Skocz do zawartości




* * * - - 1 głosy

[W124] m104 2.8E / 3.2E dławienie i drganie silnika



203 odpowiedzi w tym temacie

#201 Offline   bp-easy


  • Postów: 36
  • Na forum od: 27 lip 2008
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2017 - 12:52

Przed skasowaniem adaptacji: odpalałem na zimnym, 1000 obr i stopniowo spadały do poziomu około 800 (na oko wg wskazań obrotomierza), wyczuwalne było, że nadal zbyt wysokie. Czasami po przejechaniu np 1 kilometra, obroty na postoju utrzymywały się na poziomie wyższym np 900. A czasami (nie zawsze) po zrobieniu przykładowo 30 km po mieście przy dużym obciążeniu, opadały do prawidłowego poziomu 700 - 750 obr/min. Nie mam pojęcia od czego zależy dane zachowanie.

Aktualnie po skasowaniu adaptacji: odpalam na zimnym poniżej 1000 obr, może delikatnie spadną poniżej kreski, ale wystarczy przejechać kawałek i już wolne obroty utrzymują się na poziomie 1000-1200, nie spadają. Tylko raz udało mi się zdławić silnik na biegu, powłączałem sporo odbiorników (długie, ogrzewanie foteli, klimatyzacje), pokręciłem kierownicą max lewo max w prawo i obroty utrzymały się na odpowiednim poziomie 700-750 obr. Wystarczyło ruszyć do przodu i obroty znowu wzrosły.

Auto ma silnik po swapie, oryginalnie był m104 3.0 24V. Aktualnie jest m104 3.2 z w210. Skrzynia manualna.



#202 Offline   bp-easy


  • Postów: 36
  • Na forum od: 27 lip 2008
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 marca 2017 - 19:31

Jest w stanie ktoś podpowiedzieć, jak powinien być poprowadzony trzeci przewód od filtra węglowego w m104 3.2 ? Chciałbym jutro poskręcać kilka elementów, ewentualnie w niedziele jeśli kac nie będzie dokuczał :E
W międzyczasie dowiedziałem się, że m111 2.2 ma wyprowadzenie tak samo, jak ja aktualnie - czyli biały plastik za lewym reflektorem.

Użytkownik bp-easy edytował ten post 10 marca 2017 - 19:32


#203 Offline   bp-easy


  • Postów: 36
  • Na forum od: 27 lip 2008
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2017 - 12:13

załączam do tematu zdjęcia wykonane przez kolegę tRawski - może komuś kiedyś się przyda. Jak widać na fotkach, trzeci przewód biegnący od filtra węglowego wchodzi w... ramę.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#204 Offline   kocur


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lis 2020
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2020 - 17:08

Witam, podpinam się pod temat. Problem z wolnymi obrotami oraz dławieniem się silnika po dodaniu gazu na wolnych obrotach. Wybłyskane błędy 5,8,13. Mieszanka czuć że jest za bogata z rury mocno dymi. Wiązka silnika zregenerowana, wiązka przepustnicy jak i sama przepustnica nie ruszana. Pytanie czy bedzie to potencjometr + wiązka ? Jak sprawdzić wiązkę cała jest w org. oplocie można ją jakoś przedzwonić (sprawdzić zwarcie). Posiada ktoś schemat? Czy aby wyciągnąć przepustnicę trzeba demontować kolektor z wtryskami ?








Podobne tematy Zwiń