Skocz do zawartości




- - - - -

klimatyzacja-wisko


51 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 21 lipca 2020 - 19:01

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 21 lipca 2020 - 17:48 napisał

Jest taka wzmianka, że w autach z klimatyzacją, wentylator dodatkowy załącza się razem z wentylatorem płynu chłodzącego.
No to może być w takim układzie usterka czujnika. Na pewno nie jest to normalne, żeby wentylator ze sprzęgłem elektromagnetycznym załączał się jednocześnie z jakimkolwiek biegiem wentylatora przed chłodnicą.



#22 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 19:03

Prześledziłem te schematy. Problem z moją instalacją jest taki, że mam oddzielny czujnik temperatury (niebieski) który steruję drugim biegiem a wszystkie schematy które widziałem są tylko z jednym czujnikiem do elektromagnesu. Dziwna sprawa bo wszystko stało się po uszczelnieniu klimatyzacji nabiciu i wymianie czujnika ciśnienia tego od zabezpieczenia sprężarki czyli rozłącza przy braku czynnika lub zbyt wysokim ciśnieniu.

#23 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 19:40

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 21 lipca 2020 - 17:48 napisał

w autach od08/87 poprzez czujnik B11/7.
Mialo być w autach od 09/87

#24 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 19:46

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 21 lipca 2020 - 19:01 napisał


No to może być w takim układzie usterka czujnika. Na pewno nie jest to normalne, żeby wentylator ze sprzęgłem elektromagnetycznym załączał się jednocześnie z jakimkolwiek biegiem wentylatora przed chłodnicą.
Cytat z WIS "On vehicles fitted with air conditioning or automatic climate control, the fan and the electric auxiliary fan are engaged by a double-contact relay which is activated by the triple temperature switch".
Czyli oba wentylatory są sterowane czujnikiem z 3-pinami i przekaznikiem z podwojnym, takim jak na zdjeciu kilka postów wcześniej.

@chinolb78
Powinieneś mieć czujnik 3 pinowy, który steruje wentylatorem chlodnicy i dodatkowym wentylatorem.
Wtedy podejrzewam, jeden przewód pójdzie do jednego przekaznika, drugi do drugiego. Być może te wentylatory nie załączają się równocześnie, ale nie wiem jak interpretować oryginalny tekst z serwisówki.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 21 lipca 2020 - 19:55


#25 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 20:01

Do elektromagnesu idą dwa przewody, jeden z czerwonego czujnika temperatury. Tu do wtyczki czujnika dochodzi prąd i po zadanej temperaturze czujnik podaje prąd na drugi pin i podaje na elektromagnes. I tak być powunno. Drugi przewód który się łączy z elektromagnesem idzie od przekaźnika. Tylko z tego przekaźnika startuje pierwszy bieg wentylatora osuszacza. Sprawdziłem, że po sdjęciu wtyku z niebieskiego czujnika (od klimy) pracuje drugi przekaźnik. A w tym momencie powinien zaciskać się elektromagnes. (przy drugim biegu wentylatora klimy). A o dziwo u mnie tak nie jest. Podstawiałem drugi sterownik klimy ten w środku. Zmieniałem sterownik przy akumulatorze. Podmieniałem czujniki temperatury. Czy może mieć wpływ wymieniony czujnik klimatyzacji?

#26 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 20:12

Dołączona grafika

#27 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 20:15

Dołączona grafika

#28 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 20:47

W sumie nie mam VIN, nie wiem który miesiąc produkcji auta. W każdym razie, tam gdzie masz niebieski czujnik, powinien być 3 pinowy, a masz 2 pinowy.

Coś podobnego jak to https://www.google.c...QAAAAAdAAAAABAG

On powinien załączać oba wentylatory, gdy temperatura płynu przekroczy 110 stopni. A przekaźnik, który pokazałeś wcześniej na zdjęciu, to przekaźnik podwójny. Załącza dwa układy, czyli zapewne wentylator chłodnicy i wentylator dodatkowy. Drugi przekaźnik, który jest obok niego, odpowiada za włączanie wentylatora chłodnicy.

Ale załóżmy, że ktoś dołożył drugi czujnik, zamiast jednego z 3 pinami.
Z jednego czujnika powinno iść zasilanie biegu (ale czy pierwszego, czy drugiego, to sam już zgłupiałem) wentylatora dodatkowego i wentylatora chłodnicy, z drugiego czujnika zasilanie wentylatora chłodnicy. I ten czujnik który zasila jednocześnie 2 wentylatory powinien łączyć się z podwójnym przekaźnikiem, drugi czujnik z tym pojedyńczym przekaźnikiem.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 21 lipca 2020 - 21:09


#29 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 21:22

A widzisz też tak myślałem, że powinien być czujnik trzy pinowy ale jak go podłączyć jak mam dwa wtyki po dwa przewody. Odpada. Czerwony czujnik działa na zasadzie przejścia prądu po przekroczeniu temperatury. A niebieski zmienia opór wraz ze wzrostem temperatury. Więc czujnik trzy pinowy opada.

#30 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 21:25

Znalazłem schemat, ale jakość jest tragiczna. Nie widać oznaczeń przewodów, ale mniej więcej widać połączenia. Podaj e-mail jakiś, bo to plik PDF. I szukaj oznaczenia 124.043 w opisie pod schematem.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 21 lipca 2020 - 21:26