Skocz do zawartości




- - - - -

M104.94x sprężyny pod turbo


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 stycznia 2020 - 05:45

Witam zakladam kolejny temat mysle ze kilka osób na forum ma jakieś pojęcie w tym temacie. Mam taki silnik 2.8 turbo i musze podmienic sprezyny na mocniejsze moje są stozkowe pojedyncze. Siła siedzenia w gniezdzie to jakas kpina spaliny bez problemu juz powyżej pół bara wracają się do cylindrów popychając zawory. Turbobandit posiada zestaw sprezyn do m104 ale czy do 2.8 to siada nie znalazlem i 2200zl za to nie wiem sam? Moze jest lepsza alternaywa od bmw smrezyny m10 albo innej marki na montaz mocnych sprezyn.pozdrawiam



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 10 stycznia 2020 - 12:55

Jeśli doładowania masz pół bara to ciśnienie na wydechu przed turbiną będzie większe ale...
Wkręć pomiar ciśnienia przed turbiną na wydechu i zmierz ciśnienie. Różnica będzie pchała Twój zawór. Zmierz jaką siłę mają Twoje sprężyny i wtedy wyjdzie - znając powierzchnię zaworu czy to jest możliwe. Moim zdaniem nie bardzo.

#3 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 stycznia 2020 - 11:00

Wszytko zostało zmierzone. Doładowanie mam 1.2 bara a zawory uchylają sie tak jak napisałem. Siedzenie w gniezdzie na poziomie 20-25 kg to kpina a do mocno doladowanego pasuje 40+. Jade do Mielca zapytac o sprezyny tam zagłebie techniczne i motoryzacyjne na Podkarpaciu.

#4 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 stycznia 2020 - 11:03

Z tego co widze na setke osob jedna coś wie reszta zmienia guziki w autach eh

#5 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 12 stycznia 2020 - 11:50

Zakładając średnicę gniazda ssącego ze 30mm? zawór ssący ma 35 to wychodzi powierzchnia 7 cm2. Przy 25 kg siły ciśnienie otwierające taki zawór musiało by mieć ze 3,5 bar, różnicowo. Nie mało, nie dużo. Zakładając duże przybliżenie. Pod koniec suwu wydechu w cylindrze masz ciśnienie jak w wydechu. Rozpoczyna się cykl ssania i wtedy ciśnienie w cylindrze musiało by być o 3,5 bar mniejsze od tego w wydechu by otworzyły się zawory wydechowe. Ciśnienie doładowania masz 1,5 atm co daje potrzebne w wydechu 5 atm bezwzględnego ciśnienia do otwarcia zaworu! Gdyby takie ciśnienie było w wydechu w cylindrze pod koniec susu wydechu też byś miał 5 atm i sprawność mocno nie za dobrą. Takie ciśnienie daje stosunek 3,3 wydech/doładowanie - to możliwe ale oznacza problem z rurownią i turbo a nie ze sprężyną. Zmierz ciśnienie przed turbiną. Może trzeba większą muszlę turbiny bo za mocno dławi. Tu niestety albo wcześnie wstanie albo dużo efektywnie pompuje. Zmierz za turbiną ciśnienie spalin może wydech ogranicza.

#6 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 12 stycznia 2020 - 12:33

Jeszcze poprawka, nie wiem czego myślę o wydechowych a piszę i liczę na początku o ssącym!
Wydechowy ma średnicę 31, to gniazdo pewnie ze 28 czy jeszcze mniej to da powierzchnię zaworu jakieś 6 cm2 więc ciśnienie do towarcia się zwiększa jeszcze. Do ponad 4 bar różnicowo, to do otwarcia zaworów ciśnieniem dawało by jeszcze wyższy stosunek ciśnień wydechowy/ssący niż 3,3 - bliżej 4!
Z napięciem sprężyn mogą się wiązać kłopoty z pływaniem zaworów na obrotach ale tu ciśnienia nie wiele zmienią bo pod koniec suwu wydechu kiedy zawór się zamyka po jego obu stronach ciśnienie jest w miarę wyrównane.
Fabryczne sprężyny do tych 6 tys powinny radzić bez większego kłopotu.
Zwiększenie ich siły spowoduje znaczne zwiększenie obciążeń rozrządu.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 12 stycznia 2020 - 12:38


#7 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 stycznia 2020 - 00:18

Ukaniu...tyle obliczeń i wszystko na darmo. Ja tu mam głowice na stole i kompressor z reduktorem. 0.5 bara i juz wyraznie dmucha przez zawory...a wystarczy ze ułamek milimetra sie uchyli. Gdy biłem 3 bary to zawór odchylał sie milimetr gdy 8bar(2mm). Dla porownania 1.8 turbo uchyla zawory juz przy 1,5 bara.chyba Zamykam temat bo nie ma tu nikt wiecej wiedzy mechanicznej.

#8 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 13 stycznia 2020 - 08:21

Czekaj to te 25kg siły potrzebnej do ugięcia to co? Bo to nie ma możliwości aby coś dmuchało przy 0,5 bara przez zawór przy takiej sprężynie. Takie ciśnienie wywiera siłę 3 kg na zawór! Jeśli trzonek musisz nacisnąć siłą 25kg by zawór się zaczął otwierać to nie ma cudów.

#9 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 stycznia 2020 - 01:04

Mowa o wydechu. Srednica wewnetrzna przylgni 29mm co daje prawie 7cm2 czyli przy 1 bar 7kg nacisku. Aktualnie 1.2 w dolocie a w wydechu wedlug teori dobrego ukladu ma być niższe ciśnienie ale obstawiam ze tak nie jest czyli moze będzie 1.2..1.5bar co daje nacisk 10kg do czego dochodzi siła ssania tłoka i juz jesteśmy blisko zasysania spalin. Do tego to sprezyny o przebiegu 600 000km licznikowych czyli musza odbiegac od normy. Zaraz sprawdze siłe siedzenia w gniezdzie.Dołączona grafikaDołączona grafika siła siedzenia 16 razem z wagą wagi i deski czyli 16-4=12 kg i uchylam juz zawor wyraznie...nie ułamek.Dołączona grafika Czekam na odzew;d

Użytkownik tomsad edytował ten post 14 stycznia 2020 - 01:28


#10 Offline   tomsad


  • Postów: 153
  • Na forum od: 27 sty 2019
  • Miejscowość: Dębica
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 stycznia 2020 - 01:42

Zle napisalem z wagą(wagi i deski którymi naciskałem) jednak to 3 kg. Siła siedzenia to 13kg czyli gowniana wartosc do turbo gdzie sprezyny turbobandita siedzą 50kg i ~120kg przy otwarciu, dlatego pewnue wiekszosc osob wybiera 3.0 z podwójnymi sprezynami i lepszymi wałkami. Mimo to nie żałuję wczoraj na autostradzie 400km z predkosciami 140-180 i srednia 9,5 pb95.

Użytkownik tomsad edytował ten post 14 stycznia 2020 - 01:51









Podobne tematy Zwiń