Tak, ponieważ nie mając precyzyjnej kontroli nad łukiem i jeziorkiem nie jesteś w stanie spawać blachy karoseryjnej - czytaj cienkiej. A żeby mieć kontrolę nad łukiem musisz mieć dokładną kontrolę nad prądem spawania, a żeby mieć kontrolę nad łukiem, transferem spoiwa w materiał, przetopem - musisz mieć gaz.
Owszem, tym szajsem, który pokazałeś, pewnie da się coś posmarkać. No właśnie. Posmarkać.
Alternatywą są używane maszyny klasy średniej - jakieś polskie bestery, są maszyny Automiga, Kemppi, są całkiem fajne spawarki "chińskie" typu Magnum 205.
Są one sporo droższe niż pokazana smarkatka, ale też za 2,5kPLN o których mowa - kupisz cały komplet z automatyczną przyłbicą.
2
103 odpowiedzi w tym temacie
#61
Napisano 13 lipca 2016 - 22:27
#62
Napisano 13 lipca 2016 - 22:40
Właśnie ob lukałem olxa , i faktycznie , już normalny migomat zaczyna się od 600 zł , " Stary ale jary " , pomimo tego co mi tłumaczysz rozumiem doskonale słowo " Jeziorko " transformatorową spawałem tak łukowo tłumik . cóż pozostanie chyba kupić normalny migomat , szpule , gaz i jechać z tematem , ciekawi mnie tylko jaka grubość drutu będzie potrzebna do spawania , elementów nadwozia i podłogi np przednie mocowanie tylnego wózka ?
#63
Napisano 13 lipca 2016 - 22:47
Tego magnuma miałeś na myśli tego tiga ? http://olx.pl/oferta...html#0feea26470 , czy migomata ?
#64
Napisano 14 lipca 2016 - 08:19
TIGiem będzie Ci ciężko spawać. Do spawania karoserii lepiej nadaje się Migomat. Szybciej i łatwiej. TIGiem wychodzą ładniejsze spoiny, ale wymaga sporo wprawy (zwłaszcza przy cienkich blachach) i będzie bardziej czasochłonny.
Dla Ciebie najlepszy będzie migomat.
Dla Ciebie najlepszy będzie migomat.
#65
Napisano 14 lipca 2016 - 08:27
Jak chłopak poświęci kilka chwil na poszukiwaniu to w tysiaku zamknie się z kompletnym zestawem, nie jest to przesadnie trudne zadanie.
#66
Napisano 14 lipca 2016 - 16:55
Patrz na zabezpieczenie też, patrzysz na tanie spawarki 230V które potrzebują 25A lub więcej, ciekawe gdzie masz takie zabezpieczenie? Chyba że masz zakład przeznaczony do prac ślusarsko-spawlniczych i instalację w nim b.dobrą. Mam magnuma205L i producent podaje 20A ale na 16A spokojnie jedzie. Trzeba przywalić porządnie amperażu na zabezpieczeniu 16A żeby wyrzuciło bezpiecznik, oczywiście zależne od poprawności wykonania instalacji elektrycznej. W garażach przeważnie jest 16A lub 20A, większy to rzadkość. Gniazdo 3fazowe to inna bajka. Do spawania samochodu szukaj sprzętu z amperażem regulowanym płynnie od 30A nawet. Przyjdzie spawać w okapie czy suficie i będziesz palił wszystko.
Użytkownik nicu89 edytował ten post 14 lipca 2016 - 16:56
#67
Napisano 14 lipca 2016 - 17:55
Ja mam od lat bestera z marketu i lata pięknie
#68
Napisano 14 lipca 2016 - 18:00
Nie chcę być złośliwy, ale ja na jego miejscu zacząłbym od liźnięcia trochę teorii, bo póki co to przypomina miotanie się bez wyczucia kierunku. Wiedza nie boli w większości przypadków.
@nicu89 - lutospawałeś już swoim magnumem blaszki karoseryjne?
@nicu89 - lutospawałeś już swoim magnumem blaszki karoseryjne?
#69
Napisano 14 lipca 2016 - 18:15
Jeszcze nie miałem okazji.
#70
Napisano 14 lipca 2016 - 20:38
Spokojnie , człowiek sprytne zwierze wszystkiego się nauczy , z 2 strony tak sobie pomyślałem że migomat zawsze się przyda , tym bardziej że będę szukał 2 mercedesa dla kobiety ( 190 ) , z 2 strony przy budowaniu się można sobie ogrodzenie wspawać itp , generalnie mieszkamy w domku gdzie jest gniazdo na 380 V , w sumie trochę się boję gazu w spawarce dlatego tak uciekam w alternatywe , w sumie widziałem kilka spawów robionych przez znajomych migiem , i muszę przyznać że bardzo solidnie to wygląda , nie wiem jak to jest tigiem
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Tylna belka-korozja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mhabm |
|
|
|
[w124] Nadwozie - korozja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | adam 70 |
|