Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wycieraczki reflektorów



268 odpowiedzi w tym temacie

#241 Offline   Adaml4


  • Postów: 65
  • Na forum od: 14 lip 2015
  • Miejscowość: Wro
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 września 2015 - 12:08

diode znalazłem a opornik gdzie jest, nigdzie nie piszą o nim



#242 Offline   arkadyrobak


  • Postów: 88
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Stalowa Wola
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2.5 diesel

Napisano 10 stycznia 2016 - 11:01

Witam,
Odgrzeję kotleta, dwa pytania:
1. Czy wiązka wycieraczek reflektorów z W124 podejdzie do W201 bez dużych kombinacji?
2. Zastanawiam się nad możliwością zrobienia od zera całej prawej wiązki, stąd pytanie czy ktokolwiek może pomóc z opisem wtyczek i konkretnie powiedzieć co gdzie z czym połączyć , optymalna była by wiązka która by zawierała podłączenie lampy i kierunku oraz wycieraczek reflektorów - czyli tak jak w oryginale - z tego co się orientuję?

Proszę nie pisać o FAQ bo nie każdy czyta schematy....Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc to bym poprosił o całkowite ŁOPATOLOGICZNE wytłumaczenia a najlepiej podanie takowego schematu?
Pozdrowionka

Użytkownik arkadyrobak edytował ten post 10 stycznia 2016 - 11:07


#243 Offline   cyprian72


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 gru 2015
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lutego 2016 - 15:40

Wyświetl postUżytkownik Charlie9 dnia 22 listopada 2007 - 19:52 napisał

Mlynek - pisalem w FAQ, ze za sterowanie silniczkami i spryskiwaczami odpowiada MECHANICZNY uklad wbudowany w prawy silnik (MASTER), wiec nie wiem o jaki inny uklad chodzi. Rozwiazanie jest oparte o obracajacy sie plastikowy walek (napedzany od silnika glownego) z odpowienio uksztaltowanymi dwoma krzywkami, ktore zwieraja na odpowiedni czas styki. Rozbieralem to kilka razy bo mialem problem z ustawieniem jednakowej pracy obu wycieraczek, dlatego wiem co pisze. Impuls od "glownych" spryskiwaczy wlacza poprzez przekaznki silnik Master. A reszta juz idzie "samodzielnie".

Co do przekaznika. Z tego co pamietam ma on 5 pinow :hmm:

No chyba, ze jest jakis inny model silnikow - ja przynajmniej o czyms takim nie slyszalem.

Na zdjeciu zakreslilem elementy, o ktorych pisalem.
Dołączona grafika


#244 Offline   cyprian72


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 gru 2015
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lutego 2016 - 15:52

Witaj Charlie9. Zapewne minęło już trochę czasu od Twojej zabawy z silniczkami, ale chciałbym odwołać się jednak do Twojej pamięci. Czy jest jakiś materiał, którym dysponujesz, gdzie znajdę jakie są początkowe ustawienia obu silniczków. Rozkręcałem je ostatnio do regeneracji, konserwacji i naprawy a teraz chciałbym uruchomić. Poprzedni właściciel (sadząc po dowodach włamania ;-)) próbował coś w nich majstrować. Obejrzałem filmik zamieszczony w tym wątku, ale korekta tam pokazana sprowadziła się wyłącznie do skorygowania pozycji jednego kółka zębatego. Tak jak pisałeś cykl jest regulowany za pomocą najmniejszego z tych kółek, które zapewne musi mieć określone położenie przy składaniu wszystkiego do kupy. Można oczywiście metodą prób i błędów ale skoro już przez to przeszedłeś to masz jakieś wnioski lub dokopałeś się pomocy w sieci?

#245 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 15 lutego 2016 - 17:50

Charlie9 ostatnio był na forum w 2012r. więc raczej Ci nie pomoże :) . Chyba pozostaje Ci metoda prób i błędów.

Użytkownik Szarik edytował ten post 15 lutego 2016 - 17:51


#246 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lutego 2016 - 18:30

Ustawiałem to jakiś czas temu i z tego, co pamiętam, należało uruchomić silnik, żeby wykonał cykl i zatrzymał się samoczynnie (koniec cyklu). Następnie, trzeba było zdjąć delikatnie to duże kółko ze strzałką, które napędzało listwę zębatą i ustawić je tak, aby po założeniu listwy zębatej, koło zębate osi wycieraczki wypadało jak najbliżej początku. Coś jak na fotce. Jak by to przyrównać do wału korbowego, tłoka i korbowodu, to mamy uzyskać górne martwe położenie.

Dołączona grafika

Błędne ustawienie spowoduje, że wycieraczka najpierw pójdzie w dół, wycierając listewkę pod lampą. Po ustawieniu "trybów" mocujemy silnik do reflektora i ustawiamy ramię tak, by znajdowało się w "normalnym" spoczynkowym położeniu.

Jeszcze jedno ważne - ten plastik wewnątrz silnika widoczny na foto musi być założony na czas regulacji - powoduje on "przytrzymanie" mechanizmu w końcowej fazie. Bez niego może się okazać, że silnik nie jest w stanie się zatrzymać i w skutek bezwładności zaczyna ciągle cykl od nowa.

#247 Offline   arkadyrobak


  • Postów: 88
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Stalowa Wola
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2.5 diesel

Napisano 15 lutego 2016 - 19:51

Widzę że jedynym rozwiązaniem dla mnie jest zakup ori wiązki.Bo nikt nic konstruktywnego w sprawie o której pisałem, nie napisał.

#248 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lutego 2016 - 20:17

Ta wiązka jest bardzo prosta do zrobienia nawet z resztek oryginalnej instalacji elektrycznej. Podstawka przekaźnika, przekaźnik, wtyczka na pompkę spryskiwaczy (taka sama jak od kierunkowskazów), jedyne co trudniejsze to wtyczki do silniczków oraz kostka przelotowa do wpięcia na pompkę spryskiwacza przedniej szyby - zamiast niej można się bezpośrednio wlutować w oryginalną wtyczkę.

Oryginalnie wiązka wycieraczek idzie w instalacji przednich świateł.

#249 Offline   arkadyrobak


  • Postów: 88
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Stalowa Wola
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2.5 diesel

Napisano 16 lutego 2016 - 12:10

oki,a mógłbyś rozpisać z jakimś pinoutem dokładnie jak ją zrobić?,
byłbym wdzięczny za nr takiego plastikowego spryskiwacza znajdującego się w ramieniu wycieraczki reflektora, którym płyn jest "wystrzeliwany" na reflektor ?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 17 lutego 2016 - 11:10


#250 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lutego 2016 - 13:11

Schemat masz tu:

Dołączona grafika

Opisując działanie układu:
-wycieraczki mają podłączenie pod bezpiecznik 3, na którym prąd pojawia się po włączeniu świateł. Owo połączenie umożliwia pracę wycieraczek oraz ich "parkowanie" po puszczeniu manetki kierunkowskazów z pozycji "mycie szyby".
-sygnał do startu wycieraczek idzie od pompki spryskiwacza przedniej szyby - w momencie naciśnięcia manetki uruchamiana jest pompka spryskiwacza szyby i jednocześnie zasterowywany jest przekaźnik, który podaje prąd na silniczki wycieraczek. Wystarczy krótki impuls, aby je ruszyć, dalej są one zasilane z w.w bezpiecznika 3. Umożliwia to pracę całości, pomimo, iż manetka nie jest dalej naciskana.
-pracą pompki wycieraczek steruje silnik prawej lampy, nazywany często jako "master". Wewnątrz silnika jest napędzany taki śmieszny "trybik" z krzywką, który obracając się, ową krzywką zwiera i rozwiera blaszki w obwodzie pompki.

Istnieje także możliwość prostego uniezależnienia układu od wycieraczki przedniej szyby - można to zrobić np na oryginalnym przycisku spryskiwacza tylnej szyby od kombi - wtedy pomimo włączonych świateł i uruchomienia spryskiwacza szyby układ się nie uruchomi, będzie go można za to niezależnie uruchomić za pomocą przycisku, gdy światła są włączone. Poniżej schemat dla takiej wersji:

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń