Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Paliwo w misce olejowej


15 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 lipca 2007 - 14:01

qba_doe nie napisałeś czy motor pracuje równo, czy zużycie paliwa jest zwiększone, czy występują jakieś anomalie w pracy silnika. To trochę naprowadzi potencjalnych odpowiadających...
Po drugie pewien jesteś że to benzyna w oleju? Może najpierw wymień olej, zaleń odpowiedni stan i zobaczymy co będzie dalej...



#12 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 25 lipca 2007 - 16:19

Cytat

wyjecie filtru powietrza pewnie pozwoli na odpalanie bez problemu, ale chyba nie tedy droga, druga sprawa to to, ze padl juz akumulator.

I na tym proponuję się skupić :drive:

Cytat

Prosilbym o inne spostrzezenia i ewentualne uwagi, bo z tego co wiem, moje auto ma gaznik, nie sadze, by dodatkowo mialo wtrysk.

No co Ty? :piwo:
Zdejmij całą obudowę filtra (trzy śruby bodajże 10-tki) i dokładnie oceń czy wszystkie przewody i rurki są na miejscu.
Zobacz jak pracuje ta klapkaDołączona grafika

#13 Offline   qba_doe


  • Postów: 27
  • Na forum od: 30 cze 2007
  • Miejscowość: Tymczzasowo UK

Napisano 25 lipca 2007 - 17:05

wiec tak, olej wymieniony byl w zeszlym tygodniu, wymienione byly wszystkie filtry (paliwa, oleju i dokupiony filtr powietrza) pracowal dobrze, byl moment, ze dlawil sie na hamowaniu, tak, jak by chcial zgasnac, dolalem paliwa, przestalo sie to dziac, silnik jak jest cieply nierowno pracuje. Przestal odpalac, "znajomy" odlaczyl rurke spod pokrywy (odme), [poszla rura pod silnik zamiast do filtra powietrza. Problemy zniknely, odpalal bez problemu, ale dalej telepalo autem, podlaczylem spowrotem ta rurke, nie odpalil juz, akumulator zdechl, w misce poziom oleju na ful, wymienilem swiece (NGK)i przewody (BOSCHa) innych nie ma na tym zadupiu.
Znaczy sie sa, made in china, made in uk i jakies tam inne. Odpalenie nie poskutkowalo.


Co do zdjecia filtra powietrza w obudowie i sprawdzenie to jest tak, jak sie przygazuje, pokrywa w "gardzieli" sie otwiera. Przewody sa na miejscu i nie poodpinane.
Jedyne, co nie dziala, to pokretlo w gazniku, ktore odpowiada zapewne za obroty, nie zmieniaja sie.

Spotkalem sie tez z opinia "tutejszych" mechanikow, ze to moze byc splywajace paliwo, ktore sie nie spalilo w tloku, poniewaz swieca i kabel sa uszkodzone. Kable wymienione, ale auto nie odpalilo na drugim akumulatorze:(

#14 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 lipca 2007 - 21:52

qba_doe napisał:

"znajomy" odlaczyl rurke spod pokrywy (odme), [poszla rura pod silnik zamiast do filtra powietrza. Problemy zniknely, odpalal bez problemu, ale dalej telepalo autem, podlaczylem spowrotem ta rurke, nie odpalil juz, akumulator zdechl, w misce poziom oleju na ful(

Zmierz ciśnienie sprężania. Wydaje się że agregat poległ :drive:

#15 Offline   Malysz86


  • Postów: 110
  • Na forum od: 16 sty 2023
  • Miejscowość: Wlkp
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW 1200 1965

Napisano 16 czerwca 2023 - 14:57

Odgrzeję temat. Jeśli czuć benzynę na bagnecie to podejrzewając wtrysk jak pisze kolega:

Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 23 lipca 2007 - 21:36 napisał

Z mojej praktyki wynika, że największy udział przy przenikaniu paliwa do oleju ma właśnie lejący wtrysk w przypadku KE (jeśli auto ma popmpę paliwa mechniczną zamontowaną na silniku to może też być nieszczelność w pompie).
Jak to zdiagnozować?

#16 Offline   Malysz86


  • Postów: 110
  • Na forum od: 16 sty 2023
  • Miejscowość: Wlkp
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW 1200 1965

Napisano 17 czerwca 2023 - 00:34

Wyświetl postUżytkownik Malysz86 dnia 16 czerwca 2023 - 14:57 napisał

Odgrzeję temat. Jeśli czuć benzynę na bagnecie to podejrzewając wtrysk jak pisze kolega:
Użytkownik Ukaniu dnia 23 lipca 2007 - 22:36 napisał

Z mojej praktyki wynika, że największy udział przy przenikaniu paliwa do oleju ma właśnie lejący wtrysk w przypadku KE (jeśli auto ma popmpę paliwa mechniczną zamontowaną na silniku to może też być nieszczelność w pompie).
Jak to zdiagnozować?

Jak zdiagnozować czy to wina wtrysku, albo ewentualnie jakim sposobem można wyeliminować winę wtrysku żeby szukać przyczyny gdzie indziej?








Podobne tematy Zwiń