Skocz do zawartości




- - - - -

klimatyzacja-wisko


51 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 14:51

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 21 lipca 2020 - 18:31 napisał

No to szukaj - bo coś jest rzeczywiście nie tak.Nie ma bezpośredniego związku w działaniu wentylatora ze sprzęgłem elektromagnetycznym i wentylatora przed chłodnicą. Pierwszy bieg wentylatora przed chłodnicą uruchamiany jest poprzez wzrost ciśnienia po załączeniu klimy. CZUJNIKIEM CIŚNIENIA - a nie poprzez fizyczne wciśnięcie guzika uruchamiającego klimę. Drugi bieg jest załączany z kabelka podpiętego do sterownika klimy który z kolei ma połączenie z modułem silnika. Temperatura na drugi bieg jest zazwyczaj wyższa niż temperatura załaczenia wentylatora sterowanego sprzęgłem elektromagnetycznym. Ten ma swój czujnik na głowicy i powinien się załączyć przy 105 stopniach - czyli ok. 2 mm powyżej nieopisanej kreski na liczniku. Tak jest w standardzie - są jeszcze inne wersje czujnika, ale pewnikiem jest, że nie załącza się razem z wentylatorem przed chłodnicą.
Tu masz dwa schematy z ruskiej strony. Linki do tych stron były już wcześniej na forum:
http://www.autolib.d...AGRAMS/3806.pdf
http://www.autolib.d...AGRAMS/4140.pdf
Podesłałeś schematy do silnika M103, gdzie jest wisko, a nie elektrycznie włączany wentylator chłodnicy. Tam jest to inaczej rozwiązane. A kolega chinolb78 ma silnikM102.



#42 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 15:48

Podaję maila gdyby coś z tym schematem chinolb78@gmail.com

#43 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 16:15

Wyświetl postUżytkownik chinolb78 dnia 22 lipca 2020 - 15:48 napisał

Podaję maila gdyby coś z tym schematem chinolb78@gmail.com
Wysłałem schemat. Ale moim zdaniem nie ma co drążyć ;) Działa u Ciebie zgodnie ze schematem i nie ma co grzebać.

#44 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 17:16

Czyli ma z tym żyć? Trochę dziwna sprawa bo gdy samochód stoi na wolnych obrotach np. Na światłach w korku i jest ciepło na dworze to pierwszy bieg wentylatora jest uruchamiany co chwilę. A z nim elektromagnes tylko po co jak na wolnych obrotach nie wiele zdziała.

#45 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 17:22

Dlaczego niewiele zdziała? On ma schłodzić skraplacz klimatyzacji i dodatkowo odbiera ciepło wentylatorem chłodnicy. Gdyby się temperatura zamocno podniosła, to sobie włączy drugi bieg. Wentylator chłodnicy jest załączany między 100 a 110 stopni (zależy na jaki klimat było auto produkowane), więc nie ma się co martwić. Ważne, żebyś wody do chłodnicy nie lał, to się silnik nie przegrzeje.

#46 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 17:23

Ja też że schematów wywnioskowałem, że tak musi być ale po przeczytaniu kilku mądrzejszych szukałem elektromagnesu na drugim biegu. Zwłaszcza, że mam dwa czujniki temperatury.

#47 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 17:27

Ok, Jeden czujnik jest do wskazań na liczniku, drugi to włącznik wentylatora. Tyle przynajmniej ustaliłem po kolorach.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 22 lipca 2020 - 17:57


#48 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 19:25

Nie nie do wskazań na liczniku jest czujnik płynu chłodzącego jedno pinowy w głowicy poziomo. Czerwony od elektromagnesu działał na zasadzie przepływu prądu po wzroście temperatury. Na jednym przewodzie jest zasilanie, po uzyskaniu temperatury prąd przechodzi na drugi przewód w kostce i idzie bezpośrednio do elektromagnesu. I czujnik Czerwony który daje opór i wraz ztemperaturą oporność spada. On właśnie steruję drugim biegiem.

#49 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 19:58

Wyświetl postUżytkownik chinolb78 dnia 22 lipca 2020 - 19:25 napisał

Nie nie do wskazań na liczniku jest czujnik płynu chłodzącego jedno pinowy w głowicy poziomo. Czerwony od elektromagnesu działał na zasadzie przepływu prądu po wzroście temperatury. Na jednym przewodzie jest zasilanie, po uzyskaniu temperatury prąd przechodzi na drugi przewód w kostce i idzie bezpośrednio do elektromagnesu. I czujnik Czerwony który daje opór i wraz z temperaturą oporność spada. On właśnie steruję drugim biegiem.
Czerwony się zwiera po osiągnięciu temperatury, a niebieski działa na oporność. I czerwony powinien załączać wentylator chłodnicy. Dodatkowy wentylator nie powinien być podłączony do czujnika temperatury w głowicy, tylko do czujnika ciśnienia, który jest w okolicach lub na osuszaczu, pod lewą lampą - chyba też czerwony.

Zobacz na schemacie, ten mniejszy przekaźnik (od drugiego biegu) na4 piny nie łączy się z żadnym czujnikiem. W ogóle wentylator dodatkowy ma sterowanie przez czujniki ciśnienia, które są zamontowane na przewodach klimatyzacji, a nie przez czujniki temperatury.

S25/1 Temperature switch 100 °C, S31/1 Pressure switch, refrigerant compressor, OFF 2.0/30 bars/ON 2.6/22 bars, S32 Pressure switch, auxiliary fan OFF 15.0 bars/ON 20 bars. I tylko to steruje wentylatorem dodatkowym.

Wiem, że wcześniej pisałem inaczej, ale nie miałem odpowiedniego schematu.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 22 lipca 2020 - 20:11


#50 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipca 2020 - 11:04

Wszystkie posty mówią, że działająca klima musi mieć:

,,- zwartego czujnika przy osuszaczu. Są dwa - jeden z wyprowadzonymi kablami (od pierwszego biegu wentylatora) i drugi, z pinami - zapobiega on startowi klimy przy pustym układzie, a także wyłącza kompresor przy krytycznym wzroście ciśnienia. W normalnych warunkach powinien on wykazywać przejście (rezystancja 0) i jego awaria lub jego okablowania często powoduje niedziałanie klimy

-odczytu z czujnika temperatury silnika (niebieskiego 2 pinowego). Przy temp powyżej 110 st klima wyłączy się, a wentylatory ruszą z pełną prędkością
-odczytu z czujnika temperatury zewnętrznej (przy wlocie powietrza do nagrzewnicy, pod kratkami podszybia - przy temperaturze bliskiej zeru klima nie ruszy

-odczytu z prędkości obrotowej kompresora - zapobiega to uszkodzeniu paska w sytuacji, gdy się ślizga (źle napięty lub zatarty kompresor). Ale wtedy kompresor ruszy na chwilkę i się wyłączy

-wyłączenia tryby EC - dioda się NIE świeci. Często ludzie mylą ten przycisk z włączeniem klimy i dziwią się, że świeci - nie działa.

-sprawnego panelu nastaw temperatury oraz przekaźnika KLI - one sterują pracą sprężarki - panel klimy daje "żądanie" załączenia sprężarki a przekaźnik KLI odpowiada za samą sprężarkę. ''