Skocz do zawartości




- - - - -

W245 PTC błędy i możliwe usterki


18 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 05 stycznia 2020 - 23:13

No ok. Ale może masz jakąś sugestię? Bo moje rozumowanie jest takie: skoro jest błąd obydwu wyświetlaczy i wszystkich czujników na raz a można połączyć z PTS211 to moim zdaniem albo jest ucięta kostka która wychodzi z modułu (nie jest), albo sam moduł jest uszkodzony.

Co myślisz?



#12 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 05 stycznia 2020 - 23:15

A przeczytałeś że zrozumieniem pierwszy mój post. "czy jest podłączony moduł za tylną prawą lampą. Dalej wtyczki w zderzakach i podpięcie wtyczek czujnikow oraz masa modułu lub on sam." Jak chcesz sprawdzić połączenia to multimetry w dłoń i działaj.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 05 stycznia 2020 - 23:19


#13 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 05 stycznia 2020 - 23:20

Nie chcę być zgryźliwy ale czy czytałeś moja odpowiedź? Niepodłączony moduł nie da się skomunikować, okablowanie ok.

#14 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 06 stycznia 2020 - 20:24

Nie zastanowiło cię 4 V przy pomiarze i cały czas przewijające się błędy o napięciu zasilania poza zakresem? Sprawdź napięcie bezpośrednio na wtyczce sterownika multimetrem. Jak jest dobre, a w wartościach aktualnych dalej pokazuje bzdury, to zrób mu "hard reset" wyjmując wtyczkę zasilającą. Jak to nie pomoże, to spróbuj zrobić update softu (Star Diagnose). Jak to nie pomoże, to raczej niechybnie jest zwalony. Takich bzdur porządny sterownik nie pokazuje.

Użytkownik Gerri edytował ten post 06 stycznia 2020 - 20:28


#15 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 06 stycznia 2020 - 20:46

Po wymianie bezpiecznika napięcie wróciło do normy. Na wtyczce mam prawidłowe napięcie. Odłączyłem sterownik na jakąś godzinę. Niestety po podłączeniu z powrotem nadal pokazuje te same błędy. Szkoda mi kasy żeby jechać na SD bo w tej samej cenie mam sterownik. Nie potrzebuje żeby ktoś mi powiedział że mam do dupy sterownik za 150 zeta...

Dzięki za sugestie Gerri!

#16 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 06 stycznia 2020 - 23:48

Jeszcze raz, czy wszystkie wtyczki które wymieniłem są suche, uszczelki w nich całe, podobnie jak piny, a przewody nie przetarte w newralgicznych miejscach? Ten układ jak żaden inny jest narażony, na zanieczyszczenia i wodę spod kół. To rozumiem pod sprawdzeniem wtyczek i kabli. Robisz to po to, aby w razie czego nie uszkodzić kolejnego modułu, jeśli jest jakieś zwarcie.
Mieszkam na totalnym zadupiu i często nie mam wyboru muszę zrobić sam, ale Ty we Wrocławiu ? Starkę ma każdy zaklad , który specjalizuje się w MB i nie płaci się, za podpięcie 150zł, bez diagnozy problemu.

#17 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 07 stycznia 2020 - 16:54

Może dlatego właśnie że Wrocław to 150 zł i to podobno w miarę tanio. Przejrzałem w zasadzie całą instalację PTS... Wszystko wygląda jakby wyjechał z fabryki. Nawet instalacja czujek była ledwo zakurzona... Sprawdzałem styki każdego czujnika, zdejmowałem zderzak żeby ocenić instalację. Stawiam na moduł. Na tylnej części plastikowej budowy jest mocno przebarwiony, tak jakby się zagotował. Nie śmierdzi jednak jak spalona elektronika...

Chodzi mi po głowie jeszcze ten update softu... Ale czy coś pomoże?

Niemniej jednak max we czwartek będę miał drugi moduł. Mam nadzieję że załatwi sprawę.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc!

#18 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 08 stycznia 2020 - 16:47

Dotarł do mnie dzisiaj moduł!

Podłączyłem i system ożył! Tylko nie tak do końca jakbym chciał i tak jak powinien.

Wyświetlacze włączyły się w pełni, po czym zostały tylko po dwie czerwone diody które po chwili zgasły a przycisk parktronic zaświecił na czerwono.
Po skasowaniu błędów (a było sporo dotyczących przednich czujników) został tylko jeden błąd:

9041 zasilanie czujników, stały

I cała reszta z tym woltażem, odległością i prędkością 255.

Po restarcie na wyświetlaczu pojawiają się wszystkie diody po czym gasną a zapalają się dwie żółte wewnętrzne po czym gasną. Parktronic się nie wyłącza ale i nie działa, czujników nie słychać.

Po skasowaniu błędów (nadal zostaje 9041) po przekręceniu kluczyka obydwa wyświetlacze się zapalają, po czym gasną a parktronic nie działa. Jednak nie wyłącza się automatycznie tak jak wcześniej.

Jakieś pomysły?

#19 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 12 stycznia 2020 - 00:10

Hmmm... Przejrzę jeszcze raz zasilania i masy bo coś mi nie gra. Parktronic działa ale czujniki są martwe... Wszystkie... Jest może jakieś standardowe miejsce braku połączenia?








Podobne tematy Zwiń