Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wiskoza... lewy czy prawy gwint?


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pawel35


  • Postów: 9
  • Na forum od: 05 wrz 2008
  • Miejscowość: Torun

Napisano 12 września 2008 - 10:29

Po przejrzeniu całego forum znalazłem sprzeczne informacje..124 300D rok 1990...dzisiaj będę wymieniał wiskozę i nie wiem jaki jest gwint na głównej śrubie od strony chłodnicy...odkręcam normalnie czy w stronę przeciwną......z góry dziękuję...



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 września 2008 - 10:47

pawel35 napisał:

nie wiem jaki jest gwint na głównej śrubie od strony chłodnicy

Zapewne jest gwint lewo zwojowy, śruba kołpakowa.

#3 Offline   pawel35


  • Postów: 9
  • Na forum od: 05 wrz 2008
  • Miejscowość: Torun

Napisano 12 września 2008 - 12:27

czyli odkręcam normalnie czy w stronę przeciwną...sorki ale zawsze mam z tym problem:-)

#4 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 12 września 2008 - 13:15

pawel35, odkręcasz normalnie, czyli stojąc przodem do samochodu w lewo ;-)

#5 Offline   pawel35


  • Postów: 9
  • Na forum od: 05 wrz 2008
  • Miejscowość: Torun

Napisano 12 września 2008 - 13:55

Dzięki...nie chcę wyrwać silnika z ramy...:-)..Pozdrawiam

#6 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 16 listopada 2010 - 15:52

witam!
Tez sie dzis chcialem zabrac za regeneracje wiskozy ale stanąłem na demontażu,a właściwie na jej nie demontażu. może ktoś napisać po kolei co i jak sie robi aby ją zdemontowć?
czy trzeba odkręcać wiatrak? i jakie klucze mi bedą do tego potrzebne. moj silnik to om 603.
dzieki z góry.

#7 Offline   asz


  • Postów: 384
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 listopada 2010 - 19:36

Rob napisał:

Zapewne jest gwint lewo zwojowy, śruba kołpakowa.

Jeżeli śruba jest jest przykręcona od strony chłodnicy to normalna śruba ( prawy gwint ) do tego przeważnie na imbusowy klucz
Jeżeli śruba jest jest przykręcona od strony silnika to wtedy śruba a raczej nakrętka ( lewy gwint ) klucz 2-dzieścia coś ???

tRawski napisał:

po kolei co i jak sie robi aby ją zdemontowć?
czy trzeba odkręcać wiatrak? i jakie klucze mi bedą do tego potrzebne. moj silnik to om 603.
dzieki z góry.
W silnikach 3.0 ( jak i w 2.5 - chyba ) trzeba wyjąć chłodnicę i cały szkopuł w tym że trzeba w jakiś magiczny sposób przytrzymać koło przykręcone do wentylatora.

Mi osobiście udało się przytrzymać kluczykiem 10 za śrubę którą koło jest przykręcone od strony silnika ( w dwie osoby jedna blokuje koło kluczykiem 10 a druga zakłada na klucz imbusowy rurkę i odkręca ).

Jak nie masz klimatyzacji możesz spróbować odkręcić kluczem udarowym od przodu bo po wyjęciu chłodnicy jest dostęp tylko jeden problem trzeba mieć klucz udarowy :zeby: :ok: .

Przytrzymywania koła "żabką" nie polecam bo można poharatać koło i rowki na pasek, a wtedy dodatkowe koszty.

Ja przy odkręcaniu wiskozy od wiatraka musiałem użyć wiertarki do rozwiercenia śrub mocujących ( przy rozwiercaniu OSTROŻNIE nie przegrzać rozwiercanych śrub bo wiatrak jest plastikowy )

#8 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 17 listopada 2010 - 11:09

dzieki.
klime mam ale nie nabita. a chlodnice i tak mialem demontowac celem wymiany plynu i przeplukania.
trza isc i wziac sie za robote.

#9 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2010 - 21:27

A ja biorę imbsika kluczyk 10 i młotek i walę na zrywa, zawsze uda mi się odkręcić.Oczywiście ścągam obudowę wiatraka i dokładam kawałek tektury by nie uszkodzić chłodnicy.

#10 Offline   Marcinzzz


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 mar 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Drugi Mercedes:W210 220 D
  • Inne auto:Warszawa M20

Napisano 29 grudnia 2010 - 23:14

Witam panowie podepnę się do tematu. Otóż posiadam 124 ce z 95 roku e-klasa silnik 220 M111.960 i mam taki problem, "wisco" trzyma cały czas i potrzebuje je zdemontować, ale za "chiny" nie chce ruszyć śruba. teraz pytanie czy mam tam lewy gwint? a może jeszcze inaczej się to jakoś zdejmuje? Dodam że na tym "wiscu" śruba jest od strony pompy, a od strony chłodnicy jest tylko jakaś "skręcona sprężynka" Pomoże ktoś?








Podobne tematy Zwiń