Skocz do zawartości




- - - - -

[124] pompka centralnego zamka-schemat podlaczen


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   zlomek


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 cze 2020
  • Miejscowość: poznan
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 czerwca 2020 - 13:44

Witam.
Po zakupie kombiaka okazalo sie, ze nie ma pompki centralnego zamka. W kartonie z czesciami dolaczonymi do auta byla pompka starszego typu na okragla wtyczke + prostokatna na 3 piny. Ta nie pasuje, a poza tym nie dziala. Zakupilem wiec uzywke pompke bosch 202 800 00 48 sugerujac sie tym, ze z mojej instalacji wychodzi wtyczka 8 pinowa i 3 pinowa. Pompka dotarla - posiada 3 gniazda: 8pin, 3pin i kolejne 3pin, ale zaslepione. Po podpieciu nic sie nie dzieje. Na wtyczce 8pin mam caly czas zasilanie na czerwonym kablu i mase na brazowym. Wtyczka 3pin ma tylko jeden kabel czarny/zolty, lecz akurat w pompie to gniazdo jest fabrycznie zaslepione .
Pozostaje jezscze kolejne gniazdo 3pin na pompie do ktorego w instalacji auta nie ma tyczki.

Dołączona grafika

Teraz pytania, czy pompka jest nieodpowiednia, czy instalacja grzebana? Pomijam juz fakt, ze "nowa" pompka po zapodaniu zasilania na piny nie dziala.
Prosze o jakies fotki/schematy jak to powinno wygladac, bo trudno czegos sie zlapac.

Tu jeszcze foty co u mnie wystaje:

Dołączona grafika

i polaczenia obok modulu znajdujacego sie przy pompie

Dołączona grafika



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 14 czerwca 2020 - 09:11

Poczytałbyś kolego trochę forum, dowiedziałbyś się jak się zamawia części, jaki program do tego służy - a tak zamówiłeś "na pałę" i bez sensu część nie do tego auta. Bo wg numeru katalogowego ta pompka służy do auta C124. Jak widzisz metoda na wygląd i ilość wtyczek nie zaskutkowała. Części określa się na podstawie programu EPC do którego wprowadza się numer VIN. Bo nowego typu pompek jest sporo - zależnie od modelu auta, od jego wyposażenia. W porównaniu do starego typu która obsługiwała max dwie funkcje ta nowa ma ich więcej i właściwy dobór jest istotny.
Druga sprawa dotyczy zdjęć: Już niejednokrotnie pisałem, że kolory przewodów nie są po to, żeby elektrykowi było w pracy weselej, tylko służą do identyfikacji poszczególnych obwodów. Zdjęcia są w miarę czytelne, ale niestety nie wynika z nich na jakim pinie wtyczki jest jaki kolor kabla. Jeżeli ktoś by chciał dobrać po rozmieszczeniu kabli we wtyczkach odpowiedni schemat, to będzie miał problem - bo tak jak napisałem wersji jest sporo i większość kabli ma odzwierciedlenie w wyposażeniu pojazdu. Tak więc na początek numer VIN i program EPC żeby dobrać właściwą pompkę. A potem się zobaczy. ;)

#3 Offline   zlomek


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 cze 2020
  • Miejscowość: poznan
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 czerwca 2020 - 22:05

Dzieki Gerri za naprowadzenie.
EPC nie znalazlo mojego vinu, ale po modelu gdzies tam dotarlem. Auto ma IRDE, a wlasciwie jej resztki, a ten fakt razem z wystepowaniem fotela ortopedycznego wskazuje, ze mogly tam wystepowac dwa typy pompek: A 12 480 028 48 lub A 20 280 001 48 . Niestety wnetrze zostalo zmienione z mb-tex (kombiak to emerytowane taxi) na tekstylne, fotele rowniez i po orto nie ma sladu. Na portalach aukcyjnych narazie nie widze tych typow, a w miedzy czasie zamowilem kolejna pompke "na pale" , konsekwentnie hehe. Tym razem moze bedzie sprawna i ozywi system. Dam znac co i jak za jakis czas bo szykuje mi sie wyjazd do robo na tydz/dwa.

#4 Offline   zlomek


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 cze 2020
  • Miejscowość: poznan
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 czerwca 2020 - 22:21

Przyszla "nowa" pompka o identycznym nr jak pierwsza. Po podpieciu nie dziala, mimo zapewnien ze sprawdzona itd. Podpielem tez na krotko do aku i nic.
Wtyczka 8 pin, gdzie gorny rzad z prawej do lewej to: 1,3,5,7, a dolny 2,4,6,8.
Kolory: 1-2x niebieski, 2-brazowy o wiekszym przekroju, 3-2x zolty, 4-wolny, 5- brazowo/szary, 6-zielono/bialy, 7-wolny, 8-czerwony/szary o wiekszym przekroju.
Wiem, ze pompka nie taka jak ma byc, ale czy po podaniu plusa na 8, a masy na 2 nie powinna sie uruchomic?

#5 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 czerwca 2020 - 22:46

Wyświetl postUżytkownik zlomek dnia 17 czerwca 2020 - 22:21 napisał

Przyszla "nowa" pompka o identycznym nr jak pierwsza. Po podpieciu nie dziala, mimo zapewnien ze sprawdzona itd. Podpielem tez na krotko do aku i nic.
Wtyczka 8 pin, gdzie gorny rzad z prawej do lewej to: 1,3,5,7, a dolny 2,4,6,8.
Kolory: 1-2x niebieski, 2-brazowy o wiekszym przekroju, 3-2x zolty, 4-wolny, 5- brazowo/szary, 6-zielono/bialy, 7-wolny, 8-czerwony/szary o wiekszym przekroju.
Wiem, ze pompka nie taka jak ma byc, ale czy po podaniu plusa na 8, a masy na 2 nie powinna sie uruchomic?
Podaj VIN pojazdu, to będzie łatwiej pomóc.

#6 Offline   zlomek


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 cze 2020
  • Miejscowość: poznan
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 czerwca 2020 - 08:45

VIN to: WDB1241861F331133

#7 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 czerwca 2020 - 12:45

Próbowałem znaleźć jakiś schemat elekteyczny, ale poległem. Mam tylko opis jak wykonać test systemu z wykorzystaniem specjalnych przyrządów serwisowych. To nic nie da, bo to są takie duże "skrzynki" z gotowymi wtyczkami. Wpinasz w pompkę, albo siłowniki zamka i sprawdzasz czy działają.

#8 Offline   zlomek


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 cze 2020
  • Miejscowość: poznan
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 czerwca 2020 - 12:55

SuperBuster11, dzieki za chec pomocy.
Odsylam pompke. Nie moge przetestowac samego silniczka bo dekiel ma plomby. Zakladam, ze pompka po prostu nie dziala. Trudno.

#9 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 23 czerwca 2020 - 06:09

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 18 czerwca 2020 - 12:45 napisał

Próbowałem znaleźć jakiś schemat elekteyczny, ale poległem
Rzeczywiście tak jest - system warsztatowy WIS już nie zawiera tych schematów. Po prostu starsze auta sa wycofywane i ustępują miejsca nowszym, kórych jest dużo więcej i mają bardziej skomplikowane systemy. Już w tej chwili WIS zajmuje kilkadziesiąt Gigabajtów :-/
Też szukałem, i też nic nie znalazłem.
Ale jednak coś jest - co prawda dla W-202, ale pompka jest ta sama i kolory mniej/więcej sie zgadzaja z tym, co podałeś:
http://www.autolib.d...AGRAMS/6158.pdf

Wyświetl postUżytkownik zlomek dnia 17 czerwca 2020 - 22:21 napisał

czy po podaniu plusa na 8, a masy na 2 nie powinna sie uruchomic?
Zdecydowanie nie. Pompka po podaniu napięcia "budzi się" w stanie pasywnym - czyli oczekującym na rozkaz. Jak cokolwiek czytasz schematy, to kable wyzwalające opisane są SN1 i SN2 (z modułu IFZ) oraz kabel z przycisku na desce rozdzielczej CL, który działa tylko wtedy, gdy auto zostanie otwarte pilotem. Jak auto jest zamknięte pilotem, to ten przycisk nie działa. Czyli jak złodziej odchyli ramkę drzwi i wciśnie przycisk kijkiem, to drzwi się nie otworzą.
DOME to połączenie do lampki nad lusterkiem - ona też jest uruchamiana pompką.

Użytkownik Gerri edytował ten post 23 czerwca 2020 - 06:26


#10 Offline   zlomek


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 cze 2020
  • Miejscowość: poznan
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 czerwca 2020 - 12:11

Ok, dzieki wielkie. Schemat zostawie do czytania kumplowi co sie na tym zna. Dla mnie najwazniejsza informacja, ze zle sprawdzalem pompke. Jako ze IRDA nie dziala bo zdekompletowana to bede to wszystko spinal z uniwersalna centralka na pilota.








Podobne tematy Zwiń