Skocz do zawartości




- - - - -

klimatyzacja-wisko


51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lipca 2020 - 13:44

Mercedes 124 2,3 coupe

Witam wszystkich i wspomnę, że przewaliłem cały internet w poszukiwaniu takiej przypadłości i nikt nie miał takiego problemu jak ja - jak zwykle :)
Miałem rozszczelnioną klimatyzację, więc oddałem samochód do uszczelnienia i nabicia klimy. Fachowiec uszczelnił, wymienił oringi, i czujnik ciśnieniowy, który rozłącza sprężarkę klimatyzacji.
Klima chłodzi ładnie ale wraz z wentylatorem klimatyzacji uruchamia się wisko. Bez względu na temperaturę silnika, po włączeniu klimatyzacji wzrasta ciśnienie i włącza się wentylator na pierwszy bieg. W tym samym czasie uruchamia się wisko-elektromagnes. Po zdjęciu wtyku od czujnika czerwonego wisko dalej pracuje, Zdjęcie końcówki z niebieskiego czujnika daje drugi bieg wentylatora klimy.
Klimatyzacja oryginalna, Doszedłem, że od wisko przewód łączy się z jedno pinowym wtykiem pod filtrem powietrza a do tego wtyku idą dwa przewody jeden z czujnika temperatury ( czerwony) a drugi gdzieś do przekaźników.
Proszę o pomoc, może ktoś miał taki przypadek.



#2 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lipca 2020 - 19:26

Naprawdę nikt nic
?

#3 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2020 - 16:54

Wyświetl postUżytkownik chinolb78 dnia 03 lipca 2020 - 19:26 napisał

Naprawdę nikt nic
?


#4 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2020 - 16:56

Może ktoś posiada schemat wiązki silnika gdzie będzie podłączenie elektromagnesu.


#5 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lipca 2020 - 19:48

Mam jeszcze jedno przemyślenie. Czy czasem nie są zamienione przewody w instalacji i zamieniły się przekaźniki. Nie ten przekaźnik odpowiada za pierwszy bieg wentylatora. Nie chodzi mi o zamianę miejsc przekaźnikow w kostkach a zamiana przewodów gdzieś na sprężarce, czujnikach czy bezpiecznikach.w moim przypadku przekaźnik biegu pierwszego ma dodatkowe styki do elektromagnesu. A przekaźnik biegu drugiego ma tylko jeden styk.
Przekaznik biegu pierwszego-0015425319
Przekaznik biegu drugiego-0015420219
Czy tak powinno być?

#6 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2020 - 09:59

Wymieniłem przekaźnik biegu pierwszego 0015425319 na nowy i dalej ta sama sytuacja. Po włączeniu klimatyzacji chwilę sprężarka nabije ciśnienie i włącza się wentylator skraplacza a wraz z nim wisko.
Drugi bieg wentylatora skraplacza uruchamia się po zdjęciu pinu z niebieskiego czujnika temperatury, czyli jest ok.
Martwi mnie startujące wisko z pierwszym biegiem wentylatora skraplacza.

#7 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2020 - 10:10

Dołączona grafika

#8 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2020 - 10:17

To jest przekaźnik biegu pierwszego i nie ma opcji aby nie załączał wisko, bo ma wspólny styk. Za jednym ruchem uruchamiane są dwa układy. Zamiana miejsc przekaźnik ów nie wchodzi w grę gdyż drugi przekaźnik ma tylko doprowadzone cztery przewody do kostki a w tym jest ich 6.

#9 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipca 2020 - 11:34

Widzę,że mogę tu pamiętnik pisać naprawdę nikt nic nie wie na ten temat czy nikomu się nie chce pisać?

#10 Offline   japi 65


  • Postów: 199
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lipca 2020 - 07:35

chyba ci chodzi o wentylator sprzęgany elektromagnesem bo "wisko" do załączenia nie potrzebuje prądu