Skocz do zawartości




[W201] Duda190, 1.8E 1994 Primavera


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Duda190


  • Postów: 31
  • Na forum od: 10 maj 2011
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2019 - 14:37

Cześć wszystkim.

Jakiś czas temu udzielałem się bardziej na forum i posiadałem kilka Mercedesów, jednak coś mi strzeliło do głowy i przesiadłem się z gwiazd na rodzimy PRL ;)
Jednak przyszedł taki dzień i ...... zmądrzałem.

Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem W201 w wersji Primavera.
Chyba nie muszę przedstawiać co to za autko ;)

Rok produkcji: 1994
Pierwsze rejestracja: 10.01.1994
Pojemność: 1796ccm
Moc: 80kW
VIN: WDB2010181G078221
Przebieg: 192 000km

Kupiłem go osobiście z zagranicy w listopadzie 2018r.
Blacharsko był w super stanie, gdzieniegdzie spod listew wychodziła rdza, ale o dziwo po ich zdjęciu pod spodem blacha była jak dzwon.
Przedni błotnik nosił ogniska korozji, na tylnym zderzaku odchodziła farba.
Środek był i jest w bardzo dobrym stanie.
Mechanicznie wymienione było mnóstwo części min półosie, tarcze, klocki itd.
Jednak był problem z paleniem na ciepło, ale o tym później...


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


Podjąłem decyzję o renowacji ;)

Na pierwszy ogień poszła kompletna regeneracja mechanicznego wtrysku w raz z jego profesjonalnym ustawieniem u pewnego fachowca w Lublinie ( nie chce pisać u kogo i robić reklamy).
Skończyły się problemy z paleniem, falującymi obrotami, wróciła moc i pojazd nadawał się do jazdy.

W między czasie ogarnąłem środek - tzn na boczku kierowcy było przedarte łączenie podłokietnika z tkaniną.

I przyszedł czas na prace lakiernicze....... i tu się zaczęło....
Poszukiwania fachowca trwały dość długo... ale w końcu trafiłem.
Na szczęście nie była potrzebna żadna ingerencja blacharsko - spawalnicza, po za usunięciem korozji ze zdjęć.
Wszystkie elementy były na prawdę w super stanie.

Prace trwały ponad 4 miesiące, ale mniej więcej się udało......

Później zrobiłem detaling wnętrza oraz komory silnika, ale tylko tak pobieżnie ;)

Po drodze zakupiłem jeszcze felgi 8loch 16" 8 " - wg mnie wygląda dużo lepiej niż na oryginalnych 15 ;)
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Kurczę nie mam więcej fotek, bo jakoś się zeszło z tym wszystkim, a Prima zagarażowana już na zimowy sen ;)

W planach na nowy sezon:

1. Nowe opony.
2. Dokończenie detalingu wnętrza
3. Dokończenie detalingu komory silnika
4. Korekta lakieru - jednak zostało coś po tym malowaniu...
5. I pewnie coś jeszcze ;)


Poniżej rozkodowany VIN:

Ident. number (FIN)
WDB2010181G078221
VIN
WDB2010181G078221
Baumuster
201018
Sales name
190 E 1.8
Order number
0 2 571 36161 (Destination: Switzerland)
Delivery date
1993-04
PAINT1
269 MODEL ID 600 SE/SEL/SEC ON GLOVE BOX
Interior color
366 No code designation available
Engine
102910 10 129828
Gearbox
717412 06 305084

211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
269 MODEL ID 600 SE/SEL/SEC ON GLOVE BOX
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
331 CASSETTE COMPARTMENT
366A No code designation available
400 FOLDING ARMREST IN THE REAR
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
428 No code designation available
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
442 No code designation available
451 3D INSTRUMENT CLUSTER DISPLAY
466 No code designation available
470 ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)
470 *1 _______ 19780601 ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)
470 *2 _______ 19700401 FAN CLUTCH
470 *3 ______ 19661201 SPECIAL EXPORT VERSION 3
508 No code designation available
537 MANL. ANTENNA AND SPEAKER, FRONT - WITHOUT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
620 AIR POLLUTION CONTROL
630 ECE - WARNING TRIANGLE
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
803 AEJ 06/1/M/X
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
823 VEHICLES FOR SWITZERLAND, ADDITIONAL PARTS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES

Pozdrawiam.
Serdecznie
Michał.



#2 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 listopada 2019 - 19:09

Wyświetl postUżytkownik Duda190 dnia 14 listopada 2019 - 14:37 napisał

W201 w wersji Primavera
Hmm, ja znałem tą wersję pod nazwą Avantgarde Verde. Była też Rosso i Azzurro.

Jeszcze ciekawe info znalazłem też w ogłoszeniu z GK:

Cytat

Wyróżnia ją specjalny lakier 269 Tourmaline Green oraz wyjątkowa tapicerka w grochy, która pojawiła się jedynie tutaj oraz w wersji 190E Avantgarde Verde, wyprodukowanej w ilości około 750 sztuk. Mercedes 190E Primavera W201 wyróżnia się silnikiem – zamiast 2,5 D, jak w oryginalnym Verde, pod maską odnajdziemy tu benzyniaka. Powstało zaledwie 100 egzemplarzy, wyłącznie na szwajcarski rynek.



Wyświetl postUżytkownik Duda190 dnia 14 listopada 2019 - 14:37 napisał

Jednak był problem z paleniem na ciepło, ale o tym później...
Witamy w świecie M102! ;)

#3 Offline   Duda190


  • Postów: 31
  • Na forum od: 10 maj 2011
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2019 - 13:26

A no widzisz.. człowiek uczy się całe życie ;)
Primavera to "odłam" wersji Verde wypuszczony tylko na Szwajcarię.
Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że zrobili tylko ok 100 sztuk.
Z głównych różnic między Verde to silniki - tu benzyna 1.8 lub 2.3 oraz dekor w Verde zielony tu orzech.

Pozdrawiam.

#4 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2019 - 13:30

Wyświetl postUżytkownik Duda190 dnia 14 listopada 2019 - 14:37 napisał

Kurczę nie mam więcej fotek, bo jakoś się zeszło z tym wszystkim, a Prima zagarażowana już na zimowy sen

Proszę bardzo jeszcze jedną :D
Dołączona grafika

#5 Offline   Duda190


  • Postów: 31
  • Na forum od: 10 maj 2011
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2019 - 13:45

Dzieki ;) w ogole sa gdzies dostepne fotki z tego zlotu?

#6 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2019 - 14:08

Rzuciłem Ci na PW :D Primavera wyszła Ci Primasort, co Ty tam przy tym lakierze chcesz jeszcze kombinować? Zedrzesz, bedziesz musiał jeszcze raz malować :E

#7 Offline   Duda190


  • Postów: 31
  • Na forum od: 10 maj 2011
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 września 2020 - 12:37

Primavera dostała siostrzyczkę o pięknej nazwie Rosso ;)
Niedługo nowy temat i relacje z pola bitwy ;)

Dołączona grafika


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Pozdrawiam serdecznie ;)








Podobne tematy Zwiń