Witam.
Miesiac temu kupilem pierwszego w zyciu Mercedesa. W124 Coupe 300 z 88 roku.
Niestety, w ciagu tego miesiaca okazalo sie, ze zakup byl niezbyt udany. Auto okazalo sie zmasakrowane prawie w kazdym miejscu. Nie mniej jednak samo auto podoba mi sie bardzo i chce nim dalej jezdzic. Mam jednak z nim kilka problemow. W tym temacie chodzi mi o:
- licznik (predkosciomierz) nie dziala
Podczas jazdy nie pokazuje aktualnej predkosci, stoi w miejscu. Tak samo jak przebieg dzienny i calkowity.
Wyciagalem licznik i ruszalem z tylu samym pokretlem od licznika i wskazowka od predkosci sie podnosi - wiec licznik wydaje sie sprawny. Natomiast jak jechalem autem i "trzymalem" linke od predkosciomierza to ona sie nie krecila.
Probowalem sie do niej dobrac na kanale, ale pozatym, ze (chyba) ja zlokalizowalem nic wiecej nie bylem w stanie zrobic. Czy jest mozliwosc, coby samemu to naprawic?
I jeszcze drugi problem - ekonomizer. Jak kupilem auto oczywiscie (jak wiekszosc w aucie) nie dzialal, ale doczepilem do niego ta rurke co byla przy liczniku i teraz wskazuje, z tym, ze STRASZNIE syczy. Im wolniej jade tym bardziej syczy. Mial ktos podobny problem?
PS.
Szukalem w tematach "licznik" oraz "predkosciomierz" i nie bylo mojego problemu.
Pozdrawiam
0
[w124] Licznik - nie dziala
Rozpoczęty przez dredek, sie 16 2008 20:08
30 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 sierpnia 2008 - 20:08
#2
Napisano 17 sierpnia 2008 - 17:13
dredek jesli chodzi o ekonomizer, to sprawdz wszystkie polaczenia podcisnienia, gdzies jest przerwany wezyk tegoz, lub nie podpiety tam gdzie trzeba. Dlatego syczy. A licznik cos bylo kombiniwane. Jak piszesz dziala, wiec trzeba szukac w napedzie miedzy asb a licznuikiem. pozdrowienia.
#3
Napisano 17 sierpnia 2008 - 19:00
Masz najpewniej do wymiany linkę od licznika jest ona podpięta pod skrzynię biegów, więc raczej na kanale to zrobisz i oczywiście samemu ;-) Ogólnie to jak poszukasz na forum to napewno znajdziesz jak to zrobić dokładnie
#4
Napisano 17 sierpnia 2008 - 20:24
dredek, tak jak wspomniał kolega post wyżej, najprawdopodobniej musisz wymienić linkę. Użyj forumowej szukajki jak to zrobić.
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1
#5
Napisano 18 sierpnia 2008 - 13:11
Dzieki za odpowiedz! Wlasnie przez godzine szukalem na forum (przy okazji zwiedzilem dzial FAQ - REWELACJA!!) no i .. nic. Wpisywalem "wymiana linki" "linka" "linka predkosciomierza" "linka prędkościomierza" "predkosciomierz" "prędkościomierz" "licznik" i nie ma konkretnego opisu.
Moglby ktos byc tak dobry i napisac jak to konkretnie zrobic? Na prawde szukalem, nie jestem leniem!
Moglby ktos byc tak dobry i napisac jak to konkretnie zrobic? Na prawde szukalem, nie jestem leniem!
#6
Napisano 18 sierpnia 2008 - 20:18
Po przeczytaniu wielu (!) forumowych wypowiedzi na temat owej linki, niegłupim pomysłem byłoby dokładne dokręcenie linki do licznika i skrzyni.
Myślę, że wymiana nie będzie trudniejsza niż wyjęcie zegarów
Najpierw uderz do sklepu i zobacz czy taką linkę mają na stanie, bo później można się zdziwić. Nie zaszkodzi odwiedzić EPC.
A ogólnie o problemach m.in. ze skaczącą wskazówką na zaś:
Jednakowoż są też ludzie sceptycznie nastawieni do tego pomysłu. ATF można zastąpić tawotem.
Myślę, że wymiana nie będzie trudniejsza niż wyjęcie zegarów
Najpierw uderz do sklepu i zobacz czy taką linkę mają na stanie, bo później można się zdziwić. Nie zaszkodzi odwiedzić EPC.
A ogólnie o problemach m.in. ze skaczącą wskazówką na zaś:
Kudłaty napisał:
Ze 4 lata temu też miałem podobny problem z drgającą wskazówką, od tak raptem sobie delikatnie drgała... wygramoliłem licznik, w pancerz linki kapnołem troszkę oleju ATF (ten do skrzyń automatycznych), ruszyłem metr do przodu, do tyłu w to samo miejsce... jeszcze dwie kropelki, odczekałem 2min, aż olej spłunie w głąb pancerza aby nie ufajdać obudowy licznika, przykręciłem linkę, przejechałem się troszkę i po sprawie. Nie drga do dziś
#7
Napisano 18 sierpnia 2008 - 21:30
qoompel napisał:
Po przeczytaniu wielu (!) forumowych wypowiedzi na temat owej linki, niegłupim pomysłem byłoby dokładne dokręcenie linki do licznika i skrzyni.
Co do dokrecenia przy skrzyni, to tam jest strasznie sie ciezko dorwac. Ale rozumiem, ze jakbym juz sie tam dobral, dokrecil i dalej by nie dzialalo, to wtedy ja tam odkrecic i wyciagnac ja od wewnatrz auta (przez miejsce z lizcnkiem) i potem jakos podobna trasa zalozyc nowa?
Jestm w tym kompletnie zielony To moje drugie auto i w poprzednim nie mialem takich problemow
roxa napisał:
Odnośnie linek, proponuje temat obok.
#8
Napisano 19 sierpnia 2008 - 20:19
Hmm, dzisiaj kupujac inne rzeczy do auta szarpnalem sie na nowa linke, jeszcze jej nie zakladalem, moze jutro to zrobie - jesli uda mi sie to wszystko zlokalizowac - ale nie wiem czy bedzie pasowac. Moglby ktos potwierdzic czy taki numer bedzie ok?
TRANSMISSIONE CKM
MERCEDES SERIE 200 186-124.540.0268
1245400268 linka predkosciomierza DB W124
Jesli nie, to postaram sie ja wymienic na wlasciwa.
TRANSMISSIONE CKM
MERCEDES SERIE 200 186-124.540.0268
1245400268 linka predkosciomierza DB W124
Jesli nie, to postaram sie ja wymienic na wlasciwa.
#9
Napisano 19 sierpnia 2008 - 20:46
roxa, wiem, ze chcesz pomoc i dzieki za to, ale... ten Twoj post nie wniosl nic do tematu... skoro nie wiesz to po co piszesz, ze nie wiesz? juz sie ucieszylem, ze ktos mi cos konkretnego odpisal
#10
Napisano 19 sierpnia 2008 - 21:06
Oczywiscie, ze jestem zielony. Jakbym nie byl zielony, to bym tyle nie pytal
Jestem informatykiem a nie mechanikiem. Piszac na forum mam nadzieje, ze ktos mi konkretnie odpisze, a "nie wiem" to moze mi powiedziec drugi informatyk Jak sie ogolnie przyjelo jak informatykowi sie zepsuje auto to bedzie probowal je zrestartowac . Wydalem troche kasy na auto, ktore okazalo sie zlomem i teraz chce zrobic mozliwie duzo samemu, by nie wydawac kolejnych pieniedzy u mechanikow. Czytalem o linkach duzo, wiem, ze niektorzy mieli za krotkie itd, ale moze akurat ktos kupil dokladnie to samo i mu podpasowalo. No nic, w takim razie sprobuje samemu jutro to zalozyc i zobaczymy czy pasuje czy nie - dam znac. Najwyzej bede 33 zl w plecy .
Pozdrawiam
Jestem informatykiem a nie mechanikiem. Piszac na forum mam nadzieje, ze ktos mi konkretnie odpisze, a "nie wiem" to moze mi powiedziec drugi informatyk Jak sie ogolnie przyjelo jak informatykowi sie zepsuje auto to bedzie probowal je zrestartowac . Wydalem troche kasy na auto, ktore okazalo sie zlomem i teraz chce zrobic mozliwie duzo samemu, by nie wydawac kolejnych pieniedzy u mechanikow. Czytalem o linkach duzo, wiem, ze niektorzy mieli za krotkie itd, ale moze akurat ktos kupil dokladnie to samo i mu podpasowalo. No nic, w takim razie sprobuje samemu jutro to zalozyc i zobaczymy czy pasuje czy nie - dam znac. Najwyzej bede 33 zl w plecy .
Pozdrawiam
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Licznik kilometrów w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukaszmo |
|
||
[W124] Naprawa liczników kilimetrów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ozzy1979 |
|
||
W 124 Centralka w drzwiach nie zawsze dziala - brak reakcji klami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryk96 |
|
||
Szyberdach nieprawidlowe dzialanie przycisku. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | GERAS601 |
|
||
[w124] Obrotomierz - nie dziala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mital |
|