Skocz do zawartości




- - - - -

Jak odróżniać silniki 3,2 DCi


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   patrol2


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 lis 2021
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2021 - 15:02

Dzień dobry Wszystkim, jestem tu nowy i tak naprawdę nie mam wielkiej wiedzy o Waszych ulubieńcach, szykuję się do swapa silnika 3,2 diesel, szukam jednostki z w210, jest podobno taki dużo prostszy jeśli chodzi o elektronikę, zwykłe wtryski i pompa wtryskowa. Tylko jak go zidentyfikować ??? Nie wiem jak go szukać. Proszę o porady bo chyba tylko tutaj mogę takie dostać :) Pozdrawiam Piotr

Użytkownik patrol2 edytował ten post 03 listopada 2021 - 15:24




#2 Offline   lukas125p


  • Postów: 65
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Drzewica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2021 - 20:35

Prawdopodobnie masz na myśli 3.0td silnik o oznaczeniu om606 turbo (177km) na zwykłej pompie i wtrysku pośrednim. Jedyna wada tych silników to wypalające się gniazda zaworowe (ze względu na pośredni wtryski i agresywniejsze spalin) przy przebiegu ponad 300tys km poprostu traci nieco kompresję/zaczyna klekotać głośniej i trzeba zrzucić głowicę i dać do obróbki. Poza tym żadnych poważnych usterek (panewki, pierścienie idealne, progi na cylindrach nie robią się nawet przy przebiegach 1mln km). Chociaż 3.2 CDI z W210 jest równie pancerny, zwykłe r6 z commonrail o niskim ciśnieniu otwarcia (pompy nie opiłkują itd.).

#3 Offline   patrol2


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 lis 2021
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 listopada 2021 - 09:55

Wyświetl postUżytkownik lukas125p dnia 04 listopada 2021 - 20:35 napisał

Prawdopodobnie masz na myśli 3.0td silnik o oznaczeniu om606 turbo (177km) na zwykłej pompie i wtrysku pośrednim. Jedyna wada tych silników to wypalające się gniazda zaworowe (ze względu na pośredni wtryski i agresywniejsze spalin) przy przebiegu ponad 300tys km poprostu traci nieco kompresję/zaczyna klekotać głośniej i trzeba zrzucić głowicę i dać do obróbki. Poza tym żadnych poważnych usterek (panewki, pierścienie idealne, progi na cylindrach nie robią się nawet przy przebiegach 1mln km). Chociaż 3.2 CDI z W210 jest równie pancerny, zwykłe r6 z commonrail o niskim ciśnieniu otwarcia (pompy nie opiłkują itd.).
Dziękuje ale chodzi mi o 3,2 od W210, różni się pompą wtryskową i wtryskami podobno od innych 3,2 DCI

#4 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 05 listopada 2021 - 11:34

Nie było Renault W210 ;).
Szukasz silnika CDI, nie DCi. Dokładniej, to chodzi o silnik OM613.

Użytkownik Szarik edytował ten post 05 listopada 2021 - 11:35


#5 Offline   patrol2


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 lis 2021
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 listopada 2021 - 16:19

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 05 listopada 2021 - 11:34 napisał

Nie było Renault W210 ;).
Szukasz silnika CDI, nie DCi. Dokładniej, to chodzi o silnik OM613.
O dzięki, a jak go rozpoznać, jakieś oznaczenia na silniku ?
Pozdrawiam

#6 Offline   lukas125p


  • Postów: 65
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Drzewica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 listopada 2021 - 18:17

Oooo: https://allegrolokal...patrol-emulator
Najłatwiej odróżnić po tym oznaczeniu om613. Numer silnika nabity fabrycznie na bloku, rozpoczyna się cyframi 613 961 (E-klasa) lub 613 960 (S-klasa)








Podobne tematy Zwiń