Witam ponownie... Niestety, tragedia. Wykopałem pompke i... okazuje się, że idzie do niej dość sporo przewodów. Najczęściej (ze dwa, trzy) żółto czarne, jest czerwony, jest brązowy, są ze dwa biało czarne itp. Jutro (dziś już ciemno) opiszę dokładnie, ile ich jest i dokąd wchodzą i jakie kolory...
0
[w124] 200E,1992-problemy z montażem alarmu
Rozpoczęty przez delsen_p, wrz 20 2008 20:16
29 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 23 września 2008 - 21:23
#12
Napisano 24 września 2008 - 00:28
delsen_p, zobacz poniższe schematy:
Obwód centralnego zamka - W124 260E 1989
Obwód centralnego zamka - W124 300E 1992
Różnice są nieznaczne, ale są - moim zdaniem ten z 1992 roku, będzie odpowiadał temu co masz w aucie.
Oznaczenia kolorów:
BLK - czarny
WHT - biały
YEL - żółty
RED - czerwony
GRN - zielony
BLU - niebieski
Jak są łamane BLK/WHT to wiadomo, że chodzi o dwukolorowe przewody. Żółte "grube" przewody to przewody powietrzne. Miejsca wpięcia fabrycznego alarmu są tam gdzie pisze coś w stylu "ANTI-THEFT SYSTEM / ALARM". Biorąc jeszcze pod uwagę schemat zamieszczony przez Roba po ustaleniu który wariant schematyczny masz zastosowany u Ciebie bez problemów powinieneś znaleźć odpowiedni przewód przy pompce.
Moim zdaniem ten przewód sterownia o który Ci chodzi to ma kolor niebieski (od pompki do lewych drzwi na drugim schemacie).
Gdyby były problemy to pisz lub spróbuj znaleźć gdzie to sterowanie się znajduje w wiązce starej centralki - włączasz zapłon i podajesz na kable na zmianę + i - 12V i patrzysz co się dzieje - czyt. reakcja zamka :roll:
Obwód centralnego zamka - W124 260E 1989
Obwód centralnego zamka - W124 300E 1992
Różnice są nieznaczne, ale są - moim zdaniem ten z 1992 roku, będzie odpowiadał temu co masz w aucie.
Oznaczenia kolorów:
BLK - czarny
WHT - biały
YEL - żółty
RED - czerwony
GRN - zielony
BLU - niebieski
Jak są łamane BLK/WHT to wiadomo, że chodzi o dwukolorowe przewody. Żółte "grube" przewody to przewody powietrzne. Miejsca wpięcia fabrycznego alarmu są tam gdzie pisze coś w stylu "ANTI-THEFT SYSTEM / ALARM". Biorąc jeszcze pod uwagę schemat zamieszczony przez Roba po ustaleniu który wariant schematyczny masz zastosowany u Ciebie bez problemów powinieneś znaleźć odpowiedni przewód przy pompce.
Moim zdaniem ten przewód sterownia o który Ci chodzi to ma kolor niebieski (od pompki do lewych drzwi na drugim schemacie).
Gdyby były problemy to pisz lub spróbuj znaleźć gdzie to sterowanie się znajduje w wiązce starej centralki - włączasz zapłon i podajesz na kable na zmianę + i - 12V i patrzysz co się dzieje - czyt. reakcja zamka :roll:
#13
Napisano 24 września 2008 - 20:51
Ok, dopiero zakończyłem zmianę, i przyznam że dzis, nawet chwili nie miałem by zerknąć pod siedzenie. Więcej info dodam jutro około 15. Próbowałem wykopać stara centralkę od alarmu, ale... jest ogromny problem. Po odłączeniu alarmu (jakaś firma CONDOR, było na naklejce od złączki, sama skrzynka nie ma oznaczeń) samochód nie odpalił! Nie ma prądu w stacyjce!!! Po podłączeniu na nowo, prąd pojawia się! Namieszane że aż strach. Chciałem poprostu dojść po kablach, gdzie stary alarm wpinał sie w zamki. Niestety, nie w pompę! Przewody od starej centralki idą gdzieś pod kierownicę mocno schowane za stacyjką. Niestety, mam tez ogromne problemy z rozebraniem tej zabudowy! Jakaś dziwna wersja tego mercedesa, bo nigdzie nie ma śrub a ja nie chce połamać niczego.
Kolejna sprawa, zauważyłem, że drzwi (centralny zamek) w ogóle nie raguje na zamykanie gdy są kluczyki w stacyjce (przekręcone raz w prawo, bez aktywnego zapłonu). Zamek zamyka sie dopiero wtedy, gdy wyciągne kluczyki! Bezsensu! Stacyjke mam nieoryginalną , od 190tki!
A propo starego alarmu, to monter, pobił wszystkie rekordy kamuflacji! Przewody poprowadził wszystkie osobno! Są chyba przedłużane i biegną po całym aucie przez takie miejsca, że nawet bym sie tego nie spodziewał. Zasilanie tego alarmu wyłazi z....
prawego błotnika przy kierunku, i biegnie do akku, a sama centralka jest całkowicie gdzie indziej!
Jeden z przewodów do czujnika otwierania drzwi wyciągałem z:
lewy błotnik, lewy próg, tylna kanapa (pod spodem), kawałek w tunelu instalacji w podłodze pasażera aż do prawego błotnika, słupka szyby....
To chyba żart, co???
Kto miał siłę i chęci aż tak sie z tym bawić???
Czujnik uderzeniowy znalazłem pod butlą gazową w miejscu koła zapasowego w bagażniku, a przycisk serwisowy pod wykładziną apteczki przy tylniej szybie!
Po co z tym tyle zabawy???
No fakt. Merc ten , jeszcze dziesięć lat temu kosztował sporo kasy, a gdy był nowy, wart pewnie był fortunę! To jedyne chyba , w miarę rozsądne wytłumaczenie takiego montażu!
Nie znalazłem jeszcze , miejsca w którym, monter podłączył sie pod zamki!
Wybaczcie... ale, nie mam juz sił
Jutro, dobiorę się raz jeszcze do pompy. Sprawdzę, jaka to wersja i jakie są dokładnie przewody.
Kolejna sprawa, zauważyłem, że drzwi (centralny zamek) w ogóle nie raguje na zamykanie gdy są kluczyki w stacyjce (przekręcone raz w prawo, bez aktywnego zapłonu). Zamek zamyka sie dopiero wtedy, gdy wyciągne kluczyki! Bezsensu! Stacyjke mam nieoryginalną , od 190tki!
A propo starego alarmu, to monter, pobił wszystkie rekordy kamuflacji! Przewody poprowadził wszystkie osobno! Są chyba przedłużane i biegną po całym aucie przez takie miejsca, że nawet bym sie tego nie spodziewał. Zasilanie tego alarmu wyłazi z....
prawego błotnika przy kierunku, i biegnie do akku, a sama centralka jest całkowicie gdzie indziej!
Jeden z przewodów do czujnika otwierania drzwi wyciągałem z:
lewy błotnik, lewy próg, tylna kanapa (pod spodem), kawałek w tunelu instalacji w podłodze pasażera aż do prawego błotnika, słupka szyby....
To chyba żart, co???
Kto miał siłę i chęci aż tak sie z tym bawić???
Czujnik uderzeniowy znalazłem pod butlą gazową w miejscu koła zapasowego w bagażniku, a przycisk serwisowy pod wykładziną apteczki przy tylniej szybie!
Po co z tym tyle zabawy???
No fakt. Merc ten , jeszcze dziesięć lat temu kosztował sporo kasy, a gdy był nowy, wart pewnie był fortunę! To jedyne chyba , w miarę rozsądne wytłumaczenie takiego montażu!
Nie znalazłem jeszcze , miejsca w którym, monter podłączył sie pod zamki!
Wybaczcie... ale, nie mam juz sił
Jutro, dobiorę się raz jeszcze do pompy. Sprawdzę, jaka to wersja i jakie są dokładnie przewody.
#14
Napisano 24 września 2008 - 23:06
delsen_p, a co pisałem wcześniej?
I tak masz szczęście, że to jakiś zabytek, bo nowsza centralka by to "uznała" za próbę kradzieży i lipa.
Część rzeczy jest opisana w FAQ.
Jak dla kogo. Pomyśl że gdyby tego nie było mógłbyś zamknąć samochód z kluczykami w środku. Nie wiem czy tak wszystkie mają - jutro postaram się sprawdzić
Często stosowany "myk" przez ludzi chcących jak najlepiej zabezpieczyć swoje 124'ki ze względu na fakt, że stacyjki 190'tek są postrachem złodziei - tylko zawodowiec, i to nie bez problemów potrafi taką rozbroić
Patrz wyżej: wymiana stacyjki również do tanich rzeczy nie należy - czyli ktoś za nowości nieźle się postarał żeby mu nie odjechało To może mieć nawet związek z brakiem znaczących cokolwiek oznaczeń - przynajmniej we wnętrzu coś powinno być, a nie ma - i nie sądzę aby to był wymysł producenta
Cytat
nic nie przecinaj dopóki nie będziesz miał pewności co jest od czego (...) można się permanentnie uziemić (też przerabiałem - przerwa w zasilaniu -> brak możliwości rozbrojenia -> blokada zapłonu )
delsen_p napisał:
Niestety, mam tez ogromne problemy z rozebraniem tej zabudowy!
delsen_p napisał:
Zamek zamyka sie dopiero wtedy, gdy wyciągne kluczyki! Bezsensu!
delsen_p napisał:
Stacyjke mam nieoryginalną , od 190tki!
delsen_p napisał:
To chyba żart, co???
Kto miał siłę i chęci aż tak sie z tym bawić??? (...)
Po co z tym tyle zabawy???
Kto miał siłę i chęci aż tak sie z tym bawić??? (...)
Po co z tym tyle zabawy???
#15
Napisano 25 września 2008 - 00:17
Radhezz napisał:
Jak dla kogo. Pomyśl że gdyby tego nie było mógłbyś zamknąć samochód z kluczykami w środku.
Odłącz klemę żeby centralny nie działał i spróbuj "zatrzasnąć" drzwi kierowcy . Nie ma mości żeby po wciśnięciu rygla drzwi się zatrzasnęły - rygiel powinien odbić. Takie zabezpieczenie jest nawet w maluchu
Wracając do tematu:
Brak mi słów by określić to co zostało zrobione w tym aucie. W praktyce to bardzo dobrze zamontowane i zamaskowane zabezpieczenie. Szkoda tylko że poprzedni właściciel nie raczył o tym poinformować. Proponowałbym wesprzeć się jakimś "specem " od zabezpieczeń. Oni standardowo zamontowane alarmy unieszkodliwiają w kilka chwil ale taki bardziej zamotany zajmie im ciut wiecej czasu
#16
Napisano 25 września 2008 - 14:47
No to mnie podbudowaliście. Uznam ten burd... za celowy! Chciał bym mieć aż taki talent. Fakt, centralkę i syrenę zamaskowałem tak, że tylko z piłą tarczową ją znajdą! Nie moge być przecież gorszy... Choć, kto to dziś ukradnie?????
2 tony złomu prędzej z PKP poniosą...
Jeśli chodzi o zamek centr., to przyznam bez bicia, że zapał mi minął. Tak mi sie już nie chce... Później pójdę, zerkne na te kable raz jeszcze...
[ Dodano: Czw Wrz 25, 2008 15:47 ]
A więc tak.... Do pompki idą dwie wiązki. Jedna kończy się okrągłą wtyczką, idą w niej przewody koloru: dwa niebieskie, dwa zółte, dwa zielone; druga wiązka kończy się płaską wtyczką, idą w niej przewody: jeden brązowy, jeden czarny, trzy czerwono/białe; wtyczki są prawie obok siebie; i co teraz??
2 tony złomu prędzej z PKP poniosą...
Jeśli chodzi o zamek centr., to przyznam bez bicia, że zapał mi minął. Tak mi sie już nie chce... Później pójdę, zerkne na te kable raz jeszcze...
[ Dodano: Czw Wrz 25, 2008 15:47 ]
A więc tak.... Do pompki idą dwie wiązki. Jedna kończy się okrągłą wtyczką, idą w niej przewody koloru: dwa niebieskie, dwa zółte, dwa zielone; druga wiązka kończy się płaską wtyczką, idą w niej przewody: jeden brązowy, jeden czarny, trzy czerwono/białe; wtyczki są prawie obok siebie; i co teraz??
#17
Napisano 25 września 2008 - 15:09
delsen_p, wszystko w w okrągłej się zgadza, czyli jak wepniesz się pod niebieski (jeden z dwóch), to masz duże szanse trafić Może i nie jest to tak odpowiedź jakiej się spodziewałeś, ale i tak żeby coś dalej mierzyć to musisz się wpiąć z przyrządami do wtyczki - niech ktoś kręci zamkiem, a Ty obserwuj sygnał +/- 12V.
EDIT:
Sorka - u Ciebie lewy zamek nie działa to nic na niebieskim nie zobaczysz... Od prawych drzwi jest analogicznie zielony
EDIT:
Sorka - u Ciebie lewy zamek nie działa to nic na niebieskim nie zobaczysz... Od prawych drzwi jest analogicznie zielony
#18
Napisano 25 września 2008 - 23:12
ok, więc zielony i niebieski odpowiedzialne są za otwieranie i zamykamie, jak zrozumiałem, tak???
ok, a teraz jak dokonać pomiaru??
masę (minus) miernika dam na czarny, a plusa wepchnę np. w niebieski. Miernik nastawiam na +12V i kręce zamkiem. Jeśli, trafię na przewód od otwierania, powinno pojawić się podczas otwierania centralki +12V, tak???
I tak samo podczas zamykania, w innym przewodzie, też +12V tak??
Zrozumiałem to tak, że jeśli podłączę sie np. do niebieskiego (miernikiem) i podczas otwierania zamka, miernik wskarze +12, mam w to miejsce podłączyć przewód otwierania zamka z centralki alarmu, tak???
ok, a teraz jak dokonać pomiaru??
masę (minus) miernika dam na czarny, a plusa wepchnę np. w niebieski. Miernik nastawiam na +12V i kręce zamkiem. Jeśli, trafię na przewód od otwierania, powinno pojawić się podczas otwierania centralki +12V, tak???
I tak samo podczas zamykania, w innym przewodzie, też +12V tak??
Zrozumiałem to tak, że jeśli podłączę sie np. do niebieskiego (miernikiem) i podczas otwierania zamka, miernik wskarze +12, mam w to miejsce podłączyć przewód otwierania zamka z centralki alarmu, tak???
#19
Napisano 25 września 2008 - 23:28
delsen_p napisał:
ok, więc zielony i niebieski odpowiedzialne są za otwieranie i zamykamie
delsen_p napisał:
masę (minus) miernika dam na czarny, a plusa wepchnę np. w niebieski.
Tam gdzie zaobserwujesz zależność występowania tak jak wyżej napisałem naprzemiennie napięcia -/+12V to masz się wpiąć z centralką
#20
Napisano 26 września 2008 - 04:52
Czyli źle zrozumiałem.... Wpinam się pod np. niebieski, i teraz, podczas zamykania, co powinien wskazać mi miernik?? np. +12 a podczas zamykania -12V, tak??
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Montaż alarmu ze sterownikiem centralnego zamka |
Mercedes S, CL i SEC | majkel333 |
|
||
[W124] trójkąt boczka drzwi problem z montażem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jul |
|
||
[W124] Podłączenie centralki alarmu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szalonyypl |
|
||
[W124] Dołożenie alarmu sterowanego fabrycznym pilotem-kluczykiem |
Modyfikacje,Tuning | brys |
|
|
|
[w124] Podłączenie alarmu tutorial |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | stevenjones |
|