Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Odcinanie paliwa przy wysokich obrotach


15 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 08 maja 2008 - 22:11

EssiRS napisał:

Czyli nie tylko ty dostałeś takie pytanie... :roll:

To była pewnie taka sonda, ale że odpowiedzi były niezadowalające to poszło na ogólne forum :pub:

A tak poważnie, to niech kolega szukający obrotów sprawdzi ogólny stan silnika (diagnostyka) i się okaże, bo być może połowa koni już dawno zdechła i choćbyś po godzinie katowania wkręcił na 7 tys obr/min to samymi obrotami nie pociągnie :pub: Generalnie motory w "cywilnych" ;) nie potrzebują wysoko się kręcić by sprawnie przyśpieszać, ważne aby były w dobrej kondycji. Mają jeździć cicho i sprawnie z gracją ;)



#12 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: GdaÅ„sk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 08 maja 2008 - 22:35

afk1337 napisał:

dopływu paliwa przy dużych obrotach
jak juz to przy wysokich obrotach,ale to drobny szczegol.
kolega widze,ze chyba nie ma zbyt wiele pojecia na temat silnika jakim dysponuje...
mb 190 2.0 to nie auto sportowe i chocby silnik sie krecil do 9 tys to nic to nie da.
jezeli chcesz cos co kreci sie do 9 tys to pozostaja ci Type-R. pozdr :pub: ;) :pub:

#13 Offline   maciekw


  • Postów: 150
  • Na forum od: 30 kwi 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2.3 TE `88

Napisano 09 maja 2008 - 07:53

afk1337, to że będziesz go kręcił do odcinki to i tak nic tobie nie da dlatego że silnik uzyskuje swoje szczytowe moce przy określonych obrotach powyżej tych obrotów już tylko traci swoje osiągi i poza wyciem nic nie osiągasz a wręcz przeciwnie tracisz.. Nie chcę mi się w necie szukać dokładnych danych twojego silnika dlatego podam przykładowe dane do 2l w 124.

Mercedes-Benz W124 200E
Silnik Pojemność skok. cc ³ - R4-12v / 1996 cc ³
Skrzynia biegów - 4-biegowa manualna
Moc KM (kW) @ RPM - 118 KM (87 kW) @ 5,200
Moment @ (RPM) - 172 N•m @ 3,500
Masa (kg) 1340.0 kg
0-100 (km/h) - 12.0 s
V-max (km/h) - 193 km/h


Co do filtra stożkowego (dobrego) to przy dobrym zamontowaniu i doprowadzeniu zimnego powietrza i dobrze dobranego dolotu przyrost mocy będzie w granicach max ok. 5KM i 10Nm nie odczujesz tego . Dobrze zestrojony układ wydechowy jest w stanie podnieść moc silnika nawet o 10%. Można się bawić jeszcze głowicą ale to wyższa szkoła a i przyrost będzie też nie duży.
A i jeszcze tak na koniec to konie mechaniczne nie dają przyspieszenia a odpowiadają za maksymalną prędkość. Zaś moment obrotowy silnika odpowiada za przyspieszenie
Dla przykładu wykres z hamowni.

Dołączona grafika

#14 Offline   afk1337


  • Postów: 5
  • Na forum od: 22 mar 2008
  • Miejscowość: JasÅ‚o

Napisano 09 maja 2008 - 07:57

Zawsze jak zarzne silnik to przynajmniej zrobie swapa :pub:


Nie wiem jak wy traktujecie swojego Mercedesy czy to lansu, czy do przemieszczania sie po miescie. Mój jest w bdb stanie jesli chodzi o lakier, wnetrze, podwozi i silnik. A ze lubie sobie od czasu do czasu troche szybciej pojezdzic to pomyslałem ze kupie takiego merca. Nie jest to sportowe auto ale i tak te 2 litry spod maski daja frajde. Nie robie z niego zadnej wiochy ani auta ktorym jezdze tylko w niedziele do kosciola. To jest moja auto na codzien ;)


Scalono posty



maciekw Wielkie dzieki za to ;) a mam pytanie ma ktoś może jakiś projekt albo zdjecia jak mozna wykonać wlasnie taki dolot do silnika? Bo tutaj jest ten rondel po zdemontowaniu go mam plastikową podstawke i przepustnice (czy jak to sie tam nazywa)
Wiec ja nie bardzo kojarze jak moge to zrobic

Masz 30min. na edycjÄ™ posta :pub:

#15 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 09 maja 2008 - 08:06

afk1337, kilku kolegów na forum zamontowało stożek do tego motoru. Poszukaj w galeriach i zobaczysz jak to powinno być zrobione. Poza tym jeżeli dobrze pamiętam to w tym dziale jest też wątek poświęcony montażu stożka w M102.

Chcesz mieć więcej koników... zacznij od wymiany wszystkich filtrów i płynów. Najlepszy sposób na wzrost mocy na początek, w szczególności po wymianie filtra powietrza i filtra paliwa.

#16 Offline   skmh


  • Postów: 489
  • Na forum od: 13 lis 2007
  • Miejscowość: PoznaÅ„
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 maja 2008 - 11:28

afk1337 napisał:

Nie wiem jak wy traktujecie swojego Mercedesy czy to lansu, czy do przemieszczania sie po miescie. Mój jest w bdb stanie jesli chodzi o lakier, wnetrze, podwozi i silnik. A ze lubie sobie od czasu do czasu troche szybciej pojezdzic to pomyslałem ze kupie takiego merca. Nie jest to sportowe auto ale i tak te 2 litry spod maski daja frajde.
To w jakim celu chcesz coś zmieniać ? Bo czegoś tu nie rozumiem.
Powiedzmy inaczej na jakie wydatki jesteś przygotowany ? Ponieważ po taniości nie uzyskasz jakiś oszałamiających efektów ,generalnie zakres modyfikacji jakie przeprowadziłem w del solu był taki :przelotowy układ wydechowy ,dolot ze stożkiem apexi ,kolektor ssący obx ,zapłon wyczynowy msd,kable zapłonowe obx 10,3mm ,swiece ngk iridium ,przepustnica od silnika h22a ,kolektor wydech 4-2-1 spasowany do głowicy , sprzegło exedy i jeszcze parę innych ,alezmierzam do tego iżte wszystkiee mody pochłonęły okolo 5k i dały 30 km a nieliczę jeszcze wkładu pracy własnej i wielu strojeń silnika . Także jakbym miał to robić jeszcze raz to podziękował bym i od razu zakupił silnik b16a2 który był by tańszy i miał 160km w seri . A jak już zaczniesz ciś robić to niestety ale jeden mod pociąga za sobą kolejne a mocy i tak zawsze bedzie za mało :star:








Podobne tematy Zwiń