Po przejrzeniu całego forum znalazłem sprzeczne informacje..124 300D rok 1990...dzisiaj będę wymieniał wiskozę i nie wiem jaki jest gwint na głównej śrubie od strony chłodnicy...odkręcam normalnie czy w stronę przeciwną......z góry dziękuję...
0
[w124] Wiskoza... lewy czy prawy gwint?
Rozpoczęty przez pawel35, wrz 12 2008 10:29
16 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 12 września 2008 - 10:29
#2
Napisano 12 września 2008 - 10:47
pawel35 napisał:
nie wiem jaki jest gwint na głównej śrubie od strony chłodnicy
Zapewne jest gwint lewo zwojowy, śruba kołpakowa.
#3
Napisano 12 września 2008 - 12:27
czyli odkręcam normalnie czy w stronę przeciwną...sorki ale zawsze mam z tym problem:-)
#4
Napisano 12 września 2008 - 13:15
pawel35, odkręcasz normalnie, czyli stojąc przodem do samochodu w lewo ;-)
#5
Napisano 12 września 2008 - 13:55
Dzięki...nie chcę wyrwać silnika z ramy...:-)..Pozdrawiam
#6
Napisano 16 listopada 2010 - 15:52
witam!
Tez sie dzis chcialem zabrac za regeneracje wiskozy ale stanąłem na demontażu,a właściwie na jej nie demontażu. może ktoś napisać po kolei co i jak sie robi aby ją zdemontowć?
czy trzeba odkręcać wiatrak? i jakie klucze mi bedą do tego potrzebne. moj silnik to om 603.
dzieki z góry.
Tez sie dzis chcialem zabrac za regeneracje wiskozy ale stanąłem na demontażu,a właściwie na jej nie demontażu. może ktoś napisać po kolei co i jak sie robi aby ją zdemontowć?
czy trzeba odkręcać wiatrak? i jakie klucze mi bedą do tego potrzebne. moj silnik to om 603.
dzieki z góry.
#7
Napisano 16 listopada 2010 - 19:36
Rob napisał:
Zapewne jest gwint lewo zwojowy, śruba kołpakowa.
Jeżeli śruba jest jest przykręcona od strony chłodnicy to normalna śruba ( prawy gwint ) do tego przeważnie na imbusowy klucz
Jeżeli śruba jest jest przykręcona od strony silnika to wtedy śruba a raczej nakrętka ( lewy gwint ) klucz 2-dzieścia coś ???
tRawski napisał:
po kolei co i jak sie robi aby ją zdemontowć?
czy trzeba odkręcać wiatrak? i jakie klucze mi bedą do tego potrzebne. moj silnik to om 603.
dzieki z góry.
czy trzeba odkręcać wiatrak? i jakie klucze mi bedą do tego potrzebne. moj silnik to om 603.
dzieki z góry.
Mi osobiście udało się przytrzymać kluczykiem 10 za śrubę którą koło jest przykręcone od strony silnika ( w dwie osoby jedna blokuje koło kluczykiem 10 a druga zakłada na klucz imbusowy rurkę i odkręca ).
Jak nie masz klimatyzacji możesz spróbować odkręcić kluczem udarowym od przodu bo po wyjęciu chłodnicy jest dostęp tylko jeden problem trzeba mieć klucz udarowy .
Przytrzymywania koła "żabką" nie polecam bo można poharatać koło i rowki na pasek, a wtedy dodatkowe koszty.
Ja przy odkręcaniu wiskozy od wiatraka musiałem użyć wiertarki do rozwiercenia śrub mocujących ( przy rozwiercaniu OSTROŻNIE nie przegrzać rozwiercanych śrub bo wiatrak jest plastikowy )
#8
Napisano 17 listopada 2010 - 11:09
dzieki.
klime mam ale nie nabita. a chlodnice i tak mialem demontowac celem wymiany plynu i przeplukania.
trza isc i wziac sie za robote.
klime mam ale nie nabita. a chlodnice i tak mialem demontowac celem wymiany plynu i przeplukania.
trza isc i wziac sie za robote.
#9
Napisano 18 listopada 2010 - 21:27
A ja biorę imbsika kluczyk 10 i młotek i walę na zrywa, zawsze uda mi się odkręcić.Oczywiście ścągam obudowę wiatraka i dokładam kawałek tektury by nie uszkodzić chłodnicy.
#10
Napisano 29 grudnia 2010 - 23:14
Witam panowie podepnę się do tematu. Otóż posiadam 124 ce z 95 roku e-klasa silnik 220 M111.960 i mam taki problem, "wisco" trzyma cały czas i potrzebuje je zdemontować, ale za "chiny" nie chce ruszyć śruba. teraz pytanie czy mam tam lewy gwint? a może jeszcze inaczej się to jakoś zdejmuje? Dodam że na tym "wiscu" śruba jest od strony pompy, a od strony chłodnicy jest tylko jakaś "skręcona sprężynka" Pomoże ktoś?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty YouTube - przydatne poradniki, naprawy, modyfikacje |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
Odkręcająca się wiskoza (niszczy chłodnice) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TomaszK4 |
|
||
Naprawy z humorem |
HydePark | Czarownica |
|
||
W201 190E leży lewy przód |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RIM6661 |
|
||
Koszty naprawy ASD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Krzysiek127 |
|