Skocz do zawartości




- - - - -

czy padnie mi mechaniczny wtrysk na gazie??


50 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   polu


  • Postów: 20
  • Na forum od: 03 lis 2008
  • Miejscowość: Włocławek

Napisano 03 stycznia 2009 - 16:33

ok tylko jak mam sie non stop pieprz.... z lpg to wole troche mniej jezdzic ale na pb smigac choc spalanie w miescie rzedu 16l niezbyt mnie satysfakcjonuje w poprzednim aucie nie mialem lpg ale ono palilo od 5.2 na trasie (raz sie udalo) zazwyczaj 6l trasa 7-8 miasto do 14 ale to inna historia bo z predkoscia przelotowa 120-160
w oplu staruszka mam lpg chyba 2 gen jest przycisk i po przegazowaniu sam sie przestawia na lpg jak by mi tak gaz w mb chodzil to bym byl zadowolony
jaki moze byc koszt tego??
a i jeszcze jedno butla w kolo ok ale czy to ze mam zbiornik paliwa w bagazniku a w zasadzie na tylnej kanapie to norma w niektorych wersjach czy jakis wybryk natury badz poprzednich wlascicieli



#12 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 03 stycznia 2009 - 16:37

polu napisał:

czy to ze mam zbiornik paliwa w bagazniku
Wszystkie 124/201 miały zbiornik za tylną kanapą ;-)

#13 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 stycznia 2009 - 16:41

Mateusz napisał:

Wszystkie 124/201 miały zbiornik za tylną kanapą

A kombi? :)

#14 Offline   Radosław


  • Postów: 926
  • Na forum od: 08 maj 2007
  • Drugi Mercedes:W201 om601

Napisano 03 stycznia 2009 - 16:52

Mateusz napisał:

Wszystkie 124/201 miały zbiornik za tylną kanapą ;-)
CE tez nie? bo jeden co mial ce twierdzi ze pod podloga mial ja mowilem ze maja za tylna kanapa :)

#15 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 03 stycznia 2009 - 16:53

polu napisał:

jaki moze byc koszt tego??
Instalacja II generacji kompletna + potem BLOS ok. 1000-1200zł. Ewentualnie od razu szukać wersji evolution z krokówką, to wyjdzie w posumowaniu taniej niż to co powyżej - ciężko mi jednak powiedzieć ile taniej, ale ze 2000zł to raczej lekko trzeba liczyć :roll:

#16 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 03 stycznia 2009 - 16:59

Rob napisał:

A kombi? :)
Kombi miało gdzieś... indziej :P

Radosław napisał:

CE tez nie?
A gdzie miałby być? :E :E

#17 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 03 stycznia 2009 - 17:23

Radhezz napisał:

polu napisał/a:
najlepsza jest instalacja dla m102 na mechanicznym wtrysku
Właśnie to o co się pytasz - czyli BLOS. Nic lepszego na ten temat jeszcze nie wymyślono. Tzn. jest jeszcze III generacja instalacji LPG, ale tego już nie dostaniesz tak łatwo, a i koszty są "trochę" nieciekawe.
Jest dokładnie jak piszesz.Dodam tylko oczywistą sprawę -nie za ubogo w sensie mieszanka i staranne dbanie o instalację WN.W połączeniu z dobrze założoną, zadbaną instalacją wyposażoną w BLOS można w zasadzie zapomnieć o problemach z LPG nawet przy silnikach z KE.BLOS ma wspaniałą zaletę -wersja podstawowa(najlepsza w mojej opinii) jest całkowicie mechaniczna -jak imadło czy kombinerki :) .Proste i skuteczne.Z kosztów można zejść wkładając BLOS samemu -wtedy sam BLOS i koszta poboczne to ok.400-600 w zależności do czego i w jakich cenach mamy dostęp ,ile materiału napsujemy ,paliwa napalimy i jakich elementów użyjemy.Jak ktoś chce mieć kolorowo pod maską w stylu "megamocmarzysię" to dopłaci za prezencję typu kolorowe rurki czy kolanka itp.Sam gaźnik gazowy kosztuje od ok.260pln obecnie.

#18 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 03 stycznia 2009 - 20:08

kloss72 napisał:

Z kosztów można zejść wkładając BLOS samemu
Tak jeżeli auto już ma jakąś instalację LPG założoną i wbitą do dowodu - jeżeli nie to niestety trzeba wyrzucić większą ilość kasy na montaż droższej bardziej skomplikowanej instalacji w zakładzie. Bo w gazowni nie wydadzą nam papierów potrzebnych do wydziału komunikacji (wbicie instalacji LPG w dowód) bo najprostszy BLOS jak i instalacje I generacji są już w zasadzie niemożliwe do założenia legalnie w zakładzie. A to przez przepisy unijne o konieczności posiadania elektronicznej regulacji i ch.. kogo obchodzi że jest to niepotrzebne w tym wypadku - musi być :)

#19 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 03 stycznia 2009 - 20:43

Radhezz napisał:

Tak jeżeli auto już ma jakąś instalację LPG założoną i wbitą do dowodu - jeżeli nie to niestety trzeba wyrzucić większą ilość kasy na montaż droższej bardziej skomplikowanej instalacji w zakładzie.
Oczywiście masz rację -chodziło mi właśnie o BLOS jako dokład istniejącej instalacji gen.I lub II.Tyle ,że się nie wysłowiłem hihi :oops:

Cytat

instalacje I generacji są już w zasadzie niemożliwe do założenia legalnie w zakładzie. A to przez przepisy unijne o konieczności posiadania elektronicznej regulacji i ch.. kogo obchodzi że jest to niepotrzebne w tym wypadku - musi być
Eeee -niby tak ale nie dotyczy to chyba instalacji na gaźniku.A jak wiesz to i w MB gaźnik....Nawet na jednego takiego patrzę przez okno właśnie ;-) .Choć słabo go widać hehe.Zresztą nie ma LPG ale ma miec i to na dniach.BLOS w domyśle nieco potem.Sumujac -BLOS jako dodatek gen.I i gen.II bardzo polecamy.Jak ktoś ma gen.II lub IV to już nie ma sensu.Osobiście wolę pakiet z BLOSem niż sekwencję -prostota i możliwość "sam se porobię i ustawię" decydują.A że dzięki BLOS można nieco uzupełnić charakterystykę fabryczną silnika to żadna tajemnica.Nie chodzi zresztą o robienie z w124/201 Golfa GTI ale elastyki nigdy za wiele :) .Przynajmniej ja tak to widzę.

#20 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 03 stycznia 2009 - 21:54

kloss72 napisał:

Jak ktoś ma gen.II lub IV to już nie ma sensu.
Uwielbiam takie drobne literówki które zmieniają sens wypowiedzi i mieszają w głowie :P Zapewne chodziło o generację III i IV, bo tak mi mówi doświadczenie i zdrowy rozsądek :)

A co do tej I generacji do gaźnikowaca to zapewne masz rację że da się założyć, bo tam nawet jakby chcieć dać jakąś elektronikę to nie ma się za bardzo gdzie wpiąć, nie mówiąc już o sensie takiej operacji ;-)








Podobne tematy Zwiń