[w201/w124] Ogrzewanie tylnej szyby
#41
Napisano 25 stycznia 2022 - 15:15
#42
Napisano 25 listopada 2022 - 19:50
#43
Napisano 26 listopada 2022 - 11:56
Tak więc mamy do wyboru:
- zwalona jest szyba. W takim przypadku ściągasz z z szyby konektor który doprowadza w to miejsce plus 12 woltów z przekaźnika i dajesz tam swój drut prosto z plusa baterii i patrzysz czy grzeje. Jak nie grzeje patrzysz ile woltów jest na konektorze masowym szyby. Jak jest 12 to masz brak masy. Jak jest 0 to szyba uszkodzona
- nie znasz jednostek (w domyśle zamiast na fizykę chodziłeś na wagary) i szyba ma zupełnie inny opór niż podajesz.
- nie potrafisz obsługiwać multimetru. Efekt jak wyżej - czyli szyba ma zupełnie inny opór niż podajesz.
Opór szyby w Mercedesie mierzony jest w MILIOMACH (poniżej jednego oma), co daje pobór prądu ponad 20 amperów.
#44
Napisano 27 grudnia 2023 - 19:50
#45
Napisano 31 grudnia 2023 - 07:26
#46
Napisano 31 grudnia 2023 - 12:38
Użytkownik Historyk dnia 27 grudnia 2023 - 19:50 napisał
Masz multimetr? Zmierz badawkami napięcie na szybie ale koniecznie już NA PASKACH w okolicy konektorów doprowadzających prąd do szyby. NIE NA KONEKTORACH! ale na paskach napylonych na szybę w okolicy konektorów. Tak mierzymy zasilanie całej szyby.
EDIT:
Z braku lepszych zajęć wymodziłem obrazek:
No więc tak mierzymy sprawność poszczególnych pasków. Ujemny koniec multimetru do pionowego paska w okolicy konektora, a lewą (czerwoną) badawką delikatnie dotykamy pasków. Przy prawidłowo działającej szybie napięcie rozkłada się równomiernie wzdłuż paska - jak widać powyżej. Czyli w tym przypadku 3, 6, i 9 woltów. Jeżeli jest przerwa na pasku to z jednej strony przerwy jest zero, z drugiej +12 woltów. Zauważcie: 0woltów i 12 woltów jest NIEZALEŻNIE OD MIEJSCA PRZERWY! - tak , jak widać powyżej. W ten sposób można sobie bardzo dokładnie znaleźć miejsce, w którym jest przerwany pasek.
Użytkownik Gerri edytował ten post 31 grudnia 2023 - 12:48
#47
Napisano 31 grudnia 2023 - 14:30
Użytkownik Gerri dnia 31 grudnia 2023 - 12:38 napisał
Masz multimetr? Zmierz badawkami napięcie na szybie ale koniecznie już NA PASKACH w okolicy konektorów doprowadzających prąd do szyby. NIE NA KONEKTORACH! ale na paskach napylonych na szybę w okolicy konektorów. Tak mierzymy zasilanie całej szyby.
EDIT:
Z braku lepszych zajęć wymodziłem obrazek:
No więc tak mierzymy sprawność poszczególnych pasków. Ujemny koniec multimetru do pionowego paska w okolicy konektora, a lewą (czerwoną) badawką delikatnie dotykamy pasków. Przy prawidłowo działającej szybie napięcie rozkłada się równomiernie wzdłuż paska - jak widać powyżej. Czyli w tym przypadku 3, 6, i 9 woltów. Jeżeli jest przerwa na pasku to z jednej strony przerwy jest zero, z drugiej +12 woltów. Zauważcie: 0woltów i 12 woltów jest NIEZALEŻNIE OD MIEJSCA PRZERWY! - tak , jak widać powyżej. W ten sposób można sobie bardzo dokładnie znaleźć miejsce, w którym jest przerwany pasek.
#48
Napisano 31 grudnia 2023 - 15:01
Nie mam pomysłu, co zrobić w następnym kroku.
Użytkownik Historyk edytował ten post 31 grudnia 2023 - 15:16
#49
Napisano 31 grudnia 2023 - 15:26
#50
Napisano 31 grudnia 2023 - 15:47
Użytkownik Gerri dnia 31 grudnia 2023 - 15:26 napisał
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
Odpływ wody przedniej szyby w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[W124] sprężyna w tylnej rolecie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|