318d 115km. Robota jak robota, tylko głowicę do planowania oddałem, a resztę już sam.

#9 Offline   kowalu7


  • Postów: 82
  • Na forum od: 05 mar 2013
  • Miejscowość: Wlkp. Konin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Seat Ibiza FL 1.9tdi 110km

Napisano 13 lipca 2015 - 10:32

Pochwalisz sie ile Cie takie zdjecie glowicy wynioslo(uszczelka,planowanie itd)?

#10 Offline   MateuszJozwiak


  • Postów: 22
  • Na forum od: 10 lip 2015
  • Miejscowość: Łosice
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2015 - 16:58

Uszczelka 175zł
Zgubiłem kartkę z kosztorysem co do samej głowicy, ale wiem, że ogólnie zapłaciłem z nią 250zł
Trzeba było jeszcze ją spawać, bo za duży wżer miała :(








Podobne tematy Zwiń