Skocz do zawartości




- - - - -

124E robimy lepsze światło


135 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 02 marca 2007 - 00:05

BV daja biale swiatlo a jak jeszcze sie je stjunguje :ok: :zeby:



#52 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 02 marca 2007 - 00:36

RobE124, takie podejscie do tematu mi sie podoba :zeby:

Czekamy na fotorelacje z ladnym opisem dla potomnych :ok:

#53 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 marca 2007 - 00:39

EssiRS napisał:

Czekamy na fotorelacje z ladnym opisem dla potomnych :zeby:

Działam cały czas. Już wiem że po podpięciu obwodu z przekanikami bedzie sygnalizacja przepalonych żarówek. Ale spoko, wiem jak to oszukac :cool:

#54 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 marca 2007 - 00:46

jackie01, kup przekaźniki od świateł np. od poldka (bo chyba najtańsze) i problem rozwiązany.

Cytat

wiem jak to oszukac
...wydłubać :zeby:

Przekaźniki można dać dwa, po sztuce na obwód. W zupełności wystarczy, a i do upalenia mniej będzie :ok: .

#55 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2007 - 00:48

pawel63 napisał:

Przekaźniki można dać dwa, po sztuce na obwód. W zupełności wystarczy, a i do upalenia mniej będzię :zeby:
Dokładnie i własnie przymierzam się do tej opcji. Dwa przekaźniki mniej kabli i plataniny a efekt ten sam :ok:

#56 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 marca 2007 - 00:49

pawel63 napisał:

...wydłubać :zeby: .

No prawie, jest potrzebna ingerencja w sterownik tego urządzenia sygnalizującego.
A co do ilości przekaźników to dopytam bo elektrykiem nie jestem, ale generalnie będą potrzebne 2 lub najwyżej 4 :ok:

#57 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2007 - 00:51

KAMILW124, a opornik wpiety szeregowo nie pomoze ??

#58 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 marca 2007 - 00:52

Sterownik trzeba będzie w jakiś sposób emulować. Tylko czy wtedy będzie pełnił swoją rolę czy tylko nie będzie dawał po oczach? :zeby:

EDIT:KAMILW124, dokładnie jak radzi Jacek. Zmierz oporność obwodu z żarówką i potem dobrać opornik .

#59 Offline   Tony J.


  • Postów: 52
  • Na forum od: 16 lut 2007

Napisano 03 marca 2007 - 08:55

Przeczytałem cały wątek i moim skromnym zdaniem ingerencja w instalację elektryczną mercedesów budowanych w latach 80tych jest lekkim nietaktem. Pamiętajcie że to Mercedes-Benz - symbol najwyższej jakości z tamtych czasów. Nie chwaląc się absolutnie, jako elektryk samochodowy, naprawiłem już setki pojazdów różnej maści, a stare mercedesy robiłem tylko wtedy kiedy ktoś je popsuł. Reasumując M-B to jedne z najlespiej wykonanych i zaprojektowanych instalacji elektrycznych w samochodach. Pomysł z przekaźnikami przy reflektorach nie podoba mi się jeszcze z jednego względu, a mianowicie wilgoć - po roku i tak wszystko zgnije choćbyście nie wiem jak się starali żeby to poizolować i cały misterny plan weźmie w łeb.

#60 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 03 marca 2007 - 10:25

a co z kontrolka przepalonej zarowki? czy przypadkiem nie bedzie swiecic caly czas :star: :!:
mbsly :mrgreen: http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/drive.gif








Podobne tematy Zwiń