Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Jaki alternator / jaki regulator napięcia?


35 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 09 sierpnia 2018 - 12:07

Koniecznie trzeba odłączyć akumulator...to tak na wszelki wypadek napiszę...



#32 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 sierpnia 2018 - 18:02

To ja się podepnę ze swoimi podejrzeniami. OM605, automat, klima. Przy niższych obrotach strzela mi lampką o uszkodzonej żarówce. Dodam gazu i gaśnie. Albo i nie gaśnie, jeśli korek był długi. Miałem trasę, większość czasu się świeciła, czuć było po aucie, że coś go ciągle hamuje (coś koło 80 km przy ciągłych obrotach 3000-3500 na minutę i nadal świeci). Potem auto odżyło, a za kilka kilometrów lampka zgasła. Podejrzewam więc ładowanie - albo regulator, albo altek, albo to i to. Jak sprawdzić, jak zmierzyć, da się ew wymienić regulator bez wyjmowania całego altka? I czy niegrzanie na wszystkich 5 świecach też mogłoby być spowodowane altkiem?

#33 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 10 sierpnia 2018 - 20:08

Grzanie świec nie ma nic wspólnego z alternatorem.Bierzesz voltomierz i sprawdzasz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku,jak masz 13,9-14,5V to jest dobrze.

#34 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2018 - 14:52

Właśnie sprawdziłem, po odpaleniu i włączeniu świateł, klimy i grzania szyby - 13,3 przy ok 700 obr/min. 14-14,1 przy 1000 obr/min. Po jakichś 15 sekundach włączyła się kontrolka świec (bo przed odpaleniem się nie zapala, silnik kuleje na 1-2 cylindry, zanim dostanie temperatury) i wtedy trzyma sztywno 14V bez względu na obroty. Czyli jak rozumiem, tu nie ma co grzebać?

#35 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 11 sierpnia 2018 - 15:10

Ładowanie masz dobre

#36 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2018 - 21:04

Przy spalonej świecy żarowej nieprawidłowa praca cylindra/cylindrów przy obecnej porze roku nie powinna trwać dłużej niż kilkanaście/kilkadziesiąt sekund. Ale nie o tym jest temat. Ładowanie masz ok.








Podobne tematy Zwiń