Skocz do zawartości




- - - - -

[W124/W201] Problem z obrotami M102- możliwe przyczyny



481 odpowiedzi w tym temacie

#481 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 20 czerwca 2019 - 17:58

A więc tak: nie klika po przekreceniu zaplonu, nie otwiera sie, bo zdemontowalem filtr i patrzylem. Natomiast otwiera sie po zakreceniu rozrusznikiem. Wtedy sie otwiera.podwyzszone obroty 1200 są króciutko zaraz po odpaleniu, ale nie jest to na pewno kilkanaście sekund, raczej ze dwie. Czyli sterownik zły? Jaki powinien być?



#482 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 28 czerwca 2019 - 14:40

A zatem. Sterownik wymieniony, zpd zaczął klikac 10sek po włączeniu zaplonu. Ale w pracy silnika nic sie nie zmieniło... Msło tego, błąd nadal wywala 80% czyli czujnika temperatury powietrza zasysanego. A czujnik sprawdzony, wiązka sprawdzona... Po odpięciu sterownika na ciepłym, pali tylko po depnieciu gazu w podloge, telepie, ale wkręca sie na obroty. Wnioskuję, że wtryskiwacze do weryfikacji i ciśnienia w komorach. Pytania zatem dwa:
1. Czym mierzyc ciśnienia w komorach? Jakim manometrem? Czy taki zwykły do mierzenia cisnienia oleju wystarczy? Czy taki jak do konpresji? Czy wymagany jakis inny?
2. Czy gdyby winne byly wtryskiwacze lub inny element stricte mechaniczny wywalałoby błąd? Bo wygląda, ze elementy ukladu elektronicznego sa sprawne.








Podobne tematy Zwiń