Czołem!
Jako, że swojego W124 jeszcze nie mam, to przedstawię Wam mojego pierwszego klasyka ( chociaż niektórzy uważają, że nie zasługuje na to miano ).
Oto Blue - Volkswagen Golf mk2 w wersji GL, z benzynowym silnikiem 1.8 GX z wtryskiem mechanicznym o mocy 90km i z automatyczną, 3 biegową skrzynią biegów. Ostrzegam - będzie długo .
Posiadaczem tego konkretnego egzemplarza zostałem całkowicie przez przypadek. Od dłuższego czasu planowałem wejść w świat klasycznych aut, zaczynając jednak od czegoś niepozornego - klasyka "mniejszego kalibru", który nauczyłby mnie pokory, odpowiedniego podejścia do renowacji i użytkowania klasycznych samochodów, ale nie wykończył finansowo ( oj jak bardzo się pomyliłem ). Miał to być również krok ku zacieśnieniu relacji z moim ojcem ( wiecie, wspólne spędzanie czasu popołudniami i grzebanie w aucie). Spektrum marek i modeli, które rozważałem było bardzo szerokie, jednak całkowicie nie uwzględniało nic z gamy VW. Pech chciał, że w pracy mam kolegę, który jest kolekcjonerem starych Volkswagenów i posiada min. Golfa Mk1 Cabrio w oszałamiającym stanie. Pokazał i poopowiadał mi to i owo. Po namyśle i przekopaniu internetu zdecydowałem, że jeżeli kupię jakiegokolwiek VW, to tylko wtedy, gdy będzie to dosyć rzadka konfiguracja Golfa 2, z benzynowym 1.8, automatem, w kolorze stratosblau i z niebieskim wnętrzem. I zgadnijcie co. Po kilku dniach, wspomniany kolega poinformował mnie, że po przeciwnej stronie ulicy, właśnie takie auto jest do sprzedania. Szybkie oględziny i reszty się zapewne domyślacie .
Człowiek, od którego kupiłem Golfa, sprowadził go w 2016 ze Szwajcarii, gdzie od nowości miał jednego właściciela. Jednak po przyjeździe do Polski, został wstawiony do przysłowiowej stodoły i czekał tam 4 lata, aż go "adoptowałem". Pierwszy właściciel skrzętnie prowadził całą dokumentację - posiadam teczkę grubszą, niż wszystkie tomy Diuny . Auto było niemal w pełnym oryginale, a każda drobna naprawa odnotowana w zeszycie. Karoseria jednak nie prezentowała się najlepiej - masakryczna ilość wgniotek parkingowych i drobnych zarysowań, oraz powtórnie lakierowane drzwi ( czego na zdjęciach może nie widać). Ponadto tylko 2 malutkie ogniska korozji - próg pod przednim prawym błotnikiem i mała kropka na podszybiu. Mimo to, cała galanteria, wszystkie uszczelki, chromy, klipsy były w komplecie. Natomiast wnętrze to odwrotność nadwozia - jest prawie idealne. Nie widać śladów zużycia, a na plastikach próżno szukać uszczerbku. Blue w momencie zakupu miał 111 tys. oryginalnego przebiegu, a obecnie, po 2 latach - 114.
Wszystkie zdjęcia pochodzą z pierwszych godzin i pierwszych kilku tygodni posiadania.
Na pokładzie:
- błękitna welurowa tapicerka
- wspomaganie kierownicy
- elektryczne podgrzewane lusterka
- elektryczne szyby (jednak dołożone niestety poprodukcyjnie u dealera VW)
- i jako ciekawostka - akcesoryjne radio Blaupunkt Bremen, które ówcześnie (wg mojej wiedzy) było jednym z najdroższych oferowanych - montowane min. w Porsche
Dodatkowo na montaż czeka centralny zamek, zestaw wszystkich 4 el. szyb, wraz z konsolą środkową z odpowiednim panelem przełączników ( będzie to wymagać wykonania boczków przednich drzwi od nowa, aby nie pozostawiać zaślepek), podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy i nowe koła oczywiście Marzeniem jest dołożenie jeszcze klimatyzacji, ale wątpię, że mi się uda - musiałbym kupić drugie, całe auto do przekładki, co również graniczy z cudem, bo sama instalacja jest nie do dostania.
Obecnie Blue czeka na lakierowanie, po którym zostanie złożone do kupy z całą masą nowych, w większości oryginalnych elementów ( wszystkie uszczelki, emblematy, zaślepki, grill, nowe zderzaki, jakiekolwiek elementy wnętrza i nadwozia, które nie były idealne ). Moim celem jest doprowadzenie go do stanu, w którym nie był nawet po wyjeździe z fabryki, zachowując jednak wierność temu, co w kwestii wyposażenia przewidział dla tego modelu VW.
0
1986 VW Golf Mk2 1.8 GL - BLUE
Rozpoczęty przez Gulli4sh, lut 17 2022 00:26
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
VW Golf VI Variant 1.6 TDi |
Prezentacje - Galeria innych aut użytkowników forum | inutile |
|
|
|
[S212] 200CDI BlueTEC jaka prawidłowa temp wody? |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
[W124] piotreq 300E 1986 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | piotreq |
|
||
W124 300D 1986 r. dziwne zachowanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | w201chojnice |
|
||
[W124] Becker BE 1150 - moduł Bluetooth |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | paweu |
|
|