Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Problem z obrotami po remoncie


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Abdulek


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 18 września 2008 - 10:13

Witam jest tu nowy ale mam takowe zapytanie.
Mam w201 83r. silnik 2.0E opcja na pełnym wtrysku Boscha i mam problem następujący:
od kwietnia auto przechodzi gruntowny remont silnika nowe pierścienie, panewki, szlif wału itp.
Silniczek jest już poskładany tylko teraz pojawił się problem z obrotami nie chce zejść na wolnych poniżej 1.5tyś.obr. nie wiem czy to coś ze sterowaniem czy inny powód.
Pomoże ktoś? Ewentualnie jakby ktoś miał schematy instalacji el. do tego wozu będe wdzięczny.
I jeszcze jedno jakie powinno być ciś. na cylindrach bo u mnie jest chyba jakaś anomalia bo po remoncie jest tak:
(Mierzone na zimnym silniku)
1-wszy 8.9
2-gi 9.1
3-ci 9.5
4-ty 11
I przy okazji czy w tym silniku wskaźnik ciś. oleju powinien być el.czy mechaniczny?
Z góry dziękuje za odp.
Pozdrawiam



#2 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 18 września 2008 - 12:28

Abdulek napisał:

wskaźnik ciś. oleju powinien być el.czy mechaniczny?
Jest elektryczny,

Abdulek napisał:

nie chce zejść na wolnych poniżej 1.5tyś.obr.
Nie napisałeś czy temperatura silnika ma wpyw na wysokość wolnych obrotów. Regulować obroty można w kilku miejscach,

Abdulek napisał:

jakie powinno być ciś. na cylindrach
Po dobrze wykonanym remoncie powinno być równe na wszyskich cylindrach. W twoim przypadku wymieniono tylko pierścienie, co z gowicą i zaworami, co z cylindrami.

#3 Offline   Abdulek


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 18 września 2008 - 12:40

głowica też była w całości robiona szlifowana i polerowana, zawory dotarte i wypolerowane, nowe gumy na zaworach, cylindry tylko lekko wypolerowane.
A co do temperatury i obrotów to faktycznie jak się rozgrzał do 80stopni troszkę się zmniejszyły obroty ale nie znaczenie, a silnik na regulacje przy wtrysku nie reaguje wogóle

#4 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 18 września 2008 - 12:43

Abdulek napisał:

a silnik na regulacje przy wtrysku nie reaguje wogóle
A co z regulacją położenia przepustnicy?

#5 Offline   Abdulek


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 18 września 2008 - 12:52

a gdzie ta regulacja się znajduje?
nie mam tego teraz przed sobą bo jestem na urlopie w poniedziałek wracam to wszystko dokładnie sprawdzę

#6 Offline   Łysypy


  • Postów: 10
  • Na forum od: 06 wrz 2008
  • Miejscowość: mazury

Napisano 18 września 2008 - 12:54

z tego co sie orientuje to przy roznicy 2b pomiedzy ktorymkolwiek z cylindrow to robi sie remont....dziwne ze masz po remoncie takie rozbieznosci. 0,2 - 0,5 to jeszcze ale nie 2.1b! z tego co widze to rosnie cisnienie wg kolejnosci garow. stawialbym na glowice (o ile cala reszta byla mierzona, sprawdzana i porzadnie zlozona)

#7 Offline   Abdulek


  • Postów: 6
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 18 września 2008 - 13:03

Łysypy napisał:

stawialbym na glowice (o ile cala reszta byla mierzona, sprawdzana i porzadnie zlozona)
To znaczy głowica do wyrzucenia czy sprawdzić ją na szczelność?

#8 Offline   Łysypy


  • Postów: 10
  • Na forum od: 06 wrz 2008
  • Miejscowość: mazury

Napisano 18 września 2008 - 14:42

Cytat

To znaczy głowica do wyrzucenia czy sprawdzić ją na szczelność?

jesli caly uklad tlokowo-korbowy jest ok (takie same luzy na zamkach,pierscieni w tlokach,itd) to stawialbym tylko na glowice. jesli potrafisz docierac zawory to dotrzej je w gniazdach i zmierz wysokosc glowicy w skrajnych pkt (bardzo dokladnie) -moze byc krzywizna glowicy (to ze glowica jest planowana to nie znaczy ze jej wysokosci w skrajnych pkt sa takie same)

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 września 2008 - 15:06

Łysypy napisał:

moze byc krzywizna glowicy (to ze glowica jest planowana to nie znaczy ze jej wysokosci w skrajnych pkt sa takie same)

Może tak czarnych scenariuszy nie zakładajmy, przecież nie naprawiał tej głowicy fryzjer. Trzeba dojść co z obrotami, oczywiście dobrze jest znać ciśnienie sprężania dla dalszych decyzji co z tym robić.

#10 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 18 września 2008 - 15:22

Abdulek napisał:

a gdzie ta regulacja się znajduje?
Przpustnica to jest to czym sterujesz naciskając pedał gazu, jest zabudowana na kolektorze ssącym. Jak będziesz sledził trasę: pedał gazu, linka, regulacja długości linki, cięgna metalowe to na końcu cięgno metalowe steruje ośką przepustnicy. W tym miejscu jest śruba regulacyjna. Przepustnica na wolnych obrotach powinna być zamknięta.








Podobne tematy Zwiń