Skocz do zawartości




- - - - -

124E robimy lepsze światło


135 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 marca 2007 - 22:51

Nawet bardzo, stąd i moje podejrzenia. Ale przy zastosowaniu w/w żarówek nie obawiałbym się o "...styki/wtyki.." . Za zastosowaniem przekaźników optowałbym w przypadku zmiany na żarówki mocniejsze niż "zalecane/dopuszczone".
A, że przy zastosowaniu przekaźników, i standardowa żarówka zaświeciła by "na nowo" też nie ulega wątpliwości. Osobiście jestem zbyt leniwy by podjąć temat. :smile:



#32 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 marca 2007 - 22:54

pawel63 napisał:

A, że przy zastosowaniu przekaźników, i standardowa żarówka zaświeciła by "na nowo" też nie ulega wątpliwości.

:czujnik: Tez tak myślę i sporo takich patentów w necie wyczytałem niekoniecznie w MB. Ludzie piszą same superlatywy o jakości światła po przerobce

jackie01 napisał:


pawel63, roboty strasznej przy tym chyba nie bedzie, leniuchu a zyski duze :smile:
No więc wkładamy przekaźniki :pub:

Koszt jednego przekaźnika około 10zł potrzeba 4, plus kable, złączki. Góra 100zł i ze 3 godziny roboty

#33 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2007 - 22:54

pawel63, roboty strasznej przy tym chyba nie bedzie, leniuchu a zyski duze :smile:
No więc wkładamy przekaźniki :czujnik:

#34 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 marca 2007 - 22:57

Jacek, roboty przy tym faktycznie niewiele, ale ostatnio mam jakąś awersję do mojego MB. Już parę rzeczy leży w garażu i nie może doczekać się wymiany.
A co do przekaźników: od tego pasowało by zacząć a nie szukać "kosmicznych" żarówek.

#35 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2007 - 23:01

To teraz pytanie: jak to rozwiązać?? Chodzi mi o puszczenie kabli i montaż przekaźników oraz doprowadzenie zasilania do żarów?? Ma ktoś pomysły??

#36 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 01 marca 2007 - 23:01

pawel, ale sadze ze philips mowi samo za siebie, nie są to jekis no name, tak wiec napewno jest to jakies rozwiazanie, jak ktos nie chce sie bawic w przekazniki itp.

#37 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 marca 2007 - 23:07

jackie01, przekaźniki proponowałbym zamontować na płytce drukowanej i w jakiejś obudowie upchnąć pod kolumną kierownicy (przekaźniki oczywiście w gniazdach, w celu ewentualnej wymiany). A reszta to już sama zabawa: doprowadzenie zasilania, sygnały sterujące z przełącznika zespolonego i rozprowadzenie na lampy. Trochę późno i nie chce mi się schematu rysować :oops:

Michał, ja nie neguję zasadności założenia "wydajniejszych" żarówek. Bardziej chodziło mi o zakładanie ich o większej mocy niż zalecane. Ale jak sam zauważyłeś, nawet Philips błysnął by pełnym blaskiem gdyby instalację wzbogacić o przekaźniki.

#38 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2007 - 23:09

pawel63, ze schematem dam sobie rade, wiem jak podlaczyc cos pod przekaźnik. Teraz jeszcze kwestia na jaki prad maja byc przekaźniki. Minimum to 6A, ile dac żeby mieć pewność, że to pochodzi dość długo ??

edit: Pod kolumna kierownicy to juz nic nie zmieszczę. Mam tam już centralke od centralnego na pilota :smile:

#39 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 marca 2007 - 23:12

jackie01 napisał:


edit: Pod kolumna kierownicy to juz nic nie zmieszczę. Mam tam już centralke od centralnego na pilota :smile:


Moim zdanie trzeba to w komorze silnika zrobić, blisko żarówek

#40 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 marca 2007 - 23:13

Może i tak, wtedy zminimalizujesz straty na przewodach. A w MB w okolicy lamp miejsca pod dostatkiem.








Podobne tematy Zwiń