Skocz do zawartości




- - - - -

klimatyzacja-wisko


51 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 21:28

Natomiast co do przekaźnikow dobrze piszesz, że ten że zdjęcia jest podwójny i uruchamia wentylator i elektromagnes tylko dlaczego na pierwszym biegu. Rok może dwa temu miałem problem z tymi wentylatorami bo nie chodziły wcale albo jak im się chciało. Zrobiłem ład zgodnie ze wskazówkami z forum i wszystko działało ok. Aż do momentu nabicia klimy i wymiany czujnika. Już miałem takie myśli czy oby człowiek który robił ten serwis nie wykombinował czegoś, żebym wrócił do niego. On wie co i jak chwilą roboty i 200 przytuli.



#32 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 21:31

Jeśli pomoże VIN to proszę:
WDB1240431A601158

#33 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 21:35

Wyświetl postUżytkownik chinolb78 dnia 21 lipca 2020 - 21:28 napisał

Natomiast co do przekaźnikow dobrze piszesz, że ten że zdjęcia jest podwójny i uruchamia wentylator i elektromagnes tylko dlaczego na pierwszym biegu. Rok może dwa temu miałem problem z tymi wentylatorami bo nie chodziły wcale albo jak im się chciało. Zrobiłem ład zgodnie ze wskazówkami z forum i wszystko działało ok. Aż do momentu nabicia klimy i wymiany czujnika. Już miałem takie myśli czy oby człowiek który robił ten serwis nie wykombinował czegoś, żebym wrócił do niego. On wie co i jak chwilą roboty i 200 przytuli.
Może to kwestia podmiany kilku przewodów.
Podałeś VIN, to terazwidzę, że auto masz po 08/87 wyprodukowane, więc tu była zmiana czujników. To czujniki zostawiamy w spokoju.

I u Ciebie czujnik ciśnienia załącza wentylator dodatkowy, po drodze nie ma żadnych innych czujników. Ale ten podwójny przekaźnik załącza też wentylator chłodnicy. Oba przekaźniki są ze sobą połączone, ale nie wiem jakimi przewodami, bo na schemacie nic nie widać. Czyli po włączeniu klimy i tak będą działać 2 wentylatory, ale dopiero po wzroście ciśnienia w układzie do 20 barów.

Dołączona grafika

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 21 lipca 2020 - 22:05


#34 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 22:06

Dołączona grafika

#35 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2020 - 22:09

Sorki, że tak chaotycznie opisałem, ale nie mogłem już więcej edytować. Mam nadzieję, że schemat nieco rozjaśni sprawę.

A załącza na pierwszym biegu, bo czujnik ciśnienia załącza podwójny przekaźnik, on zasila wentylator dodatkowy poprzez duży opornik i jednocześnie wentylator chłodnicy. Na drugim biegu prawdopodobnie działa tylko dodatkowy wentylator.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 21 lipca 2020 - 22:13


#36 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 10:50

Sprawdzałem wiązki przekaźnikow i są w oryginale. Chodzi o to, że przewody są owinięte izolacją i nie ma dziwnych przekładek między kostkami przekaźnikow. Więc tu nikt nic nie namieszał. Co do przewodów i kolorów już nawet rozrysowałem sobie wszystko na kartce.

#37 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 10:58

Dołączona grafika

#38 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 11:01

Dołączona grafika

#39 Offline   chinolb78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 03 lip 2020
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 11:14

U mnie w każdym samochodzie występują usterki ciężkie do zdiagnozowania. Nie zepsuję się rozrusznik czy amor tylko zagwozdki, które nie dają mi spać. Mercedes posiada elektryczną antenę hirschmann i wymieniłem po raz kolejny uszkodzony bat. Uszkodzony w lesie na grzybach. U wszystkich nie wysuwa się nie reaguje na sterowanie plusem a u mnie zwija i zwija tylko trzeszczy. Jak rozkłada taka sama sytuacja rozwinie i dalej jeden lub dwa obroty rozwija. Uprzedzam że wszystkie tryby całe nie wytarte rolka prowadząca piękna. Wszystko wymyte wysuszone i nasmarowane. Wiem że elektronika powinna pod obciążeniem rozłączyć cykl zwijania-rozwijani więc podmieniłem trzy różne płytki a czwartą całkiem inną ale działającej na tej samej zasadzie i nic dalej trzeszczy. Dodam, że już wcześniej wymieniałem ten bat i wszystko było ok. Baty mam 3 płytek sterujących pewnie z pięć worek silniczków i przekładni i co bym nie robił dalej tezeszczy

#40 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2020 - 11:36

Wyświetl postUżytkownik chinolb78 dnia 22 lipca 2020 - 11:01 napisał

Dołączona grafika
Ale widziałeś schemat który wstawiłem? 2 przekźniki są ze sobą połączone, a dodatkowo ten podwójny jest podłączony do kostki zasilającej wentylator chłodnicy.
Drugi przekaźnik załącza drugi bieg wentylatora dodatkowego, omijając opornik pod lampą, wtedy też nie zasila wentylatora chłodnicy, tylko wentylator załącza się jak czujnik w głowicy go załączy.

Włączas klimę, załączają się oba wentylatory, dodatkowy na pierszym biegu powinien działać i koniec, kropka. ;)
Jak nie ma drugiego biegu, to prawdopodobnie drugi przekaźnik jest kaput. Ewentualnie moduł klimatyzacji nie podaje sygnału do drugiego przekaźnika, bo tej jest chyba sterowany przez ten moduł.

Dołączona grafika

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 22 lipca 2020 - 11:52