afk1337, to że będziesz go kręcił do odcinki to i tak nic tobie nie da dlatego że silnik uzyskuje swoje szczytowe moce przy określonych obrotach powyżej tych obrotów już tylko traci swoje osiągi i poza wyciem nic nie osiągasz a wręcz przeciwnie tracisz.. Nie chcę mi się w necie szukać dokładnych danych twojego silnika dlatego podam przykładowe dane do 2l w 124.
Mercedes-Benz W124 200E
Silnik Pojemność skok. cc ³ - R4-12v / 1996 cc ³
Skrzynia biegów - 4-biegowa manualna
Moc KM (kW) @ RPM - 118 KM (87 kW) @ 5,200
Moment @ (RPM) - 172 N•m @ 3,500
Masa (kg) 1340.0 kg
0-100 (km/h) - 12.0 s
V-max (km/h) - 193 km/h
Co do filtra stożkowego (dobrego) to przy dobrym zamontowaniu i doprowadzeniu zimnego powietrza i dobrze dobranego dolotu przyrost mocy będzie w granicach max ok. 5KM i 10Nm nie odczujesz tego . Dobrze zestrojony układ wydechowy jest w stanie podnieść moc silnika nawet o 10%. Można się bawić jeszcze głowicą ale to wyższa szkoła a i przyrost będzie też nie duży.
A i jeszcze tak na koniec to konie mechaniczne nie dają przyspieszenia a odpowiadają za maksymalną prędkość. Zaś moment obrotowy silnika odpowiada za przyspieszenie
Dla przykładu wykres z hamowni.