Skocz do zawartości




- - - - -

124 CE z dieslem


68 odpowiedzi w tym temacie

#11 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 18 marca 2007 - 13:40

bially33 - skoro ch... Cie obchodzi opinia jakiegoś fana CE to po ch.. zawracasz dupę tak głupim wątkiem co?

Wydaje mi się że że karoseria i zawieszenie jest dopasowane pod silnik benzynowy a nie diesla prawda?
mało tego, wymiana silnika to nie wszystko, tu musi być cały układ napędowy łącznie z wałem, mostem, elektryką, i mnóstwem dupereli o których w początkowej fazie ne bierze się pod uwagę.
Osobiście wolałbym lepiej założyć dobrą instalkę LPG i śmigać tak jak przystoi modelem CE.
Diesla uwielbiam, ale w sedanie niech zostanie ;-)



#12 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 18 marca 2007 - 13:52

ksenio - bylbym zobowiązany gdybys zdobyl wiecej szczegolowych informacji od swojego kolegi. szczerze to wątpie zeby dalo rade samo "przepięcie" silnika (zbyt prosto by bylo)

darul - chodzi mi o opinie typu ww. profanacja etc.

mbsly - szukalbym CE w dobrej budzie i zawieszeniu, a o silniku w stanie najlepiej do remontu (czytaj silnik do wywalenia), co bypozwolilo pbnizyc koszty i nie byloby szkoda silnika(choć gdyby byl dobry to mozna zawsze sprzedac)

widze ze poruszylem dosyc ostry temat. mam nadzieje ze mnie za to nikt nie exkomunikuje... :?

#13 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 18 marca 2007 - 13:55

bially33 napisał:

CE w dobrej budzie
jezeli buda bedzie dobra tzn,ze wlasciciel dba o auto :!: myslisz,ze trafi Ci sie taki,ktory nie zadba o silnik :?: :drive: :?: :star: :star: :?:

#14 Offline   _arson


  • Postów: 440
  • Na forum od: 22 sty 2007
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 18 marca 2007 - 13:58

moj wujek przekladal do benzyny diesela i z tego co pamietam to wymienial silnik :!:, osprzet silnika, chlodnice, zegary, most i stacyjke. heh myslalem ze masz 15k pln na sama przerobke. wedlug mnie nie ma to sensu policz sobie chociaz sam koszt pozadnego silnika.

#15 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 18 marca 2007 - 14:02

arson, przekładał i być może zrobił to dobrze.
Polak wszystko potrafi ale nie zawsze kończy to co zaczął.
Tu musi wszystko grać tip top, wskazania licznika itp.

#16 Offline   _arson


  • Postów: 440
  • Na forum od: 22 sty 2007
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 18 marca 2007 - 14:04

darul, wujek jezdzi juz tym od okolo 5 lat i jest wszystko w porzadku. trzeba tez miec oczywiscie dobrego magika ktory posklada nam to do kupy :!:

#17 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marca 2007 - 14:22

Jak czytam posty kolegow wyzej to zastanawiam sie czy niektorzy maja wogole pojecie co pisza. Przelozenie silnika z benzyny na diesla nie jest wiekszym problemem. Na miejsce silnika 2,3l benzynymozesz spokojnie zalozyc diesla 2,5l. Przekladka bedzie sie wiazala z wymiana stacyjki (niekoniecznie) chlodnicy, zdjeciem pompy paliwa, zmiana poduszek pod silnik, wymiana 1 wiazki elektrycznej (lewego reflektora, drobnymi przerobkami instalacji elektrycznej, wiazki elektryczne bez problemu sie wypina), zalozeniem automatu grzania swiec zarowych, skrzynia, wal, most moze zosac ten sam (licznik nie bedzie przeklamywal jezeli jest dostosowany do mostu), przelozenia na skrzyni i moscie sa troche inne ale roznica bedzie niewielka. Kupujac auto do przerobki musisz wybrac auto ktore ma w miare podobne przelozenia do diesla. Zawieszenie bedzie pasowac, ewentualnie wymiana sprezyn przod (albo wyzsze podkladki gumowe). Wydech bedziesz musial zalozyc od diesla i pewnie czesciowo przerobic od sedana. Nie beda pasowac uchwyty do chlodnicy (bedziesz musial przyspawac nowe). Ogolnie sprawa nie jest az tak skomplikowana i mozna to zrobic we wlasnym zakresie.

Teksty typu zaloz sobie LPG pozostawie bez komentarza. Wedlug mnie LPG to znacznie gorsza rzezba niz diesel. Co do oryginalnosci auta to kazdy robi to co uwaza. Ja jestem za przerobka. PRAWDZIWY MB MUSI KLEKOTAC POD MASKA (oczywiscie moje prywatne zdanie http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/jump.gif ) Jezeli masz czas i mozliwosci mozesz dzialac

Koszty przerobki:
- silnik 3000 zl
- wydech 200 zl
- stacyjka 200 zl
- chlodnica 200 zl
- wiazki elektryczne itp 100 zl
- sprezyny itp 200 zl
- poduszki pod silnik 200 zl
- filtry oleje itp 500 zl
- automat grzania swiec zarowych 200 zl
- ewentualnie wymiana skrzynie 1000 zl

Calkowity koszt to jakies 8000 zl odliczajac jakies 2000 zl za czesci z benzyny ktore sprzedasz. Czyli jakies 6000 zl z robocizna. Jezeli bedziesz wszystko robil sam to zaoszczedzisz i koszt odliczajac sprzedane czesci z benzyny to bedzie jakies 4500 zl za swamp.

Jezeli bedziesz chcial dowiedziec sie cos wiecej na temat przerobki benzyne na diesla napisz na pw.

Jezeli chcesz zakladac jakis motor do 124CE to proponuje diesla 3.0. Znam goscia ktory cos takiego zrobil. Efekt wymiata. Jezdzi bardzo dobrze a dopa tez ma.

#18 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 18 marca 2007 - 14:23

chyba,ze przeloza sam silnik,a na reszte nie beda zwracac uwagi :!: http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_astro.gif http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/drive.gif

#19 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 18 marca 2007 - 14:28

przeglądając allegro przygotowalem teoretyczny kosztorys:

1.auto:
http://moto.allegro.pl/item176460666_30 ... a_bcm.html
(ato moze byc inne - chodzi o cenę)

2. silnik:
http://moto.allegro.pl/item175565410_me ... 1994r.html
(rozumiem ze z osprzętem wyniesie ok 6k)

3.sprzedajemy silnik benzynowy:
http://moto.allegro.pl/item175653802_si ... 6_129.html
(dzieki temu zwracają sie choć w polowie koszty związane z kupnem diesla)

4. kupujemy most:
http://moto.allegro.pl/item174541047_me ... dobry.html
(stary sprzedajemy co dzieki czemu znowu obnizamy koszt)

5.zamiana zegarów: (tutaj koszty mogą się też zzerować)

6. robocizna: nie orientuje sie

wszystko wyszukane "na szybko" i rozumiem ze najpierw trzeba sprawdzic co w jakim jest stanie i ze moze zajac duzo czasu

proszę o uwagi

Edit:
magik - dzięki za rozjasnienie sprawy. wkoncu jakies pozytywy do koncepcji. btw. po naczytaniu sie o gazowaniu silników MB tymbardziej zwątpiłem w taki zabieg

#20 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marca 2007 - 14:32

Mostu z CE nie wyjmuj tylko zaloz skrzynie ktora bedzie pasowac dobrze przelozerniami. Most w CE jest wzmacniany. Wiem ze przy przerobce CE na diesla 3.0 znajomy wymienial skrzynie tylko. Skrzynia byla z MB126 (byla silidniejsza i przelozenia pasowaly).








Podobne tematy Zwiń