Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Montaż podgrzewacza silnika


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   stafor


  • Postów: 4
  • Na forum od: 04 gru 2022
  • Miejscowość: Gorlice
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2023 - 20:58

Cześć zamierzam zamontować podgrzewacz do silnika, który podgrzewa płyn chłodniczy. Ze względu na to, że nie jestem mechanikiem proszę o wybaczenie prostych pytań :) . Chciałbym się dowiedzieć czy na pierwszym zdjęciu płyn płynie z punktu A1 do A2, (tam gdzie jest czerwony X, to tam usuwam przewód i daje podgrzewacz), czy na drugim rysunku płyn płynie z B1 do B2, czy ta cała instalacja będzie miała sens, nie wiem co to jest na trzecim rysunku ale czy to nie będzie przeszkadzać w przepływie płynu?
Dołączona grafika

Zdj. 2
Dołączona grafika

Zdj. 3
Dołączona grafika

Zdj. 4
Dołączona grafika

Z góry dziękuję :)



#2 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2023 - 23:13

Ja zrobiłem taki hardcore, że wpiąłem się trójnikiem przed pompką obiegową i z drugiej strony za zaworkami koło akumulatora, więc przy wyłączonym silniku mam obieg płynu w układzie bo dołożony podgrzewacz ma własną pompkę. Dodatkowo założyłem przed podgrzewaczem ręczny zawór wysokotemperaturowy, więc gdy nie dogrzewam dodatkowo silnika, to płyn krąży fabryczną drogą.

Dołączona grafika

Użytkownik rzel edytował ten post 30 stycznia 2023 - 23:19


#3 Offline   stafor


  • Postów: 4
  • Na forum od: 04 gru 2022
  • Miejscowość: Gorlice
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2023 - 20:50

Wyświetl postUżytkownik rzel dnia 30 stycznia 2023 - 23:13 napisał

Ja zrobiłem taki hardcore, że wpiąłem się trójnikiem przed pompką obiegową i z drugiej strony za zaworkami koło akumulatora, więc przy wyłączonym silniku mam obieg płynu w układzie bo dołożony podgrzewacz ma własną pompkę. Dodatkowo założyłem przed podgrzewaczem ręczny zawór wysokotemperaturowy, więc gdy nie dogrzewam dodatkowo silnika, to płyn krąży fabryczną drogą.

Też właśnie myślałem aby ominąć pompkę, możesz pokazać w który przewód się wpiąłeś po zaworach na 3 zdjęciu? Bo z tego co pamiętam to chyba od niego dwa wychodzą.

#4 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lutego 2023 - 09:02

Do kabiny auta za pompką wchodzą 2 przewody. Ja się wpiąłem jak widać do tego od strony kierowcy.

Dołączona grafika

#5 Offline   stafor


  • Postów: 4
  • Na forum od: 04 gru 2022
  • Miejscowość: Gorlice
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lutego 2023 - 15:25

Ok dzięki za pomoc :). Zrobie jak napisałeś. Temat do zamknięcia.

Użytkownik stafor edytował ten post 01 lutego 2023 - 15:26









Podobne tematy Zwiń