Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Zmiana akumulatora i problem z alarmem


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kasper


  • Postów: 20
  • Na forum od: 13 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 kwietnia 2016 - 18:16

Siemka

Po długim wyczekiwaniu wiosennego suchego weekendu postanowiłem zabrać na pierwszą przejażdżkę po zimie moją gwiazdę. Akumulator (roczny centra futura bodajże 77Ah) jak to po zimie rozładowany. Po długim ładowaniu (około 20h) niestety poszedł na gwarancje. Po podłączeniu do auta akumulatora zastępczego (nixon 60Ah) auto otwiera się z centralnego ale niestety po otwarciu drzwi włącza się alarm. Moja wiedza w tych kwestiach jest prawie żadna i nie mam pojęcia co może być tego powodem. Szukałem na forum podobnych tematów ale nie znalazłem żadnej podpowiedzi... Macie jakieś pomysły? ?



#2 Offline   bastq


  • Postów: 108
  • Na forum od: 18 lut 2014
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2016 - 13:14

Jeżeli jest to alarm dokładany, to tak naprawdę bez znaczenia czy to BMW E36, W124 czy stary Peugeot. Sposób jego podłączenia zależy głównie od pomysłu jaki miał jego zakładający. Dlatego pytałbym/szukałbym u specjalistów od alarmów, a nie na forum w201/w124.

Co innego jeśli alarm jest fabryczny lub dedykowany do naszych meroli. Jednak tutaj musisz mieć pewność, że jest to jest fabryczny/dedykowany.

Dlatego radziłbym żebyś najpierw poszukał tematów o rodzajach alarmów w W124, po tej lekturze zdiagnozował co za cudo masz u siebie (fabryczny czy nie) i wtedy dopiero założył temat zawierający potrzebne nam informacje LUB wybrał się do specjalisty, jeśli jednak to jest rzeźbiona dokładka.

#3 Offline   Kasper


  • Postów: 20
  • Na forum od: 13 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2016 - 21:18

Po vinie wychodzi mi, że mam system antykradzieżowy 551 (nie wiem czy to oznacza alarm?). Pilot nie wygląda na oryginalny a sygnał alarmu jest słyszalny bodajże z klaksonu (po prawo od silnika).
Myślałem, że może powodem jest podłączenie mniejszego akumulatora ? i że może napięcie jest nie odpowiednie w układzie ale tak jak mówiłem moja wiedza jest praktycznie żadna..

#4 Offline   liQuid


  • Postów: 9
  • Na forum od: 12 gru 2015
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwietnia 2016 - 19:06

Wyświetl postUżytkownik Kasper dnia 14 kwietnia 2016 - 21:18 napisał

może napięcie jest nie odpowiednie w układzie ale tak jak mówiłem moja wiedza jest praktycznie żadna..
Napięcie akumulatorów w osobówkach jest zazwyczaj takie samo 12 volt. Natomiast inne natężenie.
Napięcie = V = volt
Natężenie = A = amper
Amperogodzina = Ah = określa zdolność do zasilania o danym natężeniu przez czas określony.

551 w moim tłumaczeniu anty kradzieżowy system alarmowy/ostrzegawczy. Więc raczej seria.
Niestety nie miałem tego w rękach i nie pomogę, aczkolwiek akumulator tu nie ważny - bynajmniej moim zdaniem.

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 17 kwietnia 2016 - 08:21

Musiałbyś pokazać pilota. Bo taki całkowicie oryginalny alarm uspokajał się po użyciu pilota lub po przekręceniu kluczyka w bębenku zamka (jeżeli pilota nie było)
Niestety - wielu dealerów montowało takie śmieszne alarmy przed sprzedażą (zwłaszcza Włochy, Belgia, Holandia) które miały błogosławieństwo Mercedesa i ich zamontowanie było sygnalizowane własnie dodatkowym kodem o systemie antykradzieżowym. Jest jeszcze jedna możliwość: w aucie został zamontowany jakiś dodatkowy, nieoryginalny alarm z wykorzystaniem podłączeń po usuniętej centralce alarmu fabrycznego. Bo patrząc na rocznik auta alarm fabryczny nie powinien mieć pilota, tylko sterowanie z kluczyka.
Chociaż z trzeciej strony dźwięk klaksonu na nadkolu sygnalizuje, że fabryczna centralka jednak jest - bo jeżeli ktoś by zakładał jakąś "chińszczyznę" to nie bawił by się w wysterowanie klaksonu, tylko zamontowałby będącą w zestawie syrenkę.
Zacznij może od przekręcenia kluczyka w bębenku klamki na "otwieranie"

Użytkownik Gerri edytował ten post 17 kwietnia 2016 - 08:24


#6 Offline   Kasper


  • Postów: 20
  • Na forum od: 13 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maja 2016 - 14:25

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 17 kwietnia 2016 - 08:21 napisał

Zacznij może od przekręcenia kluczyka w bębenku klamki na "otwieranie"

Udało się! zacząłem od przekręcenia kluczyka w drzwiach i wtedy włączył się inny alarm (już nie z klaksonu) którego wyłączyłem z pilota i wszystko działa jak powinno czyli problem okazał się śmiesznie banalny !
Dzięki za zainteresowanie sprawą, temat do usunięcia.








Podobne tematy Zwiń