Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Mercedes 1.8 BP+ GAZ problem


82 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 27 września 2008 - 22:58

hmmm to cza bedzie pokminic z tym BLOS-em ile to sie ceni gdzies widzialem 400 zl



#12 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 27 września 2008 - 23:05

DawidU89 napisał:

z tym BLOS-em ile to sie ceni gdzies widzialem 400 zl
To cena samego urządzenia, a jeszcze musisz zbudować cały dolot do niego + regulacja (prosta, ale zawsze) i jakieś inne mniejsze pierdoły - ktoś bodajże na MMC montował i mu wyszło coś koło 800zł :slinka:

#13 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 27 września 2008 - 23:23

A tak da rade bez bebechow w silniku krokowym przyzwoicie pojeździc bez robienia wiochy za glosnymm chodzeniem czy cos w tym stylu zbliza sie pazdziernik a w nim zawsze ciezko 5 x urodziny ...

#14 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 27 września 2008 - 23:34

Hmm... tak właśnie naszła mnie chwila refleksji, że w instalacjach I generacji nie ma silnika krokowego... :? Czyli to jednak by była II generacja :slinka:
Ja powiem tak: coś jest walnięte w układzie sterowania dawki gazu - jeżeli odłączysz silnik krokowy i ustawisz go na pełne otwarcie, to będzie wszystko działać jak w I generacji (ja tak mam po awarii sterownika od gazu) - wykluczenie elektroniki z "procesu decyzyjnego" co do dawki gazu umożliwi jego regulację mechaniczną. Jak wpadnie Ci trochę kasy, to możesz to spróbować naprawiać, ale póki co zostałbym osobiście przy wersji uproszczonej (u mnie już 4 lata te rozwiązanie tymczasowe jest zastosowane)...

#15 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 27 września 2008 - 23:43

Czyli tylko odlaczyc chwasta i na pelne otwarcie ustawic nic wiecej ??
nie bedzie wiecej palil? obroty beda nierowne tyle czy jeszcze jakies pctrykania pykania czy cos innego? :]
Wogole to dzikowa ze sie udzieliles i starasz sie pomoc :ok:
jutro bede probowal wszystkiego po kolei jak narazie bardzo prosze mi na to pytanie odpowiedz :slinka:

#16 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 27 września 2008 - 23:57

DawidU89 napisał:

nie bedzie wiecej palil?
No więcej jak teraz, no i jak go podregulujesz to nie ma szans palić więcej. Oczywiście przy sprawnym silniczku spalanie by było jeszcze trochę mniejsze, ale wg. mnie zamiast bawić się w naprawy to lepiej założyć BLOS i mieć święty spokój na wieki.

DawidU89 napisał:

obroty beda nierowne tyle czy jeszcze jakies pctrykania pykania czy cos innego? :slinka:
Obroty wyregulujesz kręcąc śrubami - główną od zasilania gazem i regulacyjną obrotów jałowych na zimnym bądź ciepłym silniku - pamiętają jednak o tym, że obroty na zimnym będą niższe niż na ciepłym, czyli lepiej by było regulować na zimnym.
Ot i cała filozofia - a falowanie jest w sumie szczegółem :-P

#17 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 28 września 2008 - 19:48

Filtry sprawwdzone wsio OK
LPG zmieniony juz go nie dusi ...
Ale nadal gasnie nawet jak sie jedzie 60km/h tylko na luzie
Moze mi ktos powiedziec /wytlumaczyc to (kable WN, palec i kopulka) co za palec ;| kopulka jakie kable

Interesuje mnie cena calego zestawu BLOS ?? ale wsio kabelki gdzie co moge dostac jak i do czego to zalozyc co wyrwac ;) co odciac caly montarz... :zeby:

#18 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 28 września 2008 - 23:21

OK, więc tutaj jest schemat układu zapłonowego:
http://anonymouse.or...&SGR=060&SGN=04
Nie znam polskiego nazewnictwa co niektórych elementów, a nie chciałbym namieszać, więc tylko orientacyjnie - większości nie jestem pewien:

IGNITION CABLES - przewody zapłonowe, kable WN
DISTRIBUTOR CAP - kopułka
IGNITION DISTRIBUTOR - rozdzielacz
DISTRIBUTOR - palec rozdzielacza
CAP - ???

DawidU89 napisał:

LPG zmieniony juz go nie dusi ...
Czyli co - inny gaz zatankowany czy o co kaman?

DawidU89 napisał:

Ale nadal gasnie nawet jak sie jedzie 60km/h tylko na luzie
A regulowałeś coś śrubami? Jak tam silnik krokowy?

#19 Offline   DawidU89


  • Postów: 75
  • Na forum od: 26 wrz 2008
  • Miejscowość: CK

Napisano 28 września 2008 - 23:35

Tak inny gaz pomogl sam sie zdziwilem ;|
MEsiek stoi u elektryka ma on za zadanie sprawdzicz czy silniczek dziala..
nie regulowalem bo postanowilem ze zrobie to jak zmienie gaz ale po zmianie gazu bylo niebo lepiej ale i tak przy obrotach od 4-5 tys tak na oko zaczelo go dusic to pewnie przez zapchany doplyw powietrza

Mysle coraz powazniej nad tym BLOS-em tylko jestem ciekaw czy wyrobie sie w tych 800 zl ktorych piasles sam blos na allegro za 300 zl znalazlem z gwarancja na 2 lata ponoc oryginalny BRC

A co do tego silniczka to jak bede zakladal BLOS-sa to zostawic go wybebeszonego tylko reduktor bedzie musial byc z Blosem bezposrednio podpiety tak ?


Co to jest za tabelka pod tymi fotkami ;|??

#20 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 29 września 2008 - 00:17

DawidU89 napisał:

A co do tego silniczka to jak bede zakladal BLOS-sa
Niby nic nie powinno ograniczać przepływu do BLOS-a, czyli wywalić ale niestety przepisy są takie, że musi tam zostać, choćby wybebeszony dla picu, bo inaczej auto przeglądu nie przejdzie (to jakaś głupa dyrektywa UE właśnie załatwiła nam ;)).

DawidU89 napisał:

Co to jest za tabelka pod tymi fotkami ;|??
Opis części znajdujących się na schematach - opisy kolumn są co prawda po rosyjsku, ale można wywnioskować nazwę części, nr katalogowy i czasem coś jeszcze - to zależy głównie od tego czego się szuka :zeby:
Niby nie jest to takie strasznie trudne, ale stosunkowo niewiele osób umie z EPC (elektronicznego katalogu części) korzystać, bądź się z tą umiejętnością nie ujawniają :zeby:








Podobne tematy Zwiń