Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] OM605 - Wymiana uszczelki pod głowicą


19 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   kowalu7


  • Postów: 82
  • Na forum od: 05 mar 2013
  • Miejscowość: Wlkp. Konin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Seat Ibiza FL 1.9tdi 110km

Napisano 19 lipca 2015 - 23:11

Pytam poniewaz u mnie chyba padla uszczelka glowicy bo delikatnie siaczy sie plyn po bloku silnika przy ostatnim cylindrze pod kolektorem wydechowym. Dzieki za info.

Użytkownik kowalu7 edytował ten post 19 lipca 2015 - 23:12




#12 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2020 - 18:10

Witam jakiej grubości jest uszczelka do om 605 turbo bo w carsie mają 1.65mm i dwa albo trzy razy droższa 1.85mm w katalogu niby wszystkie do turbo diesla bo zbieram graty na remoncik

#13 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2020 - 23:52

To już musisz zmierzyć który tłok będzie najwyżej wystawał nad blok po zdjęciu głowicy. Na uszczelce jest grubość przed i po zamontowaniu i trzeba brać pod uwagę ta grubość już zgniecionej przez głowice po montażu. Jeśli wiesz że blok nie był planowany to bierz najcieńsza

#14 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2020 - 08:25

Dzięki wyjdzie w praniu co i jak. Silnik uzywka to niewiem co i jak.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#15 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 26 grudnia 2020 - 13:23

Bez planowania cieńszą, z planowaniem grubszą.

#16 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 grudnia 2020 - 19:07

Głowice planuje się zawsze. Jedna uszczelka, to może być na pierwszy szlif, grubsza na drugi.

#17 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 grudnia 2020 - 19:26

Dzięki chłopaki dał bym po polubieniu tylko o to wtym nie chodzi szanuje was bo doradzacie ale w moim przypadku jest tylko jedna uszczelka i jedna nadwymiarowa a w innych silnikach to wiem że co szlif to inny wymiar a w mercrdesie to się pytam.
Dzięki za odsłony na YouTube w tydzień 600 nie jestem yutuberem ale dzięki że jesteście zainteresowani wkrótce remont silnika we własnym wydaniu

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#18 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudnia 2020 - 23:01

Ja to robiłem już parę lat temu ale dowiedz się dokładnie - głowica w silnikach omxxx jest zawsze płaska. Po planowaniu gniazda zaworów są frezowane aby zawór był w jednej płaszczyźnie z głowicą. Tak samo jak jakiś procent milimetra splanowali, powinni dać grubszą podkładkę pod vorkomorę aby vorkomora odpowiednio wystawała z głowicy. I tyle - grzybek zaworów powinien byc na jednej płaszczyźnie z powierzchnią głowicy, vorkomory wystawać o ileś tam milimetrów, ile - przepraszam nie pamiętam, gość to miał w szlifierni w swojej książce. Na pewno jest jakaś określona wysokość głowicy poniżej której już nie można planować (mowa o sytuacji w której głowica była planowana kilka razy), też już tej wartości nie znam. W każdym razie u mnie okazało się że głowica była już kiedyś planowana i to był jej ostatni szlif, ale założyłem tą cieńszą uszczelkę pod głowicę - gość w szlifierni tłumaczył, że ją dobiera się tylko po tym jak tłoki wystają ponad blok. Robiłem w Zgierzu, zadzwoń może podpowiedzą

#19 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 28 grudnia 2020 - 08:33

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 26 grudnia 2020 - 19:07 napisał

Głowice planuje się zawsze. Jedna uszczelka, to może być na pierwszy szlif, grubsza na drugi.
Co to znaczy zawsze? Bo ja wiem, że nie zawsze ;) zmienia się stopień sprężania na co mało kto zwraca uwagę to raz a dwa ile można?
Ale to już elaborat :mrgreen:

#20 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 28 grudnia 2020 - 12:35

Jak jest prosta,to lepiej nie planować.Raz że stopień sprężania a dwa to łańcuch rozrządu robi się za długi.








Podobne tematy Zwiń