Skocz do zawartości




- - - - -

Jak prawidłowo podłączyć fader(potencjometr) przód tył w124


13 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 30 grudnia 2012 - 00:09

To urządzenie słabo się nadaje do radioodbiorników nowszej generacji. Starsze radia miały jeden kabelek każdego z głośników połączony z masą i dlatego było możliwe połączenie tych kabli ze sobą i nie występują one na schemacie - rozdziałowi ulega sygnał tylko z tych kabli (tzw. "gorących") które nie mają połączenia z masą. W nowych radiach żaden z kabli biegnących do głośników nie jest z masą połączony i dlatego zwieranie którychkolwiek z nich może doprowadzić do uszkodzenia wzmacniacza radia. Poza tym rozdział sygnału w tym potencjometrze polega na dzielniku oporowym - tak więc straty mocy są nieuniknione.Jest to zły paten i nie polecam. Po prostu nie spełni swojego zadania w połączeniu z radiem o nowszej konstrukcji.



#12 Offline   scOti


  • Postów: 232
  • Na forum od: 17 kwi 2009
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0

Napisano 31 grudnia 2012 - 10:47

Gerri, dzięki

#13 Offline   juras


  • Postów: 16
  • Na forum od: 24 paź 2017
  • Miejscowość: Hajnówka
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2018 - 12:07

Cześć, odkopię temat aby nie zakładać nowego. Zamierzam wymienić radio w moim W124 300E z 1991 r. Aktualnie mam jakiegoś nic nie wartego chinola i chcę założyć coś lepszego, jednak najpierw chcę odpiąć fader i odpowiednio przepiąc kable, aby ominąć straty mocy na faderze (rozumiem, że w oryginalnej konfiguracji do fadera wchodzi sygnał z przedniego kanału radia, tzn prawy i lewy przód i dopiero na na potencjometrze jest rozdzielany na przednie i tylne głośniki). Wyjąłem fader i odsłoniłem kable. 8 kabli o następujących kolorach: brazowo-czerwony, czarno-zielony, brązowy, szaro-niebieski, czarno-czerwony, czarno-biały, brązowo-biały i czarno-żółty. Chcę parę kabli wychodzące z fadera do przednich głośników zewrzeć z kablami wchodzącymi na fader i kable wychodzące na tylne głośniki przedłużyć do radia aby wykorzystać też drugi kanał. Problem w tym, że na żadnych schematach z FAQ dla tego rocznika kolory się nie zgadzają (jedynie szaro-niebieski i brązowy do podświetlenia fadera). Dodam jeszcze, że posiadam po dwa głośniki na przód i na tył, bez żadnego wzmacniacza.
No i tutaj pytanie, które kable są do których głośników?

Zdjęcie kabli:
Dołączona grafika

#14 Offline   juras


  • Postów: 16
  • Na forum od: 24 paź 2017
  • Miejscowość: Hajnówka
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2018 - 17:14

Nie mogę edytować więc pisze kolejnego posta, wyszło mi:
podświetlenie - szaro-niebieski,
masa - brązowy,
prawy kanał z radia - czarno-zielony,
lewy sygnał z radia - czerwono-czarny,
prawy przedni głośnik - brązowo-czerwony,
lewy przedni głośnik - szary,
tylny prawy głośnik - czarno-biały,
tylny lewy głośnik - czarno-żółty.
Może się komuś przyda.








Podobne tematy Zwiń