Skocz do zawartości




- - - - -

Uszczelka pod głowicą 2.5D OM602


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   paweu


  • Postów: 13
  • Na forum od: 22 paź 2020
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2021 - 10:50

No to się pobiło...

Okazało się, że termostat w moim OM602 był cały czas zamknięty. A że czujnik temperatury jest tuż przy nim to na desce rozdzielczej temperatura wynosiła 81 stopni C. Nie wzbudziło to moich podejrzeń.

Po zmacaniu węży od chłodnicy oraz samej chłodnicy okazało się, że termostat nie puszcza płynu nawet po przejechaniu parudziesięciu km.

Zrobiłem szybką próbę na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Płyn wskaźnikowy 30mg/l po ok 10minutach podkręcania obrotów silnika jest lekko zielony. Założyłem nowy termostat oraz wlałem świeżego płynu, ponowiłem próbę i niestety to samo.

Dodatkowe objawy:
- auto ma moc, nie przegrzewa się, nie wyrzuca płynu, pracuje równo.
- zimny motor widocznie dymi na biało, ale nie są to kłęby dymu
- ciepły motor dymi tyle co nic, prawie nie widać dymu, chyba ze mocno przygazuje to coś więcej się pokazuje.
- nie wiem czy płynu chłodzącego ubywa bo dopiero wczoraj go uzupełniłem i pojeździłem. Dziś rano w zbiorniczku było go ciut poniżej minimum (kontrolka na desce się świeciła). Stygnąc mógł się jeszcze odpowietrzać?

I teraz moje pytanie - jakie są konsekwencje jeżdżenia z czymś takim?
Boje się panicznie wymiany UPG, bo nie mam sprawdzonego mechanika. Każda moja wizyta u mechaników wygląda tak: naprawią 3 rzeczy 1 spierniczą.

Użytkownik paweu edytował ten post 23 lutego 2021 - 10:54




#2 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2021 - 17:23

Witaj jak ci nie rośnie temperatura i nic nie stuka jak w moim przypadku to nic nie ruszaj bo cię jeszcze na koszty narazą a jak jezdzi to niech jeździ.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2021 - 11:16

Jeśli uszczelka jest uszkodzona i spaliny dostają się do układu chłodzenia, to po każdym zgaszeniu silnika płyn będzie dostawał się do cylindra, czyli korozja gładzi cylindra, ściekanie do oleju itd.
Wiem, że te silnik są pancerne i idioto-odporne... Osobiście nie bagatelizowałbym tego.

#4 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2021 - 13:39

W moim przypadku skończyło się masłem zamiast oleju. :)

#5 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2021 - 18:40

Wiadomo jak uszczelka pod głowicą walnieta to trzeba ją wymienić tylko jak ktoś niema na daną chwilę kasy i dobrego mechanika to można to odwlec w czasie to miałem na myśli.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń