Dzień dobry. Chodzi mi po głowie jeden temat. Chciałem zapytać czy wskazania oporności w czujniku B11/2 mogą być różne... mowa tutaj o kilku - kilkunastu Ohm między parami pinów w jednym czujniku?
Mam M120 i mam tam dwa czujniki tego typu. To, że między samymi czujnikami jest różnica to zrozumiałe, bo może być rożna temperatura w różnych częściach silnika/układu.
Może wymyślam, ale chcę wyeliminować wadliwe czujniki. Instalacja zregenerowana przeze mnie i zgodnie ze sztuką, przejścia między pinami we wtyczkach od czujników do kostki ECU są prawidłowe.
Proszę o pomoc.
2
[w140] czujnik B11/2 oporność.
Rozpoczęty przez Lewkowicz, kwi 16 2020 19:33
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 kwietnia 2020 - 19:33
#3
Napisano 17 kwietnia 2020 - 14:52
Rozumiem, że te Volty mierzone są na wtyczce wypiętej z czujnika (zapłon włączony) przy odpowiedniej temperaturze. Nie wiem jak mam to sprawdzić - chodzi o napięcie. Na zimny (przed odpaleniem) miałem niecałe 5 Volt
#4
Napisano 17 kwietnia 2020 - 19:04
Użytkownik Lewkowicz dnia 17 kwietnia 2020 - 14:52 napisał
Rozumiem, że te Volty mierzone są na wtyczce wypiętej z czujnika (zapłon włączony) przy odpowiedniej temperaturze
Jak widać mamy prosty układ złożony z dwóch oporników połączonych szeregowo. Górny jest wewnątrz komputera ECU. Dolny to nasz czujnik B 11/2 którego oporność zmienia się w zależności od temperatury.
Czyli (mówiąc fachowo) mamy zbudowany "dzielnik oporowy". Od góry dochodzi stałe napięcie zasilające (z komputera ECU) równe 5 woltów. Na dole jest masa.
Tak więc teraz (w zależności od temperatury silnika) rozkład napięć na układzie oporników będzie się nam zmieniał. Wartość górnego opornika przyjąłem jako 1000 omów, ale z tego co widzę w tabelce komputer silnika ją sobie na bieżąco modyfikuje zależnie od jakichś bliżej mi nie znanych parametrów. OK - to nie jest ważne - ważny jest sam sposób pomiaru.
Może tu nastąpić pytanie - a po co górny opornik? No przecież jak go zlikwidujemy, i wstawimy tam drut (zworę) to napięcie w punkcie pomiarowym (na woltomierzu) nie będzie nam się zmieniać. Będzie cały czas 5 woltów!
Czyli z wywodu jest ogólny wniosek, że jeżeli chcemy mierzyć to wtyczka musi być założona. W serwisie jest to proste - bo jest taki specjalny kabel w kształcie "Y" który umożliwia nam się wpięcie woltomierzem pomiędzy czujnik i jego wtyczkę. Musisz sobie coś wymyślić.
#5
Napisano 17 kwietnia 2020 - 20:00
Jesteś mega! Dzięki. Nie mam wykształcenia technicznego, ale póki co uczę się i sam go doprowadzę do ładu i składu. Plus że znam języki i zagraniczne fora czasem mi pomagają. Uważam że większość prac już wykonałem w nim. Czy jak będę miał pytanie to mogę bezpośrednio napisać?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] Czujnik IrDA padł i nie mogę odpalić |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kubojakubo |
|
||
Problem z czujnikiem położenia wału W124 m102 200e |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | JACA213 |
|