Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Elektryczne szyby przód - przestały działać



33 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 kwietnia 2009 - 21:54

roxa, no właśnie nie zamykają się, a cały ten sterownik szyb jest pod tylną kanapą. Tylko teraz pytanie: czy jest możliwe że ten sterownik szyb jest bez komfortu? czy raczej jest on uszkodzony?



#12 Offline   dzinks3


  • Postów: 182
  • Na forum od: 26 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 kwietnia 2009 - 23:37

Odczytaj napisy (skróty) na sterowniku. Porównamy i będzie jasne.

#13 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2009 - 09:17

roxa, Jeżeli możesz to proszę odpowiedź w tym temacie: w124-komputer-elektrycznego-otwierania-szyb-vt6538.htm
aby nie zaśmiecać forum :(
Pozdr

#14 Offline   sccooby


  • Postów: 58
  • Na forum od: 28 kwi 2009
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:był W201 OM601

Napisano 04 sierpnia 2009 - 22:06

hm następujący problem. Czasami grzeje mi się przekaźnik od szyb, nie wiem dlaczego, gdyby był cały czas zwarty szyby by się pewnie zamykały lub otwierały prawda?no ale sedno sprawy szyba od strony kierowcy przestała nagle działac. Wymieniłem bezpiecznik i nic, rozebrałem drzwi i wymontowałem silniczek. Podpiąłem go pod prostownik 12 V i ruszył po czym zamontowałem i chodził normalnie(przed wymontowaniem 12 V dochodziło kablami w drzwiach). Działał 3 dni. Dzisiaj jade i znowu to samo, szyba przestała działac. Przekaźnik był gorący ale dziwne kurcze jest to że szyba była na pół otwarta i się nei zamykała ani otwierała(może moje myślenie jest błędne).Jutro sprawdze czy prąd dochodzi do drzwi i czy ruszy pod prostownikiem. Czy silniczek z lewej strony pasuje na ten z prawej?Znalazłem dwie różne opinie na tym forum dlatego pytam :D No i jaka jest kolej podłączeni : bezpieczniki - przekaźnik - przęłączniki - silniczki? Jeśli tak to dlaczego załącza mi się przekaźnik po wyciągnięciu bezpieczników na oba okna?Hm

Choinka po czasie zobaczyłem że wątek tyczy w124 a u mnie dzieje sie tak w 190. Z góry przepraszam

#15 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 sierpnia 2009 - 11:18

sccooby napisał:

Czasami grzeje mi się przekaźnik od szyb, nie wiem dlaczego, gdyby był cały czas zwarty szyby by się pewnie zamykały lub otwierały prawda?

NIEPRAWDA. Tak na zdrowy rozum - jak pojedynczym przekaźnikiem chcesz osobno wysterowywać DWIE szyby?

Zadanie tego przekaźnika jest inne - to jest coś takiego jak główny wyłącznik przy liczniku w mieszkaniu. Przekaźnik ten przyciąga w momencie, gdy załączysz zapłon na pierwszą pozycję lub otworzysz drzwi kierowcy. Wtedy ten przekaźnik puszcza prąd na instalację szyb, i możesz szyby opuszczać i podnosić. Zabezpiecza to przed sytuacją, że ktoś na parkingu odchyli ramkę szyby i kijem naciśnie wyłącznik. Po zamknięciu drzwi pojazdu, gdy klucza nie ma w stacyjce taka sytuacja jest niemożliwa. One się grzeją - tak ma być.

sccooby napisał:

Jutro sprawdze czy prąd dochodzi do drzwi


To jest pierwsze co powinieneś zrobić. Jeżeli nie dochodzi - to zacznij od wyłącznika. Możesz zamienić wyłączniki lewy - prawy
Jeżeli dochodzi - to najprawdopodobniej jest usterka silniczka. Tak się zachowuje silniczek, jak ma zatartą tylną panewkę. Oś silniczka zamiast kręcić się w panewce kręci się razem z panewką w jej obudowie. Motorek ma dość siły, żeby kręcić się bez obciążenia, a zbyt mało żeby podnieść szybę (zwłaszcza w pozycjach krańcowych) Jeżeli nie było za długo używane w tym stanie - to sprawa jest do opanowania. Trzeba silniczek rozebrać, panewkę rozruszać i zdjąć z osi silniczka, a ośkę dokładnie wyczyścić "do błysku"

[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 12:18 ]
Zresztą jakbyś poSZUKAŁ, to o zacierających się silniczkach pisałem nie tak dawno:

w124-elektrycznie-szyby-nie-dzialaja-vt10918.htm

#16 Offline   sccooby


  • Postów: 58
  • Na forum od: 28 kwi 2009
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:był W201 OM601

Napisano 05 sierpnia 2009 - 20:38

Dzięki za odpowiedź.
Hm rozebrałem silniczek i podpiąłem się pod styki będące w środku i zadziałał, natomiast na tych stykach które są na zewnątrz nie chodził. Wyprowadziłem nowe kable i działa...

#17 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 30 października 2013 - 19:16

Podepne się

Mam take pytanie, w przypadku kiedy nie mam elektrycznych szyb, a chcę je założyć to gdzie moge szukać + po zapłonie bo podobno gdzieś w pod nóżku kuerowcy ale wole się upewnić

#18 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 października 2013 - 19:27

W podnóżku kierowcy.
Jest tam taka "listwa", do której możesz wpiąć się specjalną wtyczką, lub podpiąć do wtyczki już istniejącej.
W gniazdkach jest pięć pinów, od lewej:
- zacisk 30, czyli stałe 12V
- zacisk 15, czyli 12V po zapłonie
- zacisk 31, czyli masa
- zacisk 58d
- zacisk 15R

Ciebie interesuje 2 i 3, czyli 12V po zapłonie i masa.

#19 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 30 października 2013 - 21:05

dokładnie tak interesuje mnie 15 i 31 wielkie dzięki

#20 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 31 października 2013 - 22:00

Dzisiaj to rozebrałem i zapytam jeszcze raz, + po zapłonie to w na samym dole 2pin a masa 3pin bez żadnych kostek tak ?








Podobne tematy Zwiń