Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] problem z redukcją biegów ASB 722.5


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   RyjekMB


  • Postów: 4
  • Na forum od: 08 mar 2023
  • Miejscowość: Swarzędz
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marca 2023 - 16:40

Cześć,

borykam się od dłuższego czasu z problemem z automatyczną skrzynią biegów.

Auto kupiłem niestety po czyjejś nieudolnej próbie naprawy, i podciśnienia nie były podłączone do skrzyni całkowicie.
Wszystko jest już na swoim miejscu, silnik chodzi wzorowo itd., więc w czym problem

Skrzynia ma problem z redukcją biegów. Zmiana biegów w górę odbywa się prawidłowo.
Najlepiej zobrazować to w ten sposób,

jedziemy około stówki, dojeżdżamy do ronda przed którym zwalniamy np. do 40, jest czysto, więc dajemy gazu aby jechać dalej, skrzynia zachowuje się w tym momencie jakby została na "wysokim biegu" i próbowała przy tej prędokości przyspieszać np. na 4 biegu. Dopiero po jakimś dystancie, np. 100m, zredukuje bieg.

Dodam że kick down działa prawidłowo, redukcja biegów "ręcznie" przez wybierak odbywa się prawidłowo.

Przewody podciśnienia wszystkie sprawdzone jest ok, poziom oleju ok.

W jakim kierunku iść?



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2023 - 09:00

Dawno nie jeździłem .5, ale z tego co pamiętam, w m104 3,2 redukcja w dół z 5 biegu na 4 odbywa się poniżej 52 km/h, więc przyspieszanie z 40 km/h z 4 biegu może być normalną pracą skrzyni. Ona przy zwalnianiu redukuje w dół dopiero w okolicy 1000 obrotów, chyba, że jej pomożesz pedałem gazu albo redukujesz lewarkiem.

#3 Offline   RyjekMB


  • Postów: 4
  • Na forum od: 08 mar 2023
  • Miejscowość: Swarzędz
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2023 - 13:47

Okej, ale chodzi o to ze kiedy wtyk momencie dodasz gazu mocno (nie wciskając kick downa), skrzynia powinna zredukować bieg a tu silnik próbuje przyspieszyć bo dajesz mu gaz ale skrzynia nic

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2023 - 17:34

Obadaj sobie układ trybów pracy Standard/Economy. To prosty elektrozaworek, który przepuszcza podciśnienie do urządzenia przy skrzyni, do którego wchodzi linka. Nie pamiętam teraz tylko, czy podciśnienie dochodzi w trybie S czy E. Zobacz też, czy przy mocniejszym wdepnięciu gazu w D i trybie S ze startu skrzynia ruszy z 2 biegu i zaraz wyredukuje do 1-ki. Ewentualnie nagraj taki manewr i wrzuć na YT, ocenię, czy skrzynia praucje w trybie S czy stale na E, co by wyjaśniało, że nie redukuje bez KD.

#5 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 marca 2023 - 18:51

Pytanie też, czy nie ma lewego powietrza i czy dobrze jest wyregulowana linka od skrzyni. Jako pierwsze, sprawdziłybym linkę. Po latach mogła się wyciągnąć.

#6 Offline   RyjekMB


  • Postów: 4
  • Na forum od: 08 mar 2023
  • Miejscowość: Swarzędz
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 marca 2023 - 18:12

Przysiadłem do auta,

- elektrozaworki podciśnienia są ok, działają, napięcie dociera
- podciśnienia szczelne
- przekaźnik srebrny przełożyłem na próbe na nowy, bez zmian
- linka wyregulowana

Sprawa wygląda tak że problemu redukcji biegów już nie ma o którym pisałem. Redukuje jak trzeba, kickdown też działa.

Problem pozostał z tym że skrzynia pomija 4 bieg.
Leci z 2 na 3, z 3 na 4 dosłownie na sekundę i od razu wbija 5. Dodam że gdy lewarkiem ręcznie wrzucę na 4, to skrzynia wrzuca 4 bieg i na nim jedzie. Gdy jadąc na 5, dam mocno gaz, również zrzuci na 4. Ale w normalnym trybie przyspieszając, 4 bieg pomija. Jakiś pomysł?

Wybłyskane błędy to na pinie 8 - 17 błysków, na pinie 14 - 2 błyski.








Podobne tematy Zwiń