czy silnik 2.0 16 v od 124 bedzie pasowal do 190?czy trzeba cos pozmieniac z elektryka itp?
0
zmiana silnika na 2.0 16 v
Rozpoczęty przez wrobelek, mar 08 2009 13:52
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 08 marca 2009 - 13:52
#2
Napisano 08 marca 2009 - 14:06
W W124 2.0 16V to jest silnik M111.
Myślę, że sporo trzeba będzie pozmieniać z elektryką -> całe okablowanie jest inne łącznie ze sterownikiem (który też swoje kosztuje). Osprzęt też się różni. Nie wiem czy mocowania pasują. Więc koszty znacznie przekroczą koszt samego gołego silnika.
Myślę, że sporo trzeba będzie pozmieniać z elektryką -> całe okablowanie jest inne łącznie ze sterownikiem (który też swoje kosztuje). Osprzęt też się różni. Nie wiem czy mocowania pasują. Więc koszty znacznie przekroczą koszt samego gołego silnika.
#3
Napisano 08 marca 2009 - 15:27
Ehh... 10 razy powtarzać to samo trzeba?... No ale cóż - niech będzie w końcu temat poświęcony M111
Najpierw polecam zapoznać się z tym co zostało napisane o M111 w tych tematach:
http://mb201-124.eu/...p?p=70626#70626
http://mb201-124.eu/...?highlight=m111
http://mb201-124.eu/...?highlight=m111
A co do tego co zostało napisane głównie w pierwszym wątkuMost i półosie zostają stare, skrzynia to zagadka, ale raczej da radę zestawić starą skrzynię z nowym silnikiem. Nawet jeżeli nie, to zawsze można założyć skrzynię od W124 E-Klasse, więc jedynym problemem pozostaje wał o ile zmieni się długość zespołu napędowego
Dalej tak uważam. Na dzień dzisiejszy gdybym dorwał auto na części, i miał drugie żeby tam jeździć w razie potrzeby (np. PF 126p ), to bym się podjął takiej operacji. Jako elektronika nie przeraża mnie wizja przełożenia wiązki - wystarczy robić wszystko na spokojnie, to się ze wszystkim da radę
P.S.
Mocowaniami silnika bym się nie martwił :-P
Najpierw polecam zapoznać się z tym co zostało napisane o M111 w tych tematach:
http://mb201-124.eu/...p?p=70626#70626
http://mb201-124.eu/...?highlight=m111
http://mb201-124.eu/...?highlight=m111
A co do tego co zostało napisane głównie w pierwszym wątku
Cytat
Niestety brakuje mi informacji na temat tego jak sprawa wygląda z przeniesieniem napędu (z czego by części podpasowały, żeby rzeźby nie było za dużo :-P )...
Cytat
Poza tym wiadomo - najlepiej dostać autko z takim silnikiem po wypadku, albo anglika, bo skompletowanie części to znowu mały horrorek (finansowo też)
P.S.
Mocowaniami silnika bym się nie martwił :-P
#4
Napisano 09 marca 2009 - 17:54
No i M111 pochodzą z tych lat produkcji, gdy w Mercedesach sypała się izolacja wiązki silnika - warto to sprawdzić.
Ja nie obadałem tematu (izolacji właściwie brak, a podczas wilgotnych dni silnik chodził fatalnie) i dopiero teraz znalazłem do siebie odpowiednią w dobrym stanie, a do przeróbki miejmy nadzieję tylko jedno złącze http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_wink.gif
Ja nie obadałem tematu (izolacji właściwie brak, a podczas wilgotnych dni silnik chodził fatalnie) i dopiero teraz znalazłem do siebie odpowiednią w dobrym stanie, a do przeróbki miejmy nadzieję tylko jedno złącze http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_wink.gif
#5
Napisano 09 marca 2009 - 17:58
mdymczyk, dużo zapłaciłeś za tę wiązkę jeśli można wiedzieć? Też się chyba muszę porozglądać, bo czasami wariują mi wolne obroty i nie można znaleźć tego przyczyny :roll:
#6
Napisano 09 marca 2009 - 21:35
Złapałem za 150pln, stan super, ani śladu pękniętej izolacji. 150-200zł to chyba tak normalna cena. Jedyny problem w tym, że większość rozbierających auta na części traktuje wiązki jak śmieci i tnie je na drobne kawałki. Więc trzeba poprosić, żeby ocalili jedną dla Ciebie
Zerknij na kable przy wtryskach, cewkach i czujnikach temperatury płynu. Tam od razu widać, jeśli wiązka się sypie. Będziesz od razu miał odpowiedź.
Zwróć uwagę na różnice między wiązkami (EPC on-line pokazuje je) - zależnie od występowania klimy i roku produkcji czujniki temperatury i powietrza zasysanego różnią się. Jeszcze dokładnie nie zbadałem tematu i nie moge znalezc dokladnych schematow elektrycznych z rozbieżnościami między poszczególnymi seriami, ale mam nadzieję, że uda się u mnie wszystko dopasować (lutowanie dwóch złącz lepsze niż całej wiązki, prawda? )
Tutaj ładnie widać wersje dla 2.0 16V. Myślę, że w 2.2 jest dokładnie tak samo:
[klik]
Zerknij na kable przy wtryskach, cewkach i czujnikach temperatury płynu. Tam od razu widać, jeśli wiązka się sypie. Będziesz od razu miał odpowiedź.
Zwróć uwagę na różnice między wiązkami (EPC on-line pokazuje je) - zależnie od występowania klimy i roku produkcji czujniki temperatury i powietrza zasysanego różnią się. Jeszcze dokładnie nie zbadałem tematu i nie moge znalezc dokladnych schematow elektrycznych z rozbieżnościami między poszczególnymi seriami, ale mam nadzieję, że uda się u mnie wszystko dopasować (lutowanie dwóch złącz lepsze niż całej wiązki, prawda? )
Tutaj ładnie widać wersje dla 2.0 16V. Myślę, że w 2.2 jest dokładnie tak samo:
[klik]
#7
Napisano 09 marca 2009 - 22:47
mdymczyk, dzięki za wyczerpującą odpowiedź, sprawdzę jak to u mnie wygląda Ciekawe ile w ASO by sobie krzyknęli... spytam się przy jakiejś okazji, ale pewnie dużo dużo drożej niż 150-200zł :-P
Koniec offtopa :-P
Koniec offtopa :-P
#8
Napisano 22 marca 2009 - 16:44
Witam
Nie zakładam nowego tematu aby nie zaśmiecać forum i z góry przepraszam autora tego postu za to. że się podpinam.
Moje pytanie jest bardzo podobne.
Mam u siebie w meniu silnik 2,0 16V 136 koni skrzynia manualna. Samochód jest z roku 95 w opakowaniu - sedan. Dla mnie to mało a kultura pracy R4 też jest daleka od wzoru. I tak się właśnie zastanawiam czy gdybym chciał wstawić silnik o poj. 2,8 24V Taki jak ten:
http://www.allegro.pl/item577646377_mer ... _m104.html
... do tego wstawiam sterownik od 2,8. Tylko czy wszystko będzie pasować? Te "wszystko" to mam na myśli połączenie ze skrzynią biegów.
Pewnie nie jeden z Was mi powie że temat był przerabiany, ale ja czytałem już wszystkie posty w tej tematyce i nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Mam zamiar zrobić taką przekładkę, ale nic nie poczynię dopuki nie będę w 100% pewien żę będzie ok. Bardzo proszę o podpowiedź.
Nie zakładam nowego tematu aby nie zaśmiecać forum i z góry przepraszam autora tego postu za to. że się podpinam.
Moje pytanie jest bardzo podobne.
Mam u siebie w meniu silnik 2,0 16V 136 koni skrzynia manualna. Samochód jest z roku 95 w opakowaniu - sedan. Dla mnie to mało a kultura pracy R4 też jest daleka od wzoru. I tak się właśnie zastanawiam czy gdybym chciał wstawić silnik o poj. 2,8 24V Taki jak ten:
http://www.allegro.pl/item577646377_mer ... _m104.html
... do tego wstawiam sterownik od 2,8. Tylko czy wszystko będzie pasować? Te "wszystko" to mam na myśli połączenie ze skrzynią biegów.
Pewnie nie jeden z Was mi powie że temat był przerabiany, ale ja czytałem już wszystkie posty w tej tematyce i nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Mam zamiar zrobić taką przekładkę, ale nic nie poczynię dopuki nie będę w 100% pewien żę będzie ok. Bardzo proszę o podpowiedź.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
Zmiana temperatury zewnętrznej z F na C |
Mercedes S, CL i SEC | Walgoz |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|