Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Ekonomizer, schemat, podłączenie


34 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 lutego 2007 - 14:03

Charlie, ja tez tego szukalem kawalek czasu w EPC jak chcialem podlaczyc u siebie ale nie znalazlem. Tutaj podaje link i szukaj w obrebie nr 164. Bedzie wystawal z kolektora króciec a na nim plastikowy trójnik. Dojdziesz jeszcze do niego jak pod szyba zlokazlizujesz cos takiego jak nr 5 i pojedziesz ktoryms przewodem podcisnieniowych do kolektora ssacego. Co do potrzebnych części... węzyki takie jak znajdziesz w calym ukladzie + taki gumowy, troche grubszy ktory bedzie sluzyl jako lacznik. Jak wroce na chate i bede mial to w domu to zrobie pare zdjec i wstawie...numerow wezykow niestety nie znam.



#12 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 lutego 2007 - 17:14

dobrze ze ja sie nie musze z tym bawic :ok:
Kudłaty, widze materiały z WISu :spokoj:
Charlie9, montuj montuj bo tak jak mowia dobry gadzecik :)

#13 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 27 lutego 2007 - 00:54

http://www.motoallegro.pl/item170581915 ... s_190.html

#14 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 lutego 2007 - 08:00

KAMILW124, zegary od 190tki i 124 sie różnia ksztaltem i mocowaniem. Musisz jednak zakupic od 124, chyba ze chce Ci sie przekladac bebechy z jednej plytki na druga

#15 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 03 stycznia 2010 - 14:00

Zgodnie z zasadami panującymi na forum nie zakładam nowego tematu, tylko podpinam sie pod istniejący :P
Otóż wymyśliłem sobie, że w na nowy rok zrobię mojej :star: prezent i zamontuję obrotomierz. Przeszukując alledrogo natknąłem się na takie coś:

Dołączona grafika

Jest to co prawda komplet od w124, w dodatku z economizerem, a jak widać z mojego opisu posiadam w201. Moje pytanie brzmi czy ktoś z kolegów forumowiczów bawił sie w podłączenie ecomizera w dieslu i jeżeli tak to czy jest z tym bardzo dużo roboty i czy w ogóle taki zabieg zdaje egzamin? Przy okazji chciałem się jeszcze zapytać czy sam obrotomierz z w124 pasowałby do w201, czy różnice są na tyle znaczące że mam zacząć szukać od w201?

#16 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 stycznia 2010 - 14:06

lukaszstas napisał:

bawił sie w podłączenie ecomizera w dieslu

Wskazania będą błędne, gdyż inne podciśnienie panuje w kolektorze ssącym w dieslu i w benzynie. Jak wiadomo diesle MB modele 201 i 124 nie posiadały ekonomizera w przypadku diesla. Jeżeli chodzi o podpięcie to wystarczy odnaleźć zaślepiony otwór w kolektorze ssącym i wpiąć wężyk od ekonomizera lub takową dziurkę sobie zrobić jak się ktoś uprze jednak zamontować to ustrojstwo do diesla.

#17 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 03 stycznia 2010 - 14:23

Rob napisał:

Jak wiadomo diesle MB modele 201 i 124 nie posiadały ekonomizera w przypadku diesla.

I dlatego zastanowiła mnie aukcja na której jest do kupienia licznik z economizerem - bo to zdjęcie które pokazałem post wcześniej przedstawia zestaw wskaźników z diesla, prawda?

#18 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2010 - 14:25

lukaszstas napisał:

I dlatego zastanowiła mnie aukcja

na aukcjach kupisz wszystko - niekoniecznie jest to zgodne z prawda :star:

#19 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 03 stycznia 2010 - 14:32

A napiszcie mi jeszcze czy pakować się w obrotomierz z w124 i pakować do w201, czy za dużo rzeźbiarstwa by mnie czekało?

#20 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2010 - 14:36

lukaszstas napisał:

w124 i pakować do w201, czy za dużo rzeźbiarstwa by mnie czekało?
o obrotomierzu jest oddzielny watek :star:








Podobne tematy Zwiń