Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Dociąganie tylnej klapy - usterka



54 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2016 - 15:35

Zobacz, czy rygiel jest wypuszczany po otwarciu klapy ("zasymuluj" zamknięcie i otwarcie klapy), bo stawiam, że nie i dlatego musisz tłuc. Tam były dwa rozwiązania dociągania - z jednym dużym siłownikiem, jak na filmie Kubasza - pierwsze wypchnięcie siłownika - dociąganie, drugie - zwolnienie rygla. W drugiem rozwiązaniu były dwa siłowniki - jeden ten duży dociągający, drugi mały, zwalniający. Rozwiązanie było zależne od rocznika, ale nie powiem, kiedy była zmiana. Czeka Cię chyba demontaż rygla i sprawdzenie, co jest nie tak.

Przy prawidłowo działającym mechanizmie i ustawionym zamku - ryglu wystarczy leciutko "pacnąć" klapą albo wręcz ją docisnąć, resztę robi mechanika. U Kubasza dałoby się to jeszcze poprawić, żeby zamykało się lżej.



#52 Offline   maciek500


  • Postów: 52
  • Na forum od: 31 maj 2016
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S600L
  • Trzeci Mercedes:W220 Lorinser F1 S500L
  • Inne auto:W140 S500 Lang

Napisano 12 listopada 2016 - 16:28

Tak to u mnie dziala
https://youtu.be/lwk-ZzA7p84

Przy otwieraniu rygiel nie reaguje

#53 Offline   LukeSkyWalker


  • Postów: 336
  • Na forum od: 10 maj 2013
  • Miejscowość: Poddębice
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2017 - 13:57

Panowie, wymieniłem silniczek z pompki centralnego z w124 w mojej w140, centralny ożył ale jest problem z domykaniem klapy. Po otwarciu kufra klamka sie chowa ale wyskakuje po zamknięciu kufra, czyli odwrotnie niż powinno być. Dociaganie klapy działa ale po chwili od puszcza. Co jest nie tak? Podpowie ktos?

#54 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 18 lipca 2017 - 17:11

LukeSkyWalker, natknąłem się raz na taki przypadek i z tego co wiem dzieje sie tak wtedy gdy w samochodzie poliftowym zalozy sie pompe dociągania ze starszego samochodu i zeby to poprawic trzeba dolozyc przewod masujący pin nr 1 w złączu elektrycznym pompy.

#55 Offline   Walgoz


  • Postów: 37
  • Na forum od: 04 lis 2019
  • Miejscowość: Krotoszyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w211

Napisano 15 listopada 2019 - 09:16

Może się komuś przyda przypdaek jaki miałem w swojej w140 ( 1992 ) z dociąganiem drzwi i klapy bagażnika.Kupując ,wiedziałem,że nie działa dociąganie klapy a drzwi dociagaja ale po krótkim czasie od resetu losowo przetają dociągać.
Temat zacząłem od wyjęcia zamka klapy.Nie znalazłem nic niepokojącego ale stwierdzilem,że do zadziałania siłownika potrzeba troszke ciśnienia i dmuchajac ustami niema najmniejszej reakcji :).Wyjąłem wspomniany siłownik ,zamkek przesmarowałem bialym smarem i wszystko ładnie pracowało bez żadnego wysiłku,natomiast z założonym siłownikiem to naprawde aż palec boli jak chce sie pociągnąć za ramie którym steruje siłownik.Do siłownika przyłożylem pistolet z kompresora ale z niewielkim ciśnieniem -ok 2 bar i zadziałal bez oznak nieszczelności,Wywnioskowałem,że pompka podaje za małe ciśnienie lub jest nieszczelność w układzie.Wyjąłem pompke z bagażnika i sprawdziłem przewody organoleptycznie metodą zassania i język :)
Nieszczelności nie stwierdziłem.Po wyjęciu pomki ( Bosch ) okazało się,że była juz wymieniana - rok prod. 1999 a auto z 1992.
Końcówki dusz do podłaczania przewodów były OK i nic nie wyłamane.Pod lupe poszedł silniczek,rozmontowałem cały ale bez demontażu pompy i tu znowu miłe zaskoczenie bo szczotki calkiem przyzwoite tylko wszystko zasyfione grafitem.Umyłem benzyna ekstrakcyjną.Gdzieś w necie znalazłem info,żeby przeczyścic sama pompe( tą głowice dołączoną do silnika ).Wyjście ssące było białe a cisnieniowe czarne w środku.Bałem się to ustrojstwo rozkręcać ,więc kompresor,potem strzykawką benzyne ekstrakcyjną ,znowu kompresor i na koniec w wiertarkę.Wirnik z pompą odłożyłem na noc na kaloryfer, żeby wszystko dobrze osuszyć.Moja pompa jest nowszego typu i z niej przewód ciśnieniowy wychodzi na taką czarna kostke i z niej do zaworu pneumatycznego ( ? ).W necie znalazłem przypadek,że pompka szwanowała, bo ta czarna kostka była zabrudzona czarnym syfem z pompki.Przedmuchałem kompresorem i rzeczywiście ,troszke tego czarnego osadu wyleciało.Poskładałem pompe ale wczesniej w obudowie wywiercilęm otwór 6 mm, żeby miec dostę do śrubki regulacyjnej.Po podłączeniu pompki w samochodzie dociąganie działało ale zauważyłęm,że po dociągnięciu np drzwi pompka pracowała jeszcze dość długo bo ok 10-15 sekund.Wkręciłem śubkę regulacyjną i po tej regulacji pompka wyłącza się 1-2 sekundy po zamknięciu drzwi /klapy.Po paru sekundach znowu sie załącza na 2-3 sekundy w celu przedmuchania przewodu ssącego jak to napisał kolega Kubasz.








Podobne tematy Zwiń