Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Twarda zmiana biegów ASB


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   jakubbi


  • Postów: 37
  • Na forum od: 03 maj 2019
  • Miejscowość: Bielsko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kuga

Napisano 11 maja 2021 - 19:49

Nowa zabawka, nowe pytania.
Od wczoraj jestem posiadaczem 2.3 z ASB. Mam wrażenie że zmiana biegów z 2 na 3 lub może z 1 na 2 (jeszcze nie do końca ogarniam), dokonuje się z wyraźnym szarpnięciem. Pozostałe biegi zmieniają się płynnie. Po wrzuceniu D czy R nie ma żadnych stuków, szarpnięć, olej w skrzyni ma nie więcej jak 5 tyś km.
Dodatkowo na D przy wciśniętym hamulcu mam wrażenie że całe autko drży, nie jest to jakoś bardzo upierdliwe, ale jest. Na R tego nie ma.
I teraz pytanie - ten typ tak ma, czy szukać usterki?



#2 Online   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 11 maja 2021 - 21:39

Możesz spróbować podregulować linką moment zmiany biegów, lub delikatnie przestawić modulator. Ale prawdopodobnie, ten typ tak ma i za wiele nie zmienisz. Moment zmiany 2 na 3 jest w tych skrzyniach często wyczuwalny i nie zmienisz tego. Można to zniwelować do ustawień fabrycznych i to wszystko.

#3 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maja 2021 - 06:47

Żeby się upewnić czy szarpie z 1 na 2, czy z 2 na 3, to przed ruszeniem wrzuć na D, potem przełącz na 2 i z powrotem na D - wtedy samochód powinien ruszyć z 1 biegu. Przy okazji sprawdź czy drgania znikną po włączeniu 1 biegu. Szarpnięcia mogą wynikać nie tylko ze złych ustawień modulatora czy naciągu linki, ale również z powodu nadmiernych luzów w samej skrzyni (układ planetarny - nie tarczki), gumowe łączniki wału przy skrzyni i dyferencjale, jak też z powodu wyrobionych tulei tylnego wózka, albo poduszki skrzyni.
Co do drgań na D, warto by najpierw sprawdzić stan poduszek silnika lub poduszki skrzyni. Może to też wynikać ze zużycia jakiegoś elementu w skrzyni.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 12 maja 2021 - 06:49


#4 Offline   jakubbi


  • Postów: 37
  • Na forum od: 03 maj 2019
  • Miejscowość: Bielsko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kuga

Napisano 12 maja 2021 - 11:08

Dziękuję za info. Będę testował i dam znać :)








Podobne tematy Zwiń