RATUNKU, POMOCY.. jak mam odkręcić śrubę spuszczania oleju w misie olejowej, gdy ta śruba jest całkowicie obrobiona, praktycznie jest okrągła i wszystkie klucze nasadowe, oczkowe, płaskie zeskakują, kręcą się w koło, a śruba ani myśli drgnąć....
[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 11:54 ]
p.s. jaki jest gwint na tej śrubie lewy czy prawy?
0
[w124] Sruba spustowa w misce olejowej - jak odkręcić?
Rozpoczęty przez superbzorr, sie 18 2008 10:54
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 sierpnia 2008 - 10:54
#2
Napisano 18 sierpnia 2008 - 11:46
gwint jest normalny, odkręcasz jak normalną srubę, jak obrobiona to natnij szlifierką i spróbuj chwycic żabą
#3
Napisano 18 sierpnia 2008 - 12:03
W takiej sytuacji najlepiej sprawdzają się szczypce nastawne,czyli morsy,samochwyty i jak je tam zwał tylko trzeba je zapiąć z maksymalną siłą.
#4
Napisano 18 sierpnia 2008 - 19:16
Dobre zabki powinny zalatwic sprawe,najlepiej to robic z kanału.A jak wykrecisz to wkręc nowa srube tylko z czuciem zeby przy nastepnej wymianie nie bylo klopotow.
#5
Napisano 18 sierpnia 2008 - 20:39
Właśnie to w sobotę praktykowałem- łeb okrągły, śruba dokręcona na chama...
No to pilnik w łapę, dwa spłaszczenia by klucz dziesiątka pasownie złapał i poszło.
Żaden Bosz czy inny wynalazek! Przegrzanie materiału śruby może zrobić z niej plastelinę, w dodatku jeszcze lepiej zapiecze się w gwincie...
Swoją drogą, dziwne- śruba M14X1 a łeb oryginalnie na klucz 13, jakby się nie dało na np. 17 zrobić...
Po wykręceniu, jak stary olej chlupał sobie do puszki, opiłowałem łeb śruby na ok. fi 11mm, nabiłem nakrętkę M10 rozwierconą do fi 11mm wewnątrz, zespawałem do kupy- teraz mam śrubę z łbem na klucz 17.
V.
No to pilnik w łapę, dwa spłaszczenia by klucz dziesiątka pasownie złapał i poszło.
Żaden Bosz czy inny wynalazek! Przegrzanie materiału śruby może zrobić z niej plastelinę, w dodatku jeszcze lepiej zapiecze się w gwincie...
Swoją drogą, dziwne- śruba M14X1 a łeb oryginalnie na klucz 13, jakby się nie dało na np. 17 zrobić...
Po wykręceniu, jak stary olej chlupał sobie do puszki, opiłowałem łeb śruby na ok. fi 11mm, nabiłem nakrętkę M10 rozwierconą do fi 11mm wewnątrz, zespawałem do kupy- teraz mam śrubę z łbem na klucz 17.
V.
#6
Napisano 18 sierpnia 2008 - 21:01
roxa, gdyby nie pożałowania godny fakt, że najbliższe ASO mam ok. 80 km od mojego pueblo, i w dodatku sobota, wynajęty kanał, rozpaćkana robota i plan na wymianę poduszek tylnego wózka, to pewnie nie bawiłbym się z głupią śrubką (fakt, że to trwało może 25 minut) :grin:
Inna sprawa, że jestem mistrzem improwizacji, nabytek z dawnych, dziwnych lat... A w dodatku lubię dłubaninę.
Ale dzięki za uznanie!
V.
Inna sprawa, że jestem mistrzem improwizacji, nabytek z dawnych, dziwnych lat... A w dodatku lubię dłubaninę.
Ale dzięki za uznanie!
V.
#7
Napisano 18 sierpnia 2008 - 21:16
no widzę ze nie tylko ja miałem podobne problemy hehe ale wygrała u mnie metoda kolegi vorlog na spawałem nakrętkę i jest świetnie a oryginalna śruba za 5 zł gdzieś tam lata po skrzynkach w bagażniku stwierdziłem ze nie ma sensu sie denerwować następnym razem jak znów sie objedzie
#8
Napisano 18 sierpnia 2008 - 21:31
superbzorr napisał:
jak mam odkręcić śrubę spuszczania oleju w misie olejowej,
Trzeba dospawać inną z dużym łbem i kręcić, nic sie nie przegrzeje ani nie stopi. Sprawdzone.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Paliwo w misce olejowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | qba_doe |
|
||
wymiana uszczelki miski olejowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | klata1981 |
|
||
Poci sie z czujnika w misce olejowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kubaat3lover |
|
||
[w201] Osłona silnika / miski olejowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ziomal149 |
|
||
[W124] piasta,sruba tarczy hamulcowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Auradin |
|