Skocz do zawartości




- - - - -

[C124] M103 po zmianie kopułki, świec i palca rozdzielacza samochód zaczął gasnąć przy wrzucaniu na D i R


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Duke


  • Postów: 122
  • Na forum od: 26 lip 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2015 - 09:58

Samochód wpadał w drgania na wolnych obrotach, nie pracował na wszystkich cylindrach, oddałem auto do warsztatu. Zostały wymienione świece, kopułka, palec rozdzielacza.

Niestety pojawił się problem, którego nigdy nie było, do tej pory(2 i pół miesiąca od kupna) auto nigdy mi nie zgasło, w ciągu ostatnich dwóch dni udało mi się doprowadzić do zgaśnięcia 10 razy.

Nieważne czy na zimnym, czy na ciepłym jeżeli wrzucę D lub R obroty potrafią się zapaść i silnik zgasnąć, czasem zapalą się wszystkie kontrolki i silnik z około 200 obrotów na minutę się podniesie, czasem jest w miarę w porządku, czyli obroty nie maleją poniżej 500 i silnik nie dostaje drgawek.

Mam wrażenie, że przy wrzucaniu na D jest mocniejsze szarpnięcie samochodem. Tuż po pierwszym zgaśnięciu, po odebraniu z warsztatu, stało się coś bardzo dziwnego, po wrzuceniu D i nie wciskaniu gazu obroty zaczęły szaleć od 500 do 1000 i z powrotem do 500 i jeszcze raz do 1000 i tak dalej, nie powtórzyło się to więcej.

Jest jeszcze jeden dziwny symptom, przed wymianami, gdy wrzuciłem D i nie wciskałem żadnych pedałów auto po rozpędzeniu się na wolnych obrotach idealnie trzymało tę prędkość, teraz jakby nie było bardzo delikatnie zwalnia i przyspiesza, jest to może 1,2 km/h na godzinę, ale jest, a wcześniej nie było.

Skrzynia biegów(automat) jest po remoncie u Pana Karwowskiego(wszystko się sprawowało porządnie po remoncie, polecam), filtr powietrza, paliwowy, oleju i sam olej wymienione.

W innym temacie pytałem się o zaznaczony przewód(EGR) i go w ogóle nie mam no i tej instalacji do której on prowadzi:

Dołączona grafika

Myślałem, żeby spróbować oczyścić przepustnicę bo jest osmolona: http://narzedzia.mot...uemart&Itemid=1

I może psiknąc na przepływomierz tym środkiem: http://narzedzia.mot...uemart&Itemid=1 tylko nie wiem gdzie w silniku M103 są elementy grzejne przepływomierza.

Także psiknąć na kable zapłonowe, które nie były wymieniane, gdyż są sprawne tym czymś: http://e-katalog.int...scr_dItems.html

Użytkownik Duke edytował ten post 09 października 2015 - 10:01




#2 Offline   Duke


  • Postów: 122
  • Na forum od: 26 lip 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2015 - 11:43

Jeżeli nikt nie ma przypuszczeń co mogło się stać, to czy ktoś proszę mógłby mi wskazać na obrazku gdzie są tajemnicze elementy grzejne przepływomierza o których mowa w opisie tego preparatu http://sprzedajemy.p...towice,10602292

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2015 - 11:58

Nie ma żadnych. Masz przepływomierz mechaniczny a nie termiczny. Nie masz też EGRa, a czyszczenie przepustnicy raczej na niewiele się zda, bo to nie oda stabilizuje jałowe obroty. Skoro było ok a teraz jest źle, to reklamuj wykonaną usługę - niech poprawiają.

#4 Offline   Duke


  • Postów: 122
  • Na forum od: 26 lip 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2015 - 12:17

Samochód nie gasł natomiast, obroty falowały i samochód wpadał w drgania. Teraz wpada w bardzo delikatne drgania, jest może 10% tego co było, lecz czasem gaśnie przy zmianie na D lub R, a nie gasł. Dziękuję za informację o przepływomierzu.

.

Użytkownik Duke edytował ten post 10 października 2015 - 12:33


#5 Offline   Duke


  • Postów: 122
  • Na forum od: 26 lip 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 października 2015 - 13:23

Powodu gaśnięcia póki co nie znam, zaś od półtora tygodnia po włączeniu obroty na biegu P są około 1.5 tys. Czasem się uspokoją, czasem nie, samochód gaśnie przy stawaniu na światłach itp.

Okazało się, że mam nieszczelny rozdzielacz paliwa -> to jest dostaje się dodatkowe paliwo. Silnik M103 3.0. Samochód nie posiada instalacji gazowej.

Czy ktoś z Was posiada tę część na sprzedaż? Oczywiście sprawną.

#6 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 października 2015 - 22:25

Po pierwsze odczytaj błąd, po drugie bardziej mi to wygląda na nieszczelny dolot, albo wytarty lub źle ustawiony potencjometr, miałem jedno i drugie.








Podobne tematy Zwiń